مدیر کل ثبت اسناد و املاک کرمان:
در راستای شعار سال، صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی در اولویت است

  • شناسه خبر: 213510
<span style='color:#a2a2a2;font-size:12px;'>مدیر کل ثبت اسناد و املاک کرمان:</span><br/>در راستای شعار سال، صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی در اولویت است

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: حدنگاری و صدور اسناد مالکیت برای کلیه پهنه‌های سرزمینی، تکلیفی قانونی است که مورد تاکید سران قوا قرار گرفته و یکی از دغدغه‌های جدی مقام معظم رهبری است و این امر حجت را بر تمام دستگاه‌های ذی‌ربط تمام کرده است.

خانه » اجتماعی » در راستای شعار سال، صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی در اولویت است

به گزارش خانه خشتی؛ نشست بررسی موانع و مشکلات هیئت‌های قانون تعیین تکلیف با حضور سیدمهدی هاشمی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان، معاون امور املاک اداره کل، رؤسا و دبیران هیئت‌های تعیین تکلیف ادارات ثبت شهرستان‌های سراسر استان کرمان تشکیل و در خصوص رفع موانع، بحث و تبادل نظر شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: با اشاره به ایجاد کمیته بررسی مسائل و ‌معضلات ثبتی در اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان از رؤسای ادارات تابعه خواست تا ضمن اولویت قرار دادن حدنگاری و صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی که نقش قابل توجهی در ارتقاء امنیت غذایی و تحقق شعار سال دارد، مسائل و مشکلات حوزه‌های ثبتی خود را به اداره کل اعلام تا ضمن بررسی، راهکار مناسب ارائه گردد.

وی ضمن اشاره به عقب‌ماندگی سنواتی در زمینه حدنگاری اراضی کشاورزی اظهار داشت: برای رفع این عقب‌ماندگی، برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند مدت تدوین شده که در برنامه کوتاه‌مدت ۵۰ روزه، تمهیداتی جهت رسیدن آمار حدنگاری اراضی کشاورزی کلیه واحدهای ثبتی به میانگین کشوری، اندیشیده شده است.

هاشمی افزود: تیم‌های کارشناسی قرارگاه حدنگاری کشاورزی استان با سفر به شهرستان‌های استان کرمان، مشکلات و موانع حدنگاری اراضی زراعی را احصاء و در خصوص رفع آن‌ها، ارائه طریق کرده‌اند و مسائلی که باید در سطح استان مرتفع شده‌اند را به این اداره کل منعکس نموده‌اند تا در کمیته بررسی معضلات ثبتی، چاره‌اندیشی شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یادآور شد: به موجب قانون جامع حدنگار، هیج نقطه‌ای از کشور نباید فاقد سند مالکیت باشد و در این راستا کلیه مقدمات کار فراهم و موانع تحقق، با پیگیری‌های فراوان و مصوبات شورای حفظ حقوق بیت‌المال برداشته شده است.

عضو شورای قضایی استان اضافه کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، متولی حدنگاری است و دستگاه‌های متعددی به موجب قانون جامع حدنگار، مکلف به همکاری با سازمان ثبت در اجرای اقدام فرادستگاهی حدنگاری هستند و با عنایت به تاکیدات رهبر انقلاب بر اتمام حدنگاری، حجت بر همه دستگاه‌ها تمام است.

گفتنی است در حاشیه این نشست، محمد کوکبی‌زاده رئیس اداره حفاظت و اطلاعات ثبت اسناد و املاک استان به بیان نکاتی در خصوص مسائل حفاظتی جهت صیانت هر چه بیشتر از همکاران پرداخت.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان