جوان ۲۳ ساله رفسنجانی به سه بیمار جان دوباره داد

  • شناسه خبر: 213591
جوان ۲۳ ساله رفسنجانی به سه بیمار جان دوباره داد

کارشناس اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از اهدای اعضای یک جوان ۲۳ ساله به سه بیمار خبر داد.

خانه » اجتماعی » جوان ۲۳ ساله رفسنجانی به سه بیمار جان دوباره داد

زهرا عظیمی در گفتگو با خبرنگار خانه‌خشتی گفت: سه عضو از بدن مرحوم محمدعلی بمانی ۲۳ ساله امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت به سه بیمار دیگر جان می‌بخشد.

وی تصریح کرد: محمدعلی در تاریخ ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ در اثر سانحه تصادف با حال وخیم از طریق اورژانس به بیمارستان منتقل و در بخش آس سی یو ۲ بستری شد.

کارشناس اهدای عضو بیمارستان رفسنجان افزود: با همه تلاش پزشکان اما مرگ مغزی محمدعلی اعلام و پنج پزشک مرگ مغزی او را تایید کردند.

عظیمی بیان کرد: پنج پزشکی که مرگ مغزی را تایید می کنند نامه مستقیم از وزیر داشته و متخصص جراحی، داخلی و بیهوشی هستند و بعد از تاییدیه از پزشک قانونی نیز تاییده گرفته شده است.

کارشناس اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تصریح کرد: بعد از اعلام مرگ مغزی با خانواده محمدعلی در خصوص اهدای عضو صحبت کردیم، کسب رضایت این خانواده بسیار سخت بود اما با تلاش‌های تیم ما، خانواده مرحوم محمدعلی بمانی رضایت دادند.

وی عنوان کرد: تعداد زیادی از بیماران در لیست اهدای عضو هستند، خوب است در خصوص اهدای عضو فرهنگ‌سازی شود که ارگان حیاتی از بیمار مرگ مغزی به بیمار دیگر زندگی اهدا کند.

عظیمی یادآور شد: این مورد دومین اهدای عضو در رفسنجان در سال جدید است و به فاصله ۱۱ روز در اردیبهشت امسال دو اهدای عضو در این شهرستان به ثبت رسیده است.

این کارشناس بیان کرد: قلب محمدعلی به بیمارستان مسیح دانشوری تهران و کلیه و کبد به شیراز برای اهدا منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: مردم رفسنجان بسیار مردمانی انسان دوست هستند و ۹۸ درصد از خانواده‌های بیماران مرگ مغزی برای اهدای عضو رضایت دادند.

عظیمی در خصوص اینکه چرا اعضای اهدایی بیماران مرگ مغزی به شهرهای دیگر منتقل می شود، گفت: در رفسنجان بخش پیوند اهدای عضو نداریم و انجام نمی‌شود و گیرنده‌های ما در شیراز و کرمان پیوند می‌شوند و بر اساس مقررات طرف‌های گیرنده و اهدا کننده نباید همدیگر را بشناسند ما نباید آنها را به همدیگر معرفی کنیم چراکه بیشتر اهدا کنندگان رفسنجانی اهدای عضوشان به خود بیماران رفسنجانی اهدا می‌شود.

وی یادآور شد: هر عضو اهدایی که به تهران و شیراز فرستاده می شود اولویت با لیست بیماران رفسنجان است.

انتهای خبر/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان