جنگهای مخفی آمریکا خطرناک تر از جنگ‌های نظامی!

  • شناسه خبر: 7564
جنگهای مخفی آمریکا خطرناک تر از جنگ‌های نظامی!

“خانه خشتی”:خبرگزاری آسوشیتدپرس در مقاله ای به قلم کیمبرلی برنز، نوشت؛ هزینه هایی که آمریکا در یک دهه گذشته به مبارزات مخفیانه علیه کشورهای مختلف اختصاص داده، بیش از مخارجی است که در حضور ۱۰ ساله ارتش آن در عراق و افغانستان صرف شده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس؛ در این […]

خانه » آخرین اخبار » جنگهای مخفی آمریکا خطرناک تر از جنگ‌های نظامی!

“خانه خشتی”:خبرگزاری آسوشیتدپرس در مقاله ای به قلم کیمبرلی برنز، نوشت؛ هزینه هایی که آمریکا در یک دهه گذشته به مبارزات مخفیانه علیه کشورهای مختلف اختصاص داده، بیش از مخارجی است که در حضور ۱۰ ساله ارتش آن در عراق و افغانستان صرف شده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس؛ در این نوع جنگ ایالات متحده بدون آنکه حضور یا دخالت فیزیکی در کشور یا حکومتی داشته باشد، ایجاد اخلال کرده و آنرا تا تحقق کامل اهداف استعمار طلبانه خود، ادامه می دهد.

هواپیماهای جاسوسی و جنگنده های بدون سرنشین، تنها با هدایت چند کارشناس کامپیوتری در اداره مرکزی، هدایت شده و بسیاری از نقاط مورد هدف سردمداران آمریکایی بخصوص در کشور ثروتمند و نفت خیز خاورمیانه را بمباران می کنند.

نفوذ به اماکن محرمانه بصورت مجازی و جاسوسی اطلاعات نیز به همین طریق انجام می گیرد، بدون آنکه سرباز یا تانکی به آن کشور وارد شود.

طی ماههای اخیر، پاکستان سهم محسوس تری از طرح جنگ سایه های آمریکا داشته است. جنگنده های بدون سرنشین سیا، روزانه دهها منطقه مسکونی در شهرهای این کشور را بمباران می کنند و کشتار زنان و کودکان را غرامت تروریست های القاعده می خوانند!

در یمن نیز علاوه بر فعالیت های بیشمار هواپیماهای جاسوسی آمریکا دهها مشاور نظامی ایالات متحده تلاش می کنند اینگونه اقدامات جاسوسی را منطقی و بشردوستانه جلوه دهند.
سومالی، کشوری در شاخ آفریقا طی چهار سال ریاست جمهوری باراک اوباما، بیشترین تجاوز از سوی جنگنده های نظامی آمریکا را تجربه کرده است.

در مورد ایران، با شکست جاسوسی از نیروگاههای هسته ای این کشور، از طریق هواپیمای بدون سرنشین، استفاده از ویروس های کامپیوتری انتخاب شده است.

استاکس نت و فلیم، دو نمونه از این ویروس هاست که با هدف ایجاد اخلال در برنامه هسته ای ایران به سیستم های کامپیوتری آنان حمله کرد، اما همانند هواپیمای بدون سرنشین توسط سپاه سایبری جمهوری اسلامی، نه تنها با شکست روبرو شد؛ بلکه به آفتی علیه تسلیحات نرم افزاری آمریکا نیز مبدل گشت.

استیون افترگود، کارشناس امور سیاسی در موسسه علوم آمریکا، در این باره اظهار کرده است؛ چشم انداز کاخ سفید از اینگونه اقدامات، مضحک و غیر ضروری به نظر می رسند.

مسئولیت کنگره آمریکا برای گسترش جنگهای پنهان بیش ازهر نهاد دیگری است؛ چرا که بودجه های آنها که بخش اساسی این اقدامات را ایفا می کند، توسط کنگره تصویب می گردد.

بعلاوه، اسناد فعالیت های اطلاعاتی و جاسوسی سیا، نشان می دهد؛ این سازمان بیش از سه دهه، طرحهای خرابکارانه محرمانه در خارج از آمریکا اجرا کرده است.

این اقدامات با مجوز رسمی از کنگره انجام شده است. در سالهای اخیر نیروهای کماندوی ارتش، با مسلح کردن یاغایان در کشورهای دیگر و آموزش فنون ترور به آنان، از اینگونه افراد برای تحقق اهاف خود از طریق ترور و قتل حتی در کشورهایی که با آنان در جنگ نیست، استفاده می کند.

افشای گاه گاه اطلاعات محرمانه کاخ سفید به رسانه ها نیز نشان دهنده مشارکت و همکاری نزدیک دولتمردان ایالات متحده با سیا و گسترش فعالیت های جاسوسی در سایر کشورهاست.

برنز در انتها، خاطرنشان ساخت؛ اعضای کنگره، سنا و کاخ سفید استفاده بیش از پیش از جنگنده های بدون سرنشین را ابزاری امنیتی و صلح آمیز برای همه مردم دنیا مخصوصا شهروندان آمریکایی می نامند، در حالیکه اینگونه فعالیت های جاسوسی و خرابکارانه آمریکا از یکسو غیرنظامیان بسیاری را در کشورهای مختلف از بین برده و از سوی دیگر، هزینه هایی را که باید به ترمیم بحران اقتصادی غرب و بهبود اوضاع رفاه اجتماعی اختصاص داده شود، نابود می سازد.

برچسب ها:
جنگهاي مخفي آمريکا خطرناک تر از جنگ‌هاي نظامي!
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان