ماده مخدری که بلای جان جوانان شهرمان شده است

عوارض مصرف ناس/ چگونه ناس را ترک کنیم؟

  • شناسه خبر: 96950
عوارض مصرف ناس/ چگونه ناس را ترک کنیم؟

پامپراک یا ناس ماده‌ای اعتیادآور و سبزرنگ است که در ظاهر گیاهی به نظر می‌رسد، اما افزودنی‌های خطرناک زیاد دیگری نیز داشته وعوارض بلندمدتی چون سرطان را دارد.

خانه » آخرین اخبار » عوارض مصرف ناس/ چگونه ناس را ترک کنیم؟

 به گزارش خانه خشتی، پامپراک یا ناس ( نسوار ) ماده‌ای اعتیادآور است که امروز شاهد شیوع مصرف ناس به خصوص در میان قشر جوان هستیم.

مطالبی را که در ادامه می خوانید در گفت و گو ی خبرنگار ما با دکتر محسن میرزابیگی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان مطرح گردیده است:

ناس چیست؟

ناس ماده ای سبزرنگ است که در ظاهر گیاهی به نظر می‌رسد، اما افزودنی‌های خطرناک زیاد دیگری نیز دارد.

این ماده از برگ تنباکوی خشک‌شده تهیه می‌شود و فروشندگان پس از کوبیدن، آن را با آهک مخلوط کرده و پخش می‌کنند.

همچنین باهدف ترغیب و وسوسه افراد، از طعم‌دهنده‌هایی، برای خوشبو کردن مواد استفاده می‌کنند.

افراد در هنگام مصرف، این ماده را در قسمت جلوی دهان و میان لب و دندان می‌گذارند تا با بزاق دهان ترکیب‌شده و شیره‌ای از آن خارج شود.

عوارض کوتاه‌مدت مصرف ناس چیست؟

سرگیجه، سردرد، تهوع، از دست دادن تعادل حرکتی و رفتاری، ایجاد حرکات غیرطبیعی در چشم، دندان‌قروچه، اختلال در خواب، وابستگی روحی روانی، لرزش، تغییرات فشارخون و ضربان قلب تنها بخشی از عوارض کوتاه‌مدت این ماده‌ی مخدر است.

افراد به دلیل ناآگاهی از عوارض بلندمدت مصرف ناس به این ماده روی آورده و سلامت خود را درخطر می‌اندازند.

مصرف ناس

پامپراک یا ناس ماده‌ای اعتیادآور و سبزرنگ است که در ظاهر گیاهی به نظر می‌رسد.

 

عوارض بلندمدت مصرف ناس چیست؟

عوارض بلندمدت این ماده شامل بی‌خوابی، عدم تعادل رفتاری، زودرنجی، اختلالات تمرکز، اختلالات رفتاری، تأثیر در مخچه، بیماری‌های دهانی، سرطان حنجره، اختلالات و سرطان روده‌ی بزرگ و نارسایی‌های کلیوی و همچنین سرطان لثه می‌شود.

تنباکو خود به‌تنهایی سرطان‌زاست. حال وقتی این ماده با آهک نیز مخلوط می‌شود، اثرات مخرب شدیدتری را بر سلامت مصرف‌کننده می‌گذارد.

دستگاه گوارش و کلیه‌های ما برای جذب و دفع آهک ساخته نشده و این ماده باید از طریق کلیه دفع شود و این باعث می‌شود نارسایی‌های جبران‌ناپذیر کلیوی در فرد ایجادشده و در آینده مجبور به دیالیز شود.

وابستگی روحی و روانی در ناس و حشیش خیلی بالاتر از وابستگی جسمی بوده و شبیه به وابستگی به سیگار است.

همچنین فروشندگان مواد مخدر باهدف رقابت و افزایش فروش خود، روزبه‌روز مواد افزودنی و مخدر غیرمجاز را در ناس اضافه کرده و ضربه‌های مهلکی را به افراد وارد می‌کنند.

چرا در مورد ناس صحبت می‌کنیم؟

مردم ما باید مواد مخدر و علی‌الخصوص ناس را آن‌قدر بد بدانند که علاقه‌ای به دانستن در مورد آن نداشته باشند.

همان‌طور که افراد خود را در آن حد نمی‌دانند که خاک و نفت و علف بخورند، باید خود را بالاتر از آن بدانند که ناس مصرف کنند.

با مصرف ناس وجهه‌ی اجتماعی افراد شدیداً تنزل پیداکرده و اختلالات روحی روان شدیدی نیز در آن‌ها پیدا می‌شود.

معمولاً مراجعه‌کنندگان ما از اقرار به مصرف این ماده فرار کرده و مصرف مواد دیگر را به‌راحتی بیان می‌کنند.

این فرار یا به این دلیل است که افراد ناس را مخدر نمی‌دانند و بااینکه ناس وجهه خوبی نداشته و افراد از بیان آن خجالت می‌کشند.

وابستگی به این ماده وجهه افراد را پایین آورده و استقلال را از آن‌ها می‌گیرد.

مصرف این ماده‌ی سبزرنگ که بیشتر در بین مردم افغانستان و پاکستان رواج داشته است، باعث کاهش اعتمادبه‌نفس فرد شده و به‌ تدریج او را از اجتماع دور می‌کند.

چگونه مصرف ناس را ترک کنیم؟

در گام اول، ترک روحی و فکری خیلی مهم‌تر از ترک جسمی است. مردم ما باید خود را خیلی بالاتر آن بدانند که این ماده را مصرف کنند؛ زیرا این ماده را مردمی که در جایگاه اجتماعی پایینی هستند مصرف می‌کنند و حتی گاهی دیده‌شده است که افراد، عنوان مصرف‌کننده‌ی ناس را برای خود توهین تلقی کرده‌اند.

هر ماده‌ی مخدر برای گروه خاصی ساخته‌شده است و دلیلی ندارد افراد برای نشئه شدن دست به هر ماده‌ای بزنند.

مرور این جمله که ” این ماده‌ی مخدر در حد شخصیت من نیست و من باید بجنگم و این ماده را از خود جدا کنم” می‌تواند پشتیبان مصرف‌کننده برای روی آوردن به ترک باشد.

با توجه به اینکه ترک ناس عوارضی چون بی‌قراری، استخوان‌درد، دردهای عضلانی و کلافگی را دارد، گام دوم این است که افراد پس از تصمیم به ترک، به پزشکان مراجعه کرده و مشکلاتشان را با آن‌ها در میان گذاشته و برای طی کردن دوران درمان، از پزشکان، روانشناسان و روان‌پزشکان کمک بگیرند؛ زیرا آن‌ها می‌توانند باکم کردن علائم عدم مصرف، به‌وسیله‌ی دارو ترک را برای آن‌ها آسان کنند.

گام سوم این است که مصرف‌کننده، پس از ترک باید از رفاقت و رفت‌وآمد باکسانی که او را به مصرف این مواد تشویق و ترغیب می‌کنند، خودداری کرده و با افرادی مراوده کند که این ماده را بد می‌دانند. رعایت این نکته خود انگیزه و انرژی فرد را برای ادامه‌ی راه افزایش می‌دهد.

در آخر اشاره به این نکته لازم است که برای تسهیل در ترک، افراد باید برای خود سرگرمی مفیدی ایجاد کرده و در قبال ترک این ماده، از جایگزین‌های مفیدی چون کشک، آدامس و شکلات استفاده کنند تا کمتر به مصرف این ماده تحریک شوند.

همچنین ورزش و پیاده‌روی باعث افزایش حس مطلوب به خود و اعتمادبه‌نفس شده و به افراد کمک می‌کند تا هرچه سریع‌تر از وادی مصرف ماده‌ی خطرناکی چون ناس، فاصله بگیرند.

خبر مربوط:

ناس بلایی که مهمان به جان میزبان انداخت! + عکس

برچسب ها:
اعتیاد به ناس ترک ناس مخدر مصرف ناس معتاد ناس چیست
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • رضا

    میخای راحت بزاری کنار فقط فقط با رفتن ب باشگاه میتونی

    رضا

    سلام من پارسال ناس رو سه روزه ترک کردم اونم بدون اذیت شدن و وسوسه شماره م رو میذارم برای توضیح روشش ۰۹۹۰۵۲۳۵۴۱۴

    هادی

    عوارض ترک ناس بیشتر روحی روانی هست.عوارض جسمی مثل بدن درد یا بی خوابیش خیلی ناچیزه.تنها راه ترکش هم اینه هر زمان هوس کردی دستمال کاغذی خالی رو تا کنی بزاری پشت لبت

    دیوید کمال آبادی صاحب الزمانی

    دوستان در رفسنجان از داروخانه پاسارگاد قرص وارنیکلین تهیه کنید داروی کمکی که عوارض ترک مانند بیقراری، عصبانیت و ... رو می گیره

    محمد

    دل خوشی مون دندون هامون بود که بیشترین مصنوعی شدن ولی دلخوشی نمونده برا ترک ناس لعنتی چ کنیم

    محمد

    ناس ناس ناس ترک ترک ترک کنیم بهتر میشه دوستان

    حيدر معصومي ريسه

    اين مطلب را حقير با تحقيقات محلي از افغانه ناس فروش جمع آوري كردم چرا نام نويسنده مطلب را حذف كرده ايد لطفا در برابر امانت امين باشيد ممنون از حاج آقا روح الله كه انصافا از زحمت كشان حوزه خبر شهرستان رفسنجان است .به اميد همكاري بيشتر انشاالله بعد از بازنشستگي .

    محمدعلی

    برا ترک کردنش کافیه از صبح که بیدار شدین استفادش نکنین و تا شب لبتونو گاز نگیرین که خارش نگیره و تمام. تا یک هفته پاااکه پاکین قول میدم

    فاطمه

    سلام همسر من ناس مصرف میکنه ولی به صورت تفریحی . دندون هاش سیاه نشده. تازه فهمیدم و به شدت میترسم که دوباره بره سمتش. ولی از ۳ سال قبل تو ماشینش ۴ بار پیدا کردم. ولی هر سری بهانه آورد که مال من نیست. راهنمایی کنید چیکار کنم خودش قول داده که نره سمتش، ولی من بهش اعتماد ندارم و خودش هم میگه تفریحی ماهی یکبار هست

    مجید رستگار

    سلام و دورد به همه عزیزان: الان که داشتم کل مضرات ناس رو میخوندم متوجه شدم بعد گذشته ۵ سال دارای عوارض ان شدم. زود رنجی، حساس، و بی میلی جنسی که اینها چیزهایی است که در ظاهر خودم مطلع شدم وای بهرحال عوارض جسمی ان که کی مطلع و خودشو نشون بده معلوم نیست، بهرحال از همین امروز تصمیم خودم رو بابت ترک ان گرفتم. و واقعا این مطلب یکی از دوستان درست است اگر تصمیم به ترک ناس داری فقط بمدت یک هفته تمام تحت هر شرایطی به خودت سختی بده و اراده بده و مصرف نکن روزهای اخر یک هفته اینقدر راحت میتوانی به ان ادامه دهی تا زمانی میرسه که از بوی ان هم بسیار بدت میاد. این کار رو من در ترک سیگار کاملا تجربه کردم و ناس هم از خانواده سیگار ولی از نوع بسیار بدتر و مشکل سازتر است.

    D

    میخام ترک کنم ناسوولی نمیتونم ونمیدونم چطورترکش کنم راهنمایی کنیدممنون

    مهدی

    من میخاستم سیگار ترک کنم گرفتار ناس شدم چندبار قصد ترک کردم ولی نشد هر کاری میکنم نمیشه نمیزاره بهش فکر نکنم ولی الان بسته که داشتم انداختم دور چیز اشغالیه دندونام سیاه کرده صورتم سیاه شده هرجا میرم بهش فکر میکنم با دستمال نمیندازم گرفتار شدم هر کاری میکنم تا ترکش کنم اینبار دیگه اگه بمیرم نمیندازم آهک داره آب بدن خشک میکنه آب زیاد میخورم ولی فایده نداره اینبار دیگه ترک میکنم

    همسفر

    به نزدیکترین شعبه کنگره ۶۰ مراجعه کنین و خودتون و خانواده‌تان رو از شر این بلا و بدبختی نجات بدین.اگه رفتین یا زنگ زدین اول بپرسین که جلسات نیکوتین کی برگزار میشن. اونجا باید یک راهنمای نیکوتین انتخاب کنین و ... تو رو خدا از چیزی نترسین برید مراجعه کنید حتما نتیجه میگیرین شما اونجا از یه روش درمانی راحت استفاده میکنین.

    همسفر

    سلام به همه برادرم حدود ۱۰ سال به ناس اعتیاد داشت،خدا رحم کرد ما با کنگره ۶۰ آشنا شدیم. الان حدود چهار سال و نیمه که از شر ناس رها شده. کنگره ۶۰ یه جایی مثل دانشگاه هست اونجا همه آموزشهاش رایگان هست.الان نزدیکترین شعبه کنگره ۶۰ به ما توی شهر کرمان هست، توی اینترنت سرچ کنین میتونین آدرسش رو پیدا کنین.

    محسن

    سلام دوستان نظریه های همه رو خوندم دوستانی ک ناس میندازن و میگن نمیتونیم ترک کنیم ی سخته ی حوسش زیاده اون ها اراده شون ضعیفه میخام بگم ناس چجوری ترک میشه سختیش ۳روز الا یک هفته بهت قول میدم سختیش همین قده و بهترین راه ترک کردنش تجربه دارم و از تجارب دیگران استفاده کردم یک نماز خوندنه دو دعا کردن و سه ذکر کردن هس این ها رو انجام بدید بهتون قول میدم ترک میکنید و یک چیز دیه ای بگم مهم اینه پل ژاگو قوی ی همون نیرو اراده تونو قوی کنید هم واسه سیگار اینا خوبه هم واسه ناس دوستان همه چیز دس خود ادمه ترک کردنش ک ادمو نمیکشه همیشه کنترل ذهنی داشته باشید انشالله و دعا میکنم واسه همه ک ترک کنن و انسان اشرف مخلوقاته قدرت خیلی چیز ها رو داره پس این مطلبو میخونید تصمیم تونو بگیرید تنها کسی میتونه کمک تون کنه خدا هس یقین دارم بهش زنده باشید

    زهرا

    سلام همسرم استفاده میکنند ناراحت هستم مقدار مصرفش کمه اماکمک میکنید چجوری ترک کند خیلی ناراحت هستم

    زهرا

    سلام خیلی ناراحتم چون همسرم استفاده میکند مقدار مصرفش کمه اما بهشون میگم از این مواد دوری نمیکنند چون خیلی وابسته شده چه کنم که تر کند این ناس بد را

    محجوبه

    توی ایران هرچی هست دستکاری شده و خراب هستند از تریاک و هشیش بگیر تا سیگار و ناس شما فرهنگ استفاده ندارید یا قاطیش میکنید یا معتاد میشین پس خواهشا شما نمیخواد از جایگاه اجتماعی حرف بزنید همش چندساله یه اوچولو رشد کردید تو بعضی مستئل و فرهنگ ها نمیدونم بخاطر چی اینهمه دم از جایگاه اجتماعی بالا میزنید

    جعفر

    مدت شش روز میشود ناس را ترک کردم ولی خیلی جان درد هستم دست هایم بی حوصله است خیلی درد دارد اگر کسی تجربه کرده برایم بگوید نگرانی من بر طرف شود

    محمد

    انسان هیچوقت تو زندگی نباید خودش رو به هیچ مواد مخدری عادت بده و این نیاز به پیشگیری داره هزینه پیشگیری هزار برابر از درمان کمتر هست کاش جای این درسهای الکی تو راهنمایی و دبیرستان یک ساعت پیشگیری از مواد یاد ما میدادند کاش تلوزیون ما یکساعت از برنامه هاش رو اموزش به پدر مادر ما وقت میذاشت کاش کشور ما نمیشد ترانزیت مواد مخدر که پول یه ارگانهای کثیفی در بیاد و هزاران خانواده درگیر این قضیه باشن عزیز من قرار نیست تو یکدفعه هروًیین مصرف کنی مواد مخدر از سیگار و ناس شروع میشه تا به خودت بیای ته خط رو رد کردی تا برگردی میبینی جاده رو هم زدی خراب کردی تا جاده رو درست کنی جوانیت رو از دست دادی پس قبل از تمام این مراحل همون اول همون خلاف کوچیک رو انجام نده بخدا زندگیتون رو خراب نکنید

    مهدی

    سلام من وقتی ناس روترک میکنم بعداز۳الی۴روزخیلی گیج میشم قبلا اینجوری نبودم ولی چندبارامتحان کردم سرم گیج میره فک میکنم روهواهستم مخ مخاع نمیگیرم فقط گیج میشم واسه گیجی چکارکنم

    برزو

    سلام دوستان من به انواع موادمخدر 15 سال اعتیاد داشتم سیگار قرص روان گردان متادون . ..بارها سم زدایی کردم بارها در بیمارستانها ی مجهز بستری شدم جواب نگرفتم بدتر هم شدم تا اینکه 5 سال پیش با کنگره60 آشنا شدم که دارای مجوز از وزارت کشور دارو درمان شدم کنگره60 و هر نوع ماده مخدر را درمان میکند دهها هزار نفر درمان شدند. بصورت رایگان بدون بازگشت. کنگره60 هرنوع ماده مخدر به هر میزان تخریب را درمان میکند و برای درمان دارو وکلاسهای آموزشی در اختیار بیمار میگذارد. 90 شعبه در کشور دارد جهت اطلاع بیشتر در اینترنت کامل توضیح داده شده لطفا مراجعه کنید.

    برزو

    سلام دوستان من به انواع موادمخدر 15 سال اعتیاد داشتم سیگار قرص روان گردان متادون . ..بارها سم زدایی کردم بارها در بیمارستانها ی مجهز بستری شدم جواب نگرفتم بدتر هم شدم تا اینکه 5 سال پیش با کنگره60 آشنا شدم که دارای مجوز از وزارت کشور دارو درمان شدم کنگره60 و هر نوع ماده مخدر را درمان میکند دهها هزار نفر درمان شدند. بصورت رایگان بدون بازگشت. کنگره60 هرنوع ماده مخدر به هر میزان تخریب را درمان میکند و برای درمان دارو وکلاسهای آموزشی در اختیار بیمار میگذارد. 90 شعبه در کشور دارد جهت اطلاع بیشتر در اینترنت کامل توضیح داده شده

    مهسا

    سلام من ی دختر کاملا احساسی و حساس و زود رنجم عاشق شدم خدارشکر بهش رسیدم اما بعد فهمیدم ناس میندازه چ شب هایی ک گریه نکردم چ شب هایی ک عذاب نکشیدم همش فک میکردم دهنش بو میده متاسفانه ی مدت دروغ گف ک ترک کرده اما ی دروغ بود ی دروغ... الانم با اشک اینو مینویسم لطفا مراقب باشین اگ نمیتونین باعث حال خوب ی نفر باشین لاقل باعث حال بدش نشین😢توروخدا بخاطر زنو بچتون چون بیشتر عذابو اونا میکشن توروخدا برای شوهر منم دعاکنید ترک کنه

    مهدی

    سلام چرا توصیه من برا ترک ناس اعلام نمیشه یه بار دیگه عرض میکنم دوستان از عطاریهای سطح شهر نعنا فلفی تهیه کنیداگه تندیش کم بود کمی فلفل اضافه کنید و کاملا نرم کنید و بگذارید پشت لبتان دقیقا همان حس ناس رو داره من ترک کردم بعد از بیست سال انشاالله شما هم ترک میکنید توکل بر خدا هر که ترک کرد من رو از دعای خیرش فراموش نکنید تا میتوانید اطلاع رسانی کنید یا علی

    مهدی

    امیدوارم با استفاده نعنا فلفلی دیگه هیچکس به این ماده مخدر ناس اعتیاد نداشته باشه به هر کس میشناسید اطلاع رسانی کنید التماس دعا

    مهدی

    سلام من مدت زیادی بوده که از ناس استفاده میکردم شاید ۲۰سال بیشتر اما توصیه ای دارم برا کسانی که میخوان ترک کنن یه مقدار نعنای فلفلی از عطاری بگیرید اگه تندی اش کم بود مقدار کمی فلفل به آن اضافه کنید بعد از مدتی براحتی ترک خواهید کرد یا علی

    ایمان

    سلام من یک پسر 22ساله الان 8سالع دارم مصرف میکنم ناس 8سال هم بیشتر اما اراده شو ندارم ترک نکنم نمیدونم وقتی هم میگم ترک کنم یک ساعت دیگه دوباره تو ذهنمه وقتی نیست باهام انگار مثل گوشی یاچیزی دیگه ای که نباشه همراهمت انگار ازبدنت کمه رفیق ناب منو ناسی کرد اما من اگ ناس نزنم اعصابم خرابه فکرم همش درگیره ازخدا میخام کسی دچارش نشه من خودم یک افغانی هستم ممنون از خواندن شماها

    محمد

    سلام من یک پسر 22ساله الان 8سالع دارم مصرف میکنم ناس 8سال هم بیشتر اما اراده شو ندارم ترک نکنم نمیدونم وقتی هم میگم ترک کنم یک ساعت دیگه دوباره تو ذهنمه وقتی نیست باهام انگار مثل گوشی یاچیزی دیگه ای که نباشه همراهمت انگار ازبدنت کمه رفیق ناب منو ناسی کرد اما من اگ ناس نزنم اعصابم خرابه فکرم همش درگیره ازخدا میخام کسی دچارش نشه من خودم یک افغانی هستم ممنون از خواندن شماها

    علیرضا

    من ۲۶ سالمه و انواع اعتیاد ازجمله تریاک .شیره .شیشه تجربه کردم ولی خواستم بگم همه این چیزها از یک ناس انداختن شروع شد که تقریبا ۱۲ سال داشتم و دوره راهنمایی بودم.الان در حال حاضر خیلی دوست دارم ترکش کنم ولی بدلیل وابستگی و عادت یکم سخته و عوارضی هم که داره خیلی بده.لاغری و سیاه شدن لثه ها .اگر به این ماده حتی برای کنجکاوی روی بیارین دیگه کنار گذاشتنش سخته و توی جامعه ما وجهه خوبی ندارع.منم دارم سعی خودمو میکنم و هر بار یه قول خودمون حیرون میشم بجاش دستماال کاغذی خالی میذارم و اثر تلقینی خودشو داره .تا الان که پیشرفتم خوب بوده واسم دعا کنید و جون عزیزتون به سمت هیچ ماده ای نرین چون این داستان سر دراز داره و عاقبتش کارتن خوابی و جوب خوابی هستش.من دیدم دوستانی که از همین راه شروع شد و الان وضعشون از من بدتره .منم واسه همین تصمیم به ترک گرفتم...

    چاپان

    بابا بزگ من ۵۰ ساله ناس میریزه دندوناش بد رنگ هست ولی مثل انبر دسته ناس که میریزه فک میکنی یه جوون ۱۴سالست مشکل قلبی داشته رفته جا دکتر دکتر گفته قلبت خرابه روز بعدش رفته ناسشو دم در تف کرده نوار قلب ازش گرفتن گفتن قلب یه ادم۲۵ساله میتپه

    مهسا

    منم همین مشکلو دارم وقتی فهمیدم شوهرم استفاده می کنه مریض شدم..چه شب هایی که تا صبح گریه کردم.توروخدا زندگی خودتونو زن و بچتونو تباه نکنید. کمک خدا و اراده خودتون همه مشکلات رو حل میکنه

    پوریا

    سلام 4 سال ناس مینداختم مادرم فهمید الن به خاطر اون 3 ساله دیگه ننداختم . بعضی مواقع هم که وسوسه میشم دستمال کاغذی خالی زیر لبم میزارم

    دیوید کمال آبادی اصل رفسنجان

    دوستان از قرض وارنیکلین که مخصوص ترک نیکوتین است استفاده کنید واقعا عالیه. توی اینترنت سرچ کنید و روش مصرفش رو یاد بگیرید و با نحوه عملکردش آشنا شوید. واقعا فشار ترک رو می گیره

    محمد 9990

    نشد سخت تا 80,درصد رفتم جلو بازم روی آوردم

    محمد9990

    من خواستم ترک کنم ولی ۱۳سال استفاده کامل ۵ روز میشه تو ترک کم نه ترک کامل ترک به حدی شد خواستم یهویی ترک کنم نشد ولی مصرفش کم. کردم مصرف طوری بود در ناس از دهانم انداختم دو باره یک دیگه جایگزین کردم همین طوری 24 ساعته تو خوابم هم استفاده کردم ولی تصمیم گرفتم ترک کنم روز کم کم تا روز ۵م رسید در روز ۶دفع استفاده انشالله به صفر هم می رسه

    عبدالکریم

    از چهارم ابتدایی اولین بار تنباکو رو تجربه کردم وبه زور خودم رو وابسته به اون کردم یعنی از 10سالگی وتا پانزده سال پیش سالی سه ماه مصرف نمیکردم وکنار میذاشتم دوباره شروع میکردم یعنی اراده سه ماه میکردم ولحظه شماری برای پایان سه ماه ولی بخاطر گرفتن پایه یکورانندگی سنگین دیگه فرصت ترک نداشتم چون ترک آدم رو گیج میکنه وبا جون آدم بازی کردنه وباوجود عیالواری بیکار هم نمیشه بشینی ولی دیگه خیلی فراموش کاریم بالا رفته نفس کم میارم آسم وسنوزیت وخیلی بیماریها دیگه که نمیدونم دچار شدم از خدا میخوام اراده بهم بده بعداز پانزده سال بدون قطعی یک ساعته این افیون رو بذارم کنار بخدا از گردی بدتر هست نه قیافه نه حوصله هیچی برام نمونده از دوستان تقاضا راهنمایی ودعا دارم

    جهان بین

    مصرف ناس و تمامی مخدر ها از وابستگی های پنداری است ،برای رهایی از ناس ودیگر مواد مصرفی اعتیاد آور باید در کنار ترک مواد فرد وابسته آموزش هم بگیره،بهترین راه کمک گرفتن از گروه های خودیاری ترک مواد هست ، اصلا هم نگران نباشید با توکل به خدا اقدام کنید و کمک بگیرید از این گروه ها چون تجربه های لازم رو دارند و در اختیار شما می گذارند ، مهم اینه که آموزش های مورد نیاز ببینید تا رها بشید. رهپویان رهایی پایدار

    سحر

    سلام شوهر من 2 روزه که میگه دیگر نذاشتم من اثری از درد نمیبینم صبح تا شب پا تلویزیون دراز میکشه به نظر شما امکانش هست بدون درد و بدون اعصاب خوردی؟

    مصطفی

    سلام برادران و خواهران عزیز کسانی که واقعا می خواهند ناس را ترک کنند چه اقا و چه خانم ساده ترین راه در ماه رمضان است که ناس را ترک کنی چون کسی که روزه میگیرد حواسش به ناس و غذا نیست اول سخته ولی کسی اراده کنه میتونه یا علی

    سعید

    عامو مواد مخدر ترکش راحتره تا ناس ، تو ۷ روز پاکی ناس هستم ، دردش از هیرویین بدتره.

    Razi

    تورو خدا این کارو نکنید سالهاس شوهرم ناس استفاده میکنه از این زیر لبش بارها دیدم غصه خوردم و گریه کردم.از این گوشه گوشه خونه این چیز کثیف و پیدا کردم غصه خوردم حتی دختر ۱سال و نیمم ۳ بار داشت ورش میداشت بخوره که شانس اوردم دیدم و از دستش گرفتم.برادرای من ازتون خواهش میکنم بیشتر از این نه خودتو اذیت کنید نه خانوادتونو شما ارزشتون بیشتر از این چیزاس قدر خودتونو بدونید.و باعث دلسردی زن و بچه از خودتون نشید.

    جواد

    سلام دوستان من ۳۰ سالمه وحدودا ۱۵ ساله ناس میندازم خیلی ام پشیمونم از این کار کثیف من ۸ سال اعتیاد تریاک داشتم ولی به لطف خدا الان ۵ ساله ترک کردم عذابشم کشیدم والان شکر خدا ازش متنفرم ولی نمیدونم این ناس رو چکار کنم ک ترک کنم بدجور رو مخمه اعصاب روانمو خراب کرده با این ویروس کرونا هم که اومده میترسم ناس استفاده کنم چون نمیدونم سازندش کیه و این الان واسم یه مشکل بزرگ درست شده نمیدونم شاید حکمت خدا این بوده ک با وجود این ویروس کرونا ترس بهم قلبه کنه و قصد ترکش رو بگیرم به امید خدا و دعای شما دوستان قدم اول رو از همین امروز برمیدارم فقط توروخدا دعا کنید چون دعاهای آدمهای دردمند زود اثر میکنه ،شما هم مثل من به امید خدا استارتش رو بزنید خدا کمک میکنه بسم الله...

    مجید

    ناس خیلی عمل کثیفیه منو ببینید عبرت بگیرید الان نزدیک 17 ساله میخام ترک کنم نمیشه خیلی کثیف موذیه .. خدایا کمکم کن بیزارم و بدردم نمیخوره ولی قدرتی ندارم بزارمش کنار تو کمک کن خدایا

    حسین

    من ۲۶ سالمه الان حدود ۱۰ ساله دارم ناس با دستمال کاغذی میندازم تا بحال ده بار خواستم ترک کنم هیچ دردی یا چیزی نداره فقط مخموخا یا هیرونی داره نمیدونم چکار کنم هر وقت میخوام بندازم زنم از پیشم میره اونطرف دماغشو میگیره پیف پیف میکنه

    حسین

    من ۲۶ سالمه الان حدود ۱۰ ساله دارم ناس با دستمال کاغذی میندازم تا بحال ده بار خواستم ترک کنم هیچ دردی یا چیزی نداره فقط مخموخا یا هیرونی داره نمیدونم چکار کنم هر وقت میخوام بندازم زنم از پیشم میره اونطرف دماغشو میگیره پیف پیف میکنه یه دیگه نمیدونم چکار کنم لطفا کمکم کنید ممنون

    یه بدبخت

    امروز چهاروزه ک ننداختم فقط نمیدونم‌چرا تپش قلب گرفتم

    کاوه

    سلام اگر بامصرف سیگار قلیان پیپ چپق ناس و یا هر نیکوتین دیگری مشکل دارید . ما راهی ساده ورایگان پیدا کرده ایم وا حاضریم آنرا به رایگان در اختیار شما بگزاریم راه نجات انجمن نیکوتین ها گمنام است

    Sakhi

    بیبن یگانه عوامل موتادشدن فرد در ایران این است که سیگار ا‌‌‌‌‌‌‌ن بی کیفیت است سیگار های ایرانی اصلا کیفیت نداره هرفرد بعد از استفاده بدنش دربرابر این ماده بی کیفت مقاوم شده وباعث میشود که دگر فرد را تسکین ندهد وهین اشخاص مجبور میشود سمت حشیش برود حشیش در ایران معمولا با قرص ترومادل ترکیب میشود وحتی با تریاک واین باعث میشود فرد که اثر حشیش در بدن شخص بی مقاوم شده وبه سمت تریاک میکشد حشیش که در افغانستان استفاده میشود اصلا اعتیاد اور نیست چون کسی ان را مخلوت نمیکند وسیگار ش هم کیفیت خکبی دارد افغان های ما توقتی در افغانستان است معتاد نیست اما ایرا ن که میاین معتاد میشون مشروبات ایران هم مخلوت با مواد شیمیای است وباعث مرگ فرد میشود همه چیز از دست خودتان است تقلب میکنید وباز هرچی شد افغانیا

    محمد

    دوستان سلام الان مدت ده یازده ساله ناس میزارم خدا لعنت کنه هم خدمتی‌هامو اونا منو ناسی کردن تا حالا چندین بار اقدام به ترکش کردم ولی نمیشه لطفاً اگه دارویی یا راهکاری برای ترکش هست ممنون میشم بگید.

    حسن

    سلام امروز استارت ترک ناس رو زدم امروز 21 شهریور 98 است خدایا کمکم کن زندگیم و احساسم مختل شده

    اندی

    سلام ناس رو ترک کردم امروز شد 6 روز

    اکبری

    جایگاه اجتماعی خودت و آیینه، مردک!

    اکبری

    سلام توضیح تقریبا کاملی بودولی ناس باپامپراک یاپان فرق داره ,منبعر۲۰سال ناس روراحت ترک کردم چجوری؟بااستفاده ازآدامس نیکوتین بدون هیچ مشکلی کنارش گذاشتم گفتم شاید بدرد کسی بخوره

    علی بردسیری

    سلام من روانشناس مرکز ترک اعتیاد هستم ترک روحی و فکری خیلی مهم‌تر از ترک جسمی است. در گام نخست فرد باید این باور را در خود ایجاد نماید که شخصیت او خیلی فراتر از این است که این ماده را مصرف نماید چرا که ناس را مردمی که در طبقه پایین اجتماعی قرار دارند استفاده می نمایند.

    علی بردسیری

    سلام من روانشناس مرکز ترک اعتیاد هستم فقط خلاصه به کسانی که ناس مصرف می کنند و در ترک این نیکوتین بسیار قوی شکست خورده اند حتما به روانپزشک مراجعه و با دارودرمانی و رفتار درمانی و شرکت در جلسات نیکوتینی های گمنام حتما موفق می شوند من الله التوفیق

    علی بابا

    سلام عوارض ناس(تنباکوی جویدنی) 1- به دلیل داشتن آهک باعث تخریب شدید دندان و لثه می شود2- انواع سرطان مانند زبان، لثه، حنجره، نای و برو تا پایین 3- فرو رفتگی گونه ها 4- زردی و پریدگی رنگ صورت 5- کاهش اشتها6- تخریب کلیه و دستگاه گوارش و کبد و ... عوارض روانی و اجتماعی: (نیکوتین تمام بدن را از فرق سر تا نوک انگشت پا را تحت تاثیر قرار می دهد) 1-در خود فرو رفتن و عدم ارتباط با دیگران 2- زود رنجی 3- عصایانیت 4- کاهش میل جنسی5- بسته شدن فکر(با مصرف ناس خلاقیت کم می شود)6- پایین آمدن هوش7- ندیدن زیبایهای زندگی 8- سست شدن اراده9- کمرنگ شدن احساسات و عواطف (ناس مخربترین اعتیاد در میان نیکوتین های دیگر می باشد ) وابستگی به نیکوتین و وسوسه آن هفت برایر از وسوسه هرویین و الکل قوی تر است. (با خواستن انسان می تواند کوه ها را به حرکت در بیاورد)

    اندی

    خدا لعنت کنه اون کسی رو که این ناس رو به جون جوانهای ما انداخت

    علی ب

    باید پلیس با فروشندگان ناس به خصوص سوپرمارکت های که این کار را می کنند برخورد جدی کند

    علی

    سلام من مدتی دارم از آدامس ترک نیکوتین استفاده می کنم خیلی خوب جواب میده و وسوسه ی ناس رو خیلی خوب می گیره و عوارضش خیلی کمتر از ناسه و به مرور میشه کمترش کرد و ترک کرد من الله التوفیق

    علی

    سلام من روانشناس مرکز ترک اعتیاد هستم فقط خلاصه به کسانی که ناس مصرف می کنند و در ترک این نیکوتین بسیار قوی شکست خورده اند حتما به روانپزشک مراجعه و با دارودرمانی و رفتار درمانی و شرکت در جلسات نیکوتینی های گمنام حتما موفق می شوند من الله التوفیق

    سجاد

    من چند ماهه دارم ناس مصرف میکنم اما میخام بزارمش کنار ولی نمیتونم همش عصبیم یکی کمکم کنه ID telegram: @h_zeynali74 تورو خدا یکی کمکم کنه ممنون

    مهدی

    سلام دوستان من دوسال ناس میندازم خواستم ازسیگارترک کنم شروع به ناس انداختن کردم ولی الان فهمیدم ناس کلی خطرناک وسلامتی ازبین میبره دوستان عزیز بیاین ازهمین الان بندازین کنارخدابزرگ کلیه کبدمعده قلبم همه جاموناقص کردم دیگه جای نمونده پس به خداتوکل کنیدبزاریدکنارراستی سیگاربکشیدولی ناس جایگزین نکنیدممنون یاحق

    جواد آرا

    سلام دوستان خوبم به ولای علی تک به تک کامنت هاتونو خوندم اسمم جواده ارایشگرم سال 89مغازم تهران بود اونموقع سیگارمیکشدم بدون اقراق درروزبالای یک بسته سیگارمیکشیدم جدایی ازعشقم باعثش بودبه سیگار روی آووردم کارنداریم،سال 91،برگشتم مشهد،یه روز ریفیقام اومدن یه کاری کنن،ازسیگارترکم بدن ،اون گذشت وبه سختی تونستوم که با جایگزین کردن ناس دیگه نکشم سیگارره، یادومه اول های 91بود الان قریب به 7ساله که ناس میندازوم وبه طرز دیوانه وار مصرفم زیاده اما خداشاهده که هیچکدوم تاکید میکنم هیچکدوم ازعلاعم عوارض مصرف رو نداشتم نمیدونم شاید من استثناء باشم شایدم کسانی باشن مثه من اما نه دندونام خراب شده ،نه به لثه هام آسیب رسونده ونه به هیچ جای دیگروم ، من یه ادمی هستم که ازتمام انواع واقسام ناس استفاده کردم ومصرفم ازناس فله ای به اندازه ای بود که نصف بسته ناس رو رو نصفه دستمال خالی میکردم وپیچو میچپوندوم دهنم هیچ عوارضی برام ندیشته فقط تنها عوارضش اینه که زندگیمه مختل کرده،با کمک خدا واراده خودم ازاین لحضه به بعد دیگر ازین افیون نباید استفاده کنم وهمین الان 4تا بسته پر منگنه شده زاپاس داشتم با یک نصفه توجیبوم رفتوم همه شانه خالی کردوم تو چاه توالت

    Mohamad

    نسوار عالیه جووون

    Mohamad

    بابااینا الکی هست ناس خیلی ام خوبه

    javad-porkhosravani

    سلام من مدت ۴سال ناس میزاشتم وخیلی هم مصرفم بالابود تا اینکه متهل شدم ولاغربودنم باعث ابروریزی شده بودمخصوصاصورتم تا این که دنبال راهی برای ترکش بودم تا عوارض هاش خوندم به قران فقط بایداراده کنی من حقیقتش ترسیدم ازعوارض ناس ۱هفته دستمال خالی گذاشتم زیرلبم بعد با تنقلات خوردن ازسرم رفت وخداروشکرجوانه گندم باشیرخوردم صورتم چاق شدتوپول شدم وحالا بدون ترس اینکه زنم بفهمه حالا به زندگی برگشتم دوست من ازهمین الان اراده کن به جای ناس اجیل بادام زمینی پاستیل بخوربه امیدپاکی همه عزیزان

    جواد

    سلام من مدت ۴سال ناس میزاشتم وخیلی هم مصرفم بالابود تا اینکه متهل شدم ولاغربودنم باعث ابروریزی شده بودمخصوصاصورتم تا این که دنبال راهی برای ترکش بودم تا عوارض هاش خوندم به قران فقط بایداراده کنی من حقیقتش ترسیدم ازعوارض ناس ۱هفته دستمال خالی گذاشتم زیرلبم بعد با تنقلات خوردن ازسرم رفت وخداروشکرجوانه گندم باشیرخوردم صورتم چاق شدتوپول شدم وحالا بدون ترس اینکه زنم بفهمه حالا به زندگی برگشتم دوست من ازهمین الان اراده کن به جای ناس اجیل بادام زمینی پاستیل بخوربه امیدپاکی همه عزیزان

    H

    من مدت 7 سال است از ناس استفاده میکنم خیلی کوچک بودن رو آوردم به ناس من نمیدونستم که این باعث خراب شدن زندگیم بشه . مگه حالا فهمیدم و خیلی هم پیشیمانم همه یی عوامل که گفتید درست است و من حالا تصمیم گرفتم که دیگر استفاده نکنم هر وقت شروع به ترکش کنید دیر نیست فقط اراده قوی و باور داشتن که این کارو میتانی خداوند کمکم کند

    محمد

    من سه سال با دستمال می‌گذاشتم و خواستم سیگار را ترک کنم برای همین از ناس استفاده کردم. بعد از یک سال زود رنج شدم احساس ترس و بیقراری هام زیاد شد و بعد دو سال تپش قلب پیدا کردم که خب خیلی نگران کننده بود برام. تا این که هفت روز پیش یک هو تصمیم گرفتم که اصلا نزارم. البته که ترک خیلی سخته. سخت وسخت ولی باور کنید فقط دارم خدارو شکر میکنم بابت این که دیگه نمی‌گذارم. و الان متنفرم که این کار رو میکردم. الان تپش قلب دارم و فشار خون. عوارض ناس که بی خوابی و بی قراری. من هر کس این پیام رو داره میخونه و ناس داره استفاده میکنه یا میخواد ترک کنه ازش خواهش میکنم همین الان این کار رو بکنه خیلی راحت تا کلیه هاشو از دست نداده و سکته نکرده. راستی کشم و آدامس عالیه. عااااااااااااالی. البته از دم نوش بابونه و آویشن هم استفاده کنید

    زهرا

    لطفا بگید چطور ترک کنند دوستان ، من خواستم با سیگار شوهرمو ترک بدم نشد 😭😭😭😭😭😭😭

    زهرا

    سلام شوهرم ناس میزنه همه علائم رو هم داره از قبیل بیخوابی ،عصبی،لرزش دست، تیک زدن بدن شبا، دندوناش، و...... نکنید اینکارو خواهشا😭😭😭

    مصطفی

    من دوهفته هست شروع کردم فک میکردم هیچ عوارضی نداره ولی الان که این مطالب رو خوندم بدم اومد ازش ولی دلم نمیاد ترکش کنم آخه ترکش کنم باید سیگار بکشم ینی سیگار بکشم بهتره؟؟؟ کمکم کنین نمیدونم چکار کنم

    مصطفی

    من دوهفته هست شروع کردم فک میکردم هیچ عوارضی نداره ولی الان که این مطالب رو خوندم بدم اومد ازش ولی دلم نمیاد ترکش کنم آخه ترکش کنم باید سیگار بکشم ینی سیگار بکشم بهتره؟؟؟ کمکم کنین

    علی رضا

    اونایی که بیشتر از چهار سال مداوم یا حالا یکی دوسال کمو زیاد ناس مینداختن اگر میخوایین بدونین که چقدر ماده بدی استفاده میکردن یه هفته نندازن توی طول این یه هفته اختلال هواس کم روحیه گی دل تنگی اعصاب خوردی بیخوابی تاری چشم سراقتون میاد دقیقا مثل ترک شیشس

    محمد

    باسلام...من یکهفته ناس میندازم بالا ولی حال نکردم خیلی کثیف کاری داره ولی خدا خواست که بیام مطالب زیبای شمارو بخونم درمورد ناس نوشتیت همه رو خوندم خداروشکر من اعتیاد ناس ندارم محمد هستم ۲۳تهران پیروزی ایدی اینستام mohamad______2019

    ابراهیم

    سلام من اولین باره ناس میندازم ایا برای ترک سیگار خوب است من برای ترک سیگار میهام استفاده کنم

    احسان

    و خ خجالت مي كشم ناس بندازم از لحظ شخصيتي افت داره دوستام ميگن تو افغاني هستي مخندن

    احسان

    سلام دوستاني من يه ناسي بودم از 85 شروع كردم تا كنون نا مرتب اما و حالا از برج 2 ترك كردم تا برج 8 اما به خاطر دوستان لاشي دوباره ناسي شدم و امروز شروع به ترك كردم

    سیامک

    سلام دوستان من ایرانیم من ۶ساله ناس میزنم لسه ام عفونت کرده دندونام خراب شده تپش قلب گرفتم همیشه صبح از خواب بیدارمیشم ازلسه ام خون میاد ازتون خواهش میکنم هرکسی میتونه کمکم کنه بقران قسم خسته شدم خسته شدم کمکم کنید

    ج

    لطفأبخونید...........سلام دوستان من یازده سال ناس میندازم خسته شدم تو فکر ترک بودم که دندونام چندتاش خراب بود رفتم دندون پزشکی پر کردم.جرم گیری هم کرد.بعدش اصلا علاقه ای به مصرف ناس نداشتم اصلا به ناس نمی امدم که بندازم الان نزدیک شیش ماه ننداختم.تنها راه ترک ناس اینه برید جرم گیری دندون خاطر جمع باشید جواب میده متوجه شدم یه موادی از ناس رو دندون ولسه میشیینه که باعث میشه ادم ناس بندازه مخصوصأ بعد غذا...به نظرم تنها راهش همینه جرم گیری دهان دندون.موفق باشید.....امروز 3/11/97

    ابوذر

    گونیا خوب چی کار یه برین ناسو ول کنید به جاش تریاک هروئین کراک شیشه از این چیزا بزنید نا سلامتی پول دارین توخمیا افغانی ناس براتون نمیورد همتون از دست تریاک کشیدنوهروئینشیشه از این چیزا همه تون الان تو توالت ها خوابیده بودین حروم زاده ها مگه مردمه افغانستان اسلحه گذاشتن پیشونی تون که ناس بزنید

    ابوذر

    گونیا خوب چی کار یه برین ناسو ول کنید به جاش تریاک هروئین کراک شیشه از این چیزا بزنید نا سلامتی پول دارین توخمیا افغانی ناس براتون نمیورد همتون از دست تریاک کشیدنوهروئینشیشه از این چیزا همه تون الان تو توالت ها خوابیده بودین حروم زاده ها

    ذبیح

    سلام ناس شایدیه چیزساده ای به نظربرسه اماترکش خیلی سخت ترازمواددیگه است

    Saleh

    سلام . من حتی خجالت میکشم اسمشو بیارم که بگم ...میندازم ولی خلاصش کنم که . مادرتون .پدرتون‌.حتی خواهر وبرادرتون .و اونایی که متاحل هستن همسرتون ...حتی یه لحظه ارزششو نداره به خاطر یه آشغال انداختن پشت لبشون . ناراحتشون کنیم . یا حتی اشکشون رو در بیاریم . من الان گریه ام داره در میاد که فقط چند بار مادرم به خاطر کنار گزاشتنش ( گریه کرد ) عزیزامون یکبار بیشتر نیستن رو زمین . ترو خدا دعام کنین ترکش کنم . و از خدا میخام که همتون سربلند از ترکش بیرون بیاین . (خدا خودت کمک کن )

    Saleh

    سلام . من حتی خجالت میکشم اسمشو بیارم که بگم ... ولی خلاصش کنم که . مادرتون .پدرتون‌.حتی خواهر وبرادرتون .و اونایی که متاحل هستن همسرتون ...حتی یه لحظه ارزششو نداره به خاطر یه آشغال انداختن پشت لبشون . ناراحتشون کنیم . یا حتی اشکشون رو در بیاریم . من الان گریه ام داره در میاد که فقط چند بار مادرم به خاطر کنار گزاشتنش ( گریه کرد ) عزیزامون یکبار بیشتر نیستن رو زمین . ترو خدا دعام کنین ترکش کنم . و از خدا میخام که همتون سربلند از ترکش بیرون بیاین . (خدا خودت کمک کن )

    fateme

    سلام شوهرم تقربا دوسال ناس میخوره و من اینوفهمیدم چندبارهم توجیبش پیداکردم امابازم منکر شد خسته شدم بخداازش ناامیدم چندین بارسرهمین مسئله باهم بحثمون شدولی گفت چیزی نیست وگذاشته کناراما من میدونم هنوزم مصرف میکنه چون دیدم ولی دیگه نمبدونم چکارکنم ک ترک کنه خسته شدم کمک کنین لطفا

    raha

    سلام شوهرم تقربا دوسال ناس میخوره و من اینوفهمیدم چندبارهم توجیبش پیداکردم امابازم منکر شد خسته شدم بخداازش ناامیدم چندین بارسرهمین مسئله باهم بحثمون شدولی گفت چیزی نیست وگذاشته کناراما من میدونم هنوزم مصرف میکنه چون دیدم ولی دیگه نمبدونم چکارکنم ک ترک کنه خسته شدم کمک کنین لطفا

    afshin

    مطالب خوبی بود ناس رو الان چهار روز کنار گذاشتم و الان احساس میکنم روحم ازاد شده دیگه نفس تنگی ندارم . احساس سرخوشی شدیدی دارم . رفتم توی خیابون خیلی دویدم نفسم ازاد بود دیگه با خانوادم دعوا نکردم چون پشت لبم چیزی نبود احساس بی حوصلگی داشته باشم . بهتر میتونم بخوابم . با وجود این همه فواید نمیدونم چه مرگمه باز هم حس استفادشو دارم . باشگاه بدنسازی رفتم از دو هفته پیش . بهترین قهوه رو دارم میخورم . باز هم کلافم همش داره مغزم ارور میده که یه چیزی کم داری چیکار کنم

    علی

    سلام الان بهترین کار این است که به جلسات نیکوتینی های گمنام بروی.

    فاطمه

    سلام.خواهش میکنم ترک کنید این ماده نجس رو ترک کنید و طعم خوشبختی رو بچشید طعم مهم بودن رو..من همسرمو دوس داشتم خونه ماشین همه چیز در اختیارش گذاشتم ولی اون بی لیاقت ب من دروغ گفت و زندگیمو خراب کرد..نتونست ناس رو ترک کنه همه کار کردم ولی ترک نکرد و من ترکش کردم...ب خاطر هیشکی ن ولی بخاطر خودتون ترکش کنید مهمتر از خود ادم کیه ها

    احمد

    برای ترک ناس بایدچند ساعت ناس نذاری تو این مدت عوارض مخربش رو گوش کنی یا بخونی خوب که کوم کردی و در کنارش متنفرشدی یک بسته بخری بازش کنی و درحالی که کوم ناسی اروم اروم بریزیش رو زمین این قدم اول دقت کنید باید کوم باشید و بریزید دور اگه تونستید تبریک میگم قدم اول رو خوب برداشتید

    ناصر

    چندسالی بودکه ناس مصرف میکردم وعوارض سرگیجه،ضربان قلب،تعادل رفتاری،اختلالات تمرکز،اختلالات رفتاری،زودرنجی،گرفته بودم وبعضی علایم هنوزم باهام هس که بااین که ۷ماهه ترک کردم که انشالااونم به مرورزمان خب میشه همیشه ارزوم بودترک کنم یه اتفاق یامعجزه برام افتادترک کردم والان جلسات نیکوتینی های گمنام میرم شمام اراده کنی میتونی سخت هست ولی شدنیه ،جلسات روبریدبا اینکه مصرف میکنید انشالامیتونید وترک میکنید ،ممنون ازهمتون

    مرتضی

    فکر میکنم ناس بد جوری خون رو الوده میکنه طوریکه من مطمعنم شور و حال سن خودم رو ندارم .گذشته از اون چون روم نمیشه جلو خانواده ناس بذارم پشت لبم بیشتر وقتا ازشون فاصله میگیرم.حماقت از این بالاتر؟

    روح الاه

    سلام بنده چهارده سال متاسفانه مصرف کننده ناس هستم وتمام عوارضي که ذکرشده تقريبن داره اگرخودوجسم خودرادوستداريداينکارونکنيدباتشکرازبم

    علی

    من چندین سال ناس میکشیدم ولی یکبار بخاطر فشار خون دکتر رفتم بخاطر ناس بود یک لحظه خونه برگشتم پاکت ناس انداختم دور خیلی راحت و بی درد سر گذاشتم کنار

    علی یه ناسی

    سلام من یک بار ناسو ترک کردم و به مدت دوسال نکشیدم ولی از روی بی عقلی دوباره شروع کردم باید بگم این لعنتی فقط همون اوایل هست که یخورده لذت داره بعد از اون که اعتیاد پیدا کنی دیگه فقط میکشی که تو کف نمونی ترکش هم فقط یه اراده قوی میخاد

    علی یه ناسی

    سلام من یک بار ناسو ترک کردم و به مدت دوسال نکشیدم ولی از روی بی عقلی دوباره شروع کردم باید بگم این لعنتی فقط همون اوایل هست که یخورده لذت داره بعد از اون که اعتیاد پیدا کنی دیگه فقط میکشی که تو کف نمونی من خودم میخام بزارمش کنار ولی ارادم ضعیف

    علی

    سلام دوستان طبق نظر روانپزشک از قرص وارنیکلین استفاده کردم خیلی خوب اثرات ترک رو می گیره

    hosein

    سلام دوستان،من هم این عادته بدو داشتم،۵سال،عجیبه ولی با آدامس ترکش کردم،والبته لواشکو ترشک،همیشه اراده اولینو مهترین چیزه ولی‌ کافی نیست،باید واقعا بخواید،امیدوارم کسی این آشغالو مصرف نکنه چون هم رو ظاهر ووهم رو بدنو روحت اثراته وحشتناکی داره

    جواد

    سلام من ۱۶ساله ناس مصرف میکنم الان زخم معده گرفتم یه هفته ای تو بیمارستان بودم چون همش درحال شستشو معده و اندوسکوپی بودم مصرف نکردم امروز مرخص شدم تو پوست خودم نمیگنجم ایقد کلافه ام سریع رفتم گرفتم گذاشتم جیبم ولی هنوز ننداختم دودلم یه دل میگه بزنم زیرش یه دل میگه بابا بیخیال نصف عمرت رفت باهاش باقیشم میره یا بزار یه فرصت دیگه بزار کنار الان وقتش نیس چم بخدا ایقد مغزم درگیر ناسه درگیره زخم معدمو زن و بچم نیس بخدا نمیگم نمیشه گذاشتش کنار ولی دل ادم باید ب یجا گرم باشه اینم بدونین اکثر این عوارضی ک دوستان میگن تلقینه اگه ب خودت تلقین نکنی ن گوشه گیرمیشی ن افسرده ن اعتماد ب نفست میاد پایین ن برا ترکش باید شاخ غول بشکنی ب نظرمن ناس ضعیفترین ماده مخدره و نباید ازش غول ساخت این ذهن خودمونه ک زیادی بزرگش میکنه و ازش هیولا میسازه التماس دعا

    موسی

    من تقریبا سیزده ساله مصرف میکنم چند سال پیش با خمیر نان ترک کردم تقریبا دو سال اما باز وسوسه شدم . یه‌مدت به حشیش معتاد بودم که اونو ترک کردم اما این لعنتی را نمیدونم چکارش کنم . همه چیزش به نظر ذهنیه اگه جایگزین باشه تا ضمیر نیمه هوشیار ذهن گول بخوره به نظر امکان ترک هست بنا بر تجربه قبلی. الانم میخوام از پودر قهوه به جاش استفاده کنم . یا کشک سنتی. صد در صد ترک میکنم. چون ناس روان را خراب میکنه

    میثم

    سلام دوستان تمام این عوارض ها به والله درسته که میگن مشکل معده .روده .سرطان .خرابی لثه .بالارفتن فشار ریه که منجر به ضعیفی قلب میشه حواستون باشه من خودم الان حدود سیزده ساله که مصرف میکنم فقط واسه ترک کردنش باید از لحاظ روحی خودتو بسازی همین سختیش دوهفته اول هست باتوکل به خدا هل میشه یاعلی

    میث

    سلام دوستان تمام این عوارض ها به والله درسته که میگن مشکل معده .روده .سرطان .خرابی لثه .بالارفتن فشار ریه که منجر به ضعیفی قلب میشه حواستون باشه من خودم الان حدود سیزده ساله که مصرف میکنم فقط واسه ترک کردنش باید از لحاظ روحی خودتو بسازی همین سختیش دوهفته اول هست باتوکل به خدا هل میشه یاعلی

    امیررضا

    سلام دوستان من تا به حال پنج بار میخواستم ترک کنم ولی نتونستم واقعا سخته نزدیکه به یه ساله که ناس میندارم بعد از غذا خوردن دیگه نباشه دیوونه میشم تمام ذکر و فکرم ناس میشه یه راهنمایی چیزی یکی بیاد منو با چیزی ببنده تا نندازم این لعنتی اعتیادش خیلی زیاده

    علی

    بچه ها سلام. امیدوارم. کمک کنه. تو اون ساعتایی که ناس میذارین دقیقا همون زمان.یه چیز خیلی ترش بخورین ببینین چی میشه. مثلا تمبر ترش.

    امیر علی

    سلام.. هشت ساله ک دارم ناس مصرف میکنم .مشکلات شدید روحی روانی دارم. از ارتباط برقرار کردن با جامعه.مردم.دوستان و اقوام ترس دارم . رمق رو ب جلو رفتن و پیشرفت کردن وتشکیل زندگی دادن رو ندارم و ب معنای واقعی ب امید زنده ام.و اینا (عوارض روانی) 8سال مصرف ناس .....از دو سال پیش درد معده و درد کلیه رو دارم .دندونام زرد وقهوه ای شدن و دقیقا جایی ک ناسو روی لثم میزارم گود شده و چند بارم پوست انداخته.و از هشت سال پیش تا همین الان 1 روز هم نبوده ک ننداخته باشم همه مدل های ناس رو هم انداختم از تراکتوری.ساعتی. بی تی.پان.بگیر تا......همه ی نظراتو خوندم ممنون از همه ی کسایی مطالب راست و مفیدی رو ارائه دادن منم ب عنوان کسی که 8سال مصرف کرده وظیفه ی خودم دونستم تا شرح حالمو بگم تاشاید پتکی باشم واسه فکر خراب شروع مصرف ناس وهمه مواد برا همه دعا میکنم ترک کنن....و برام دعا کنین

    نصیر

    سلام میخواستم نصوار را ترک کنم میشه منو رهنمایی کند

    A. S

    سلام. تنها راه حل ترک اول اراده قویست بعد شم. برا موخ موخاشم. دستمال کاغذی خالی بزار زیر لبت. ذهنت خالی کن به فکرش در نیا.

    حسن

    متاسفانه ناس خیلی مرسوم شده چون هم ارزون هم فراون هم اینکه سرگرمی نیس هم اینکه فشار های عصبی،مشکلات که جوانان بیست ساله و دوازده ساله گرفتارند....فکری به حال ریشه بکنید چرا جوانان روی می آورند چرا؟ این چرا هست کع اگه حل بشه خیلی کمک میکنه خیلی مشکلات حل بشه

    اندی

    دیشب رفتم جلسه نیکوتینهای گمنام واقع در رفسنجان پارک لاله ساعت هشت و نیم در روزهای فرد برگزار می شود. خدار رو شکر 5 رو ز پاکم. دوستان حتما در جلسات شرکت کنید.

    نام

    دلیل اینکه سیگار به ناس تبدیل شد محدودیت های سیگار کشیدن در جوامع مختلف بود حداقل این زهرماری رو جلو کم سنوسال مصرف نکنید که نگاه میکنن یاد میگیرن خیلیها همینطوری چون بزرگترشون مصرف میکرده رفتن سمتش

    امین

    سلام به همه دوستان منم الان شش ماه ناس میکشم الان شبا خوابم نمیبره روزا کسلم واحساس میکنم حوام دچار اختلال شده وقدرت یادگیریمم کم شده چندباری ترک کردم اما نه بیشتر از دوروز آخه برادرم ۱۵ ساله ناس میکشه و پاکتای ناسشو میذاره تو یخچال هر چشمم میوفته بهش دوباره میکشم البته اینو بگم برادرم قبلا خیلی خوش اخلاق واهل ورزش بود الان متاسفانه....

    خالقدادبلوچ

    س من۱۱سال ناس میندازم الان باد اینهمه سال پامیدم سرگیجه پشار خون پاین میاد قلبم درد میکند مخوام انشالا ترکش کنم

    خالقداد

    س من۱۱سال ناس میندازم الان باد اینهمه سال پامیدم سرگیجه پشار خون پاین میاد قلبم درد میکند مخوام انشالا ترکش کنم

    اندی

    یکی از عوارض ناس این است که : آب مغز را خشک یا به عبارتی قدرت تفکر و خلاقیت را می گیرد و همیشه حالت خستگی و بی حوصلگی داری

    amin

    سلام خسته نباشی امین هستم به شمابگم به خاطراین ناس زندگیم بهم خورد.اگه خدابخوادمیخوام این ناس لعنتی روترک کنم.من الان10ساله ناس مصرف میکنم.ازشمادوستان میخوام برام دعاکنیدناس روترک کنم.

    amin

    سلام خسته نباشی امین هستم ازدوران به شمابگم به خاطراین ناس زندگیم بهم خورد.اگه خدابخوادمیخوام این ناس لعنتی روترک کنم.من الان10ساله ناس مصرف میکنم.ازشمادوستان میخوام برام دعاکنیدناس روترک کنم.

    خلوص ذهن

    می نویسم شاید برسد به گوش گرفتاری و خانواده ای رها شود : ناس یا هر نوع ماده مخدری تاثیرات روانی و عصبی شدیدی داره و دلیل اینکه افراد نمیتونن در ترک ثابت قدم باشن عدم پذیرش اتفاقات و یا حالاتی هست که بعد از ترک باهاش روبرو میشن . بهترین راه کار و مطمئن ترین راه بعد از ترک نشستن شبانه یا روزانه فرد به مدیتیشن یا مراقبه هست ... در مراقبه نه تنها پس از مدتی تمامی مشکلات عصبی و روانی که ماده مخدر براتون ایجاد کرده درمان میشه بلکه رفته رفته توانمندی های روحی خودتون رو کشف میکنید . هیچ روانپزشک و روانشناسی نمیتونه شما رو درمان کنه جز خود واقعیتون که در مراقبه بهش میرسید . در رابطه با نوع انجام مراقبه مطالب بسیار زیادی در اینترنت وجود داره که میتونید بخونید . خیر پیش.

    م

    سلام شوهر من 31سالشه از زمان سربازی ناس مصرف میکنه. از اول زندگیمون خیلی باهاش کنار اومدم راستش ولی انقد قسم دروغ میخوره که ترک کرده اما خب دروغه دیگه. منم عصبی کرده. رغبت ندارم خونه رو مرتب کنم از رو سر یخچال . زیر کابینت. توی کمد لباس. زیر فرش زیر گلدون. توی حمام خلاصه هرگوشه خونه وقتی میدیدم حالم بهم میخوره. اینا به کنار تف کردنش عصبیم میکنه. کل زندگیم نجسه. شبا توی خواب تف میکنه زیر بالش. پشت تلویزیون. ..... توی گلدونام همش تف میکنه. هر وقت میریم مهمونی باید بهش بگم ناس نذاری خجالت میکشم. جلو خانوادم . دیگه وقتی عصبی میشه با کمر بند و مشت و لگد می افته به جونم. انقد میزنه اتیش میگیرم خدا میدونه. از بس بدنم میسوزه. یه بچه هم دارم . نمیدونم چکار کنم. کبدش مشکل داره باز هم مصرف میکنه. صورتش لاغر شده دندوناش همه خرابن.... چی بگم دیگه. ولی همینقدر میدونم ادم اگه مرد باشه و مردونگی داشته باشه و عقل داشته باشه که سراغ این کثافتا نمیره. بوی تعفن اینا که من فکر میکنم با عرض معذرت کود مرغ نیست کود افغانی هاست

    میر برکت علی خان

    سلام دارم خدمت همه عزیزان امیدوارم که شب خوبی داشته باشین و اما ناس ...ناس واقعا یک ماده ای پر خطر برای همه اعضای بدن و اعتیاد که ناس دارم از هر اعتیاد بدتر است 8ساله گرفتار این ناس هستم نه ادم میتونه بره دعوتی نمیتونه با کسی راحت حرف بزنه چون ناس که توی دهان باشه دهان پر از اب نس میشه حالم میخوره ترک کردنش خیلی سخته تا الان شاید هزاران بار ترک کردم بعد شروع کردم ...ولی الان یک هفته است که ترک کردم امیدوارم که خداوند بزرگ کمکم کنه دیگه نرم دنبالش سرگیجی بدن درد منو کشت

    R

    دوستان عزیزی که به این مواد گرفتارند بهتره ب فکر سلامتی شون باشن شما گام اول از خدا کمک بخواید که به شما توی ترک کردن کمک کنه چون این مواد هیچ سودی که نداره هیچ کلی هم ضرر به شما میرسونه بعد با اراده ی قوی با خودتون عهد و پیمان ببندید ک نکشید ببینید شما انسان های خیلی مفیدی میتونید برای جامعه ی ما باشید این موادها اصلا در حد شما نیست اگر هم همینطور بکشید ب غیر از اینکه آسیب میبینید خانواده هم ممکنه از شما دور بشن گام سوم دور دوستای معتادتون رو خط بکشید و به هیچ عنوان سمت اونا نرید حتی اگر اونا سمت شما اومدن شما از اونها دوری کنید ..و سعی کنید با ورزش و مطالعه خودتون رو سرگرم کنید راستی نماز یادتون نره ..یاعلی

    فرزاد

    سلام . من الان 3 ساله ناس میزنم . قبلش سیگار میکشیدم اما ترکش کردم ک افتادم پای ناس . حالا میخوام ترکش کنم . اگر کسی راه خوبی و در نظر داره و میتونه کمکم کنه ی برادری کنه و بهم بگه.ممنون

    Suliman

    بسیار عالی بود تشکر از اینکه مرا آگاه ساختین

    احمدی.از بجنورد

    سلام.واقعا بیشتر جوانان و نوجوانان الان یا ناس مصرف میکنند یا بیتی.هر چی جلوتر میریم بدتر هم میشه.باید یه فکری واسه جوان ها کشید.جوان هایی که پولی تو جیبیشون نیست و هیچ تفریحی هم ندارن واقعا گناه دارن

    احمدی.از بجنورد

    سلام.واقعا بیشتر جوانان و نوجوانان الان یا ناس مصرف میکنند یا بیتی.هر چی جلوتر میریم بدتر هم میشه.باید یه فکری واسه جوان ها کشید.جوان هایی که پولی تو جیبیشون نیست و هیچ تفریحی هم ندارن واقعا گناه دارن

    علی

    سلام عوارض ناس(تنباکوی جویدنی) 1- به دلیل داشتن آهک باعث تخریب شدید دندان و لثه می شود2- انواع سرطان مانند زبان، لثه، حنجره، نای و برو تا پایین 3- فرو رفتگی گونه ها 4- زردی و پریدگی رنگ صورت 5- کاهش اشتها6- تخریب کلیه و دستگاه گوارش و کبد و ... عوارض روانی و اجتماعی: (نیکوتین تمام بدن را از فرق سر تا نوک انگشت پا را تحت تاثیر قرار می دهد) 1-در خود فرو رفتن و عدم ارتباط با دیگران 2- زود رنجی 3- عصایانیت 4- کاهش میل جنسی5- بسته شدن فکر(با مصرف ناس خلاقیت کم می شود)6- پایین آمدن هوش7- ندیدن زیبایهای زندگی 8- سست شدن اراده9- کمرنگ شدن احساسات و عواطف (ناس مخربترین اعتیاد در میان نیکوتین های دیگر می باشد ) وابستگی به نیکوتین و وسوسه آن هفت برایر از وسوسه هرویین و الکل قوی تر است. (با خواستن انسان می تواند کوه ها را به حرکت در بیاورد)

    محمد😂

    بله درسته تمامی نکات منفی ک بالا عرض کردن درسته من الان حدود ۱۴ سال ناس میزاشتم از وقتی گهگاهی میرفتم مجازی حس میکردم کم تر ناس میکشم فهمیدم وقتی سرگرم باشمو بیکار نباشم نمیرم سراغ این کثافتا😂😂😂 .... خاک تو سرتون جمع کنید خودتونو من الان ۱ هفته چنتا فیلم دانلود کردم و کل روز مشغول بودم و همینطور شبا هم طبق معمول باشگاه میرم .... الان راحت ترک کردم .... برین گمشین همتون 😂 خخخ دو تاتون بحث ملیتی میکنین افغانی فلانه ایرانی فلانه دوتاتون میگه اغا همش چرنده بزارین حال کنین دوتاتون ی چیز دیگه ... .. ترکش راحته خودتو سرگرم کن واسه خودت سد نساز ک بگی مثلا من مشاور در اختیارم نیست یا دوستام بدن یا محلمون .... شما فقط خودتونو کنترل کنین و سرگرم... راستی نمازت یادت نره یا علی

    ارش

    سلام من ۷ ساله از این ماده مزخرف استفاده میکنم نمیدونم چرا اینقد وابستگی داره یه راهی برا ترکش بگین خیلی سخته اصلا وقتی تو جیبت نباشه انگاری ی چیزی کم داری حواس ندای کلا اونایی تازه دارن اینکار و میکنن راحتر میتونن ترکش کنن خواهشا بزارنش کنار جلوی ضرر و از هر جا بگیری منفعته هر چی عادت بهش بیشترر بشع ترکش سختره

    پرهام

    این ناس انداختن و کارهای دیگه مال بیکاری و مشکلات که مردم دارن اگه مسیولین به فکر اشتغال و سرگرمی مردم بودن هیچ انسان عاقلی دلش نمیخواد که به خودش ضرر برسونه و اینکارها از سر ناعلاجی و فرار از مشکلات زندگی هست امیدوارم که مسولین به فکر مردم باشن با علــــــــی

    محمد

    دوستان ناس نزارید اگر خواستید بزارید از ناس دست ساز بدون اهک استفاده کنید ترکیب توتونی که سفارشی خشک شده باشد که کپک نزده باشد خاکستر که الک شده و ناخالسی نداشته باشد و زعفران پودنه نعناع گل بهار نارنج میخک هل زنجبیل میتونید اختیاری گیاهی را حذف وگیاه خوشبوی دیگری جایگذین کنید باید طوری ساخته شود که بوی خوبی داشته باشد البته از برگ کالیتوس بخاطر سمی بودنش استفاده نکنید واز گیاهان مرفین دار مثل کلپوره ودرمنه و... استفاده نکید. برای ترک ناس مهمترین اینه که روی کاغذ ده دلیل که بخاطرش میخوایم ترک کنیم بنویسیم .واتفاقذات خوبی که بعد از ترک ناس برامون پیش میاد یادداشت و وقت وسوسه مطالعه کنیم ویادمون باشد نیکوتین مثل مهمان بد است درب خانه را میزند باز نکنیم میرود.و یادمون باشد هرچیزی که ما در ذهنمون به سرخوشی ربط بدهیم نمیتوانیم در مقابل وسوسه اش مقاومت کنیم قبل از هر چیز باید با یاداشت کردن ومرور کردن نیکوتین را در ذهنمون به دندونای زرد دیالیز بوی بد دهان وسرطان وزشتی واز بین رفتن شخصیت اجتمایی واعتماد بنفس ربط بدیم مطمعن باشید ازش بیزار میشوید ویادتون باشد این ناس افغان با پاهای عرقی وکثیف ترکیب میشون

    چوک بندر

    سلام بنده 3سال ناس گذاشتم بعد از 3 سال ترک کردم بدون هیچ چیزی تنها دلیلش این بود ک متاهل شدم و خجالت میکشیدم بذارم

    اصغر

    یک کلام ختم کلام ناس نیست هواس نیست

    محمد

    سلام من اهل جزیره قشم هستم تقریبا 5 سال بود که ناس یا همان نسوار استمال میکردم .حالا ناس چیست؟؟ من امروز راز مواد تشکیل دهند ناس رو فاش میکنم ناس از تمباکو - آهک - پودر چوب جاخار - کمی شیره خشک شده خشخاش-مدفوع مرغ یا شتر مرغ-.....بله من خودم چند بار این ناس رو ساختم و فروشتم و این واد بسیار اعتیاد اور است و سر 4 سال شما را عصبی میکند سر6 سال مبتلا به زخم معده و سوزش معده و سر 8 سال شما اگر بخواهید و نخواهد از پا شما را در میاورد و به هیولا تبدیل میکند مراقب باشید

    Mohammad

    سلام اگه کسی ترک کرده و هیچ چیزی مصرف نمیکنه یه برادری کنه به من هم کمک کنه که ناس رو ترک کنم لطفا به تلگرامم پیام بدین NMZ38@

    علی

    سلام ، کاربر گرامی به جلسات نیکوتینی های گمنام واقع در خیابان فردوس مسجد میرزایی ساعت هفت و نیم برو. آنجا از همدردهای تو که روزی مشکل تو را داشتند و موفق شدند بر مشکل خود غلبه کنند می توانی کمک بگیری. فقط بدون ترک شدید جسمی نیکوتین سه روزه، بقیه اش وسوسه است که باید بر آن غلبه کنی. یادت باشه مصرف یکبار زیاد و هزار بار کافی نیست

    شهزاده

    سلام من خیلی وقت است از ناس استفاده میکنم ولی کوشش کردم نتواستم ترک نمایم اکر خواهان کمک به دوست بیچاره تا شده میتوانید به ایمیل ام مسج نمایدshahzadatanha.a@yahoo.com

    مصطفی

    سلام من الان ۸ساله ناس میندازم خیلی هم خوبه هیچ مشکلی هم ندارم فقط بعضی اوقات که ناس تو دهنمه خجالت میکشم حرف بزنم چون آب ناس میاد تو دهنم خب بوی بدی هم داره در کل خیلی خوبه میگن ناس سرطان زاست من خیلیا رو میشناسم که حدود چهل ساله ناس میندازن ولی هیچ بیماری نگرفتن.زیاد به حرف دکترا اهمیت ندین.بندازین حال کنین.

    مهدی

    فقط خدا میتونه کمک کنه بزارین کنار دیگه هیچکس یکم اراده میخواد اراده...یعنی همون ایمان قوی که کاملشو امام زمان داره تو این زمونه فقط از خدا بخواه اندازه سوزن کمکت کنه دگه چای هم نمیخوری برو پیش خدا من تجربه هیچی رو ندارم ولی باخدا بودنو دارم چون فقط اونه که میفهمه ما کی میتونیم دیگه نزاریم....دیگه هیچکس

    ل.

    خاک تو سرشان . خیلی پستند . من یک برادری ناتنی دارم که ناس میدازه خود فروشی میکنه تا پول ناسش تامین کنند. به نظر من تمام انسانهای ناسی به جای مغز تو سرشان جله خر گذاشتند. همین برادر خل من خجالت نمیکشه ... خدا پدر شماها را بیامرزد که چنین موضوعی را باز کردید.

    مهدی

    من الان ۹ ساله ناس مصرف میکنم دندونام که داغونه ، تونستم الکل با شرایط دائم الخمر بودنم ترك کنم ولی این ناس لعنتی رو حریفش نمیشم فقط خدا به فریاد ما برسه

    نیما

    ایول...برا منمدعاکن ک بزارمش کنار

    احسان

    سلام بچها تورخدا ناس نندازین واقعا خیلی تخمیه من دوسالع مصرف مبکنم چندین بار ترک کردم باز دوبارهرفتم سراغش . اما امشب ک شب قدره از علی ع فقط ی چیز میخوام اونم اراده واسه کنار گذاشتنش ی اراده ی مردونه وااااار مبخاد ک مطمعنم دارمش یاعلی

    سید

    سلام من تقریبا15 سال که ناس می انداختم حالا میخوام عوارضهایی که دکتر دربالا گفته همشو تایید میکنم ,چند بار کوتاه مدت ترک کردم ولی چون دوستام واطرافیانم اکثرا ناسی هستن وخیلی راحت وبا کمترین مبلغ پیدا میشود دوباره رفتم سراغش ولی الان به لطف خدا ترک کردم .شما با ترک ناس در همان روزهای اول متوجه تغییراتی در بدن خود میشوید از جمله اینکه فکر میکنید نفس کشیدن براتون خیلی راحتر شده در کل مواد خوبی نیست ودر دراز مدت اسرات بدی در بدن انسان میزاره

    ali

    آقآ من 17سالمه دوساله دارم میندازم اما محلی هرمزگانیه خیلی بهتر از ناسه یبار ناس انداختم لثم پوست پوست شد هیچ مشکلی هم ندارم ورزش هن میکنم بدنمم قشنگه فقط مال بچه سیهاه هاست کلاسمو پایین اووردهه.

    ارش

    با سلام به دوستان من خیلی متاسفم از بعضی دوستان که میگن چرت و پرت است و یا نمیدونم بعضی ها ناس میاندازن فقط دنذان هاشان خراب شده و کاری دیگر از نظر بدنی نشدند همین دندان هم خراب شود ضرر به سلامتی است نه دوست عزیز اشتباه نکن این بستگی به ظرفیت بدنی و نوع تغذیه افراد دارد مثلا من اگر یک قرص کدئین هنگام سر ما خوردگی بخورم بعد از چند دقیقه بدنم میلرزد اما هم زمان با خوردن میوه این لرزش بر طرف میشود .دوستانی که این کارها را میکنند دل پدر و مادرشان را ناراحت میکنند و مدام برای فرزندشان غم وغصه می خورند و همینطور بر عکس. این کار خیلی رشت و نامردیست..تا زمانیکه جوانی قدر سلامتی را نمیدانی و همین قدر پا به سن گذاشتی بیماری ها شروع میشود و افسوس گذشته را می خورید/ مرذم میلیون ها تومان خرج بیماری شان میکنند و اگر پول نداشتی از درد بمیر //// همه شما شنیدید بهترین نعمت خداوند سلامتی است .یا الله

    محمد صادق

    سلام بنده چن سالی ناس میکشم چن باری خواستم ترک کنم ولی وقتی به دوروبر نگا میکنم افرادزیادی بالای 10تا20سال ناس میکشن وجز کمی خرابی دندان مشکل دیگری ندارند پشیمون میشم راهنمایی لطفا

    محمدصادق

    سلام بنده چن سالی میشه ناس میکشم شما میگین ناس فلانه....اما چیزی من باچشم میبینم چیز دیگست الان دوروبرم افرادی زیادی هستن که بالای 10تا20سال ناس میکشن نه سرطان گرفتن نه دیوونه شدن وقتی اونارو میبینم پشییمون میشم از ترک لطفا دلیل منطقی

    مهدی.مشهد

    سلام من 18 سالمه.3 ساله تمام زندگیم شده مواد مخدر.الان من همه چیزو کم کردم وقتاییم که میزنه به کلم با همین ناس سر میکنم.الان حافظه کوتاه مدتم ضعیف شده میخام درس بخونم نمیتونم،وسط حرف زدن قفل میکنم،سینم نابود شده،از قیافه افتادم پوستم سفید بود الان تیره شدم گونه هام همه رفتن داخل خجالت میکشم برم پیش کسایی که منو چند سال پیش دیدن خیلی پشیمونم خیلی..الان واقعا به اون جمله همه چیز با سیگار شروع میشه پی بردم.منم بچه بودم واسه گنده نشون دادن خودم رفتم دنبال اینا الان وابسته شدم.خیلی بده از این سن دچار مشکل بشی.به اون کسایی که تازه شروع کردن یا نکردن میخام بگم به مولا توش هیچی نیس بعد یه مدت همه چی واستون طبیعی میشه دیگه چیزی نمیمونه باهاش خودتونو خوشحال کنین کلا از زندگی و مشکلاتی که کم کم واستون پیش میاد خسته میشین برگشتنشم سخته گرچه مث روز اول نمیشه پس همین الان دورشو خط بکشین سالم زندگی کنین..واسم دعا کنین مادرم دیگه ولم کرده این خیلی بده..اینا افتخار نیس ننگه

    صادق اکبری

    بندازین همه چرت پرته بهتر حشیش و شیشه است که

    Saideh

    افرین به شما خدا خیرتون بده

    reza

    سلام. بابای من برای ترک اعتیاد (تریاک)رو اورد به ناس اما معتاد هردوش شد اما خوشبختانه الان تریاک رو یک سالی گذشته که گذاشته کنار اما هنوز ناس رو نمیتونه واقعا چند باری سعی در ترک ناس شده ولی واقعا سخته و نمیتونه براش دعا کنید تا بتونه از همگی ممنونم

    علی

    دمت گرم ، ای ول. با اون بوی کثیفش چجوری میتونن داخل دهانشون بزارن. منم ازین آدماهای که ناس میزارن دوری میکنم . ما آدما مگه چند سال زنده هستیم که سلامت خودمونو به خطر بندازیم

    ناشناس

    سلام داداش خوشبحالت من خیلی دوست دارم بزارمش کنار اما نمیتونم خیلی سخته واسم دعاکن من 9سال ناس رو ترک کردم اماباز شروع کردم دیوونم کرده خیلی سخته بزارمش کنار

    ارش

    با سلام ببخشید یادم رفت بگم از مدیر سایت کمال تشکر را دارم بخاطر مطالب مفید و نظر سنجی ممنون

    ارش

    با سلام با تجربه ای که بدست اوردم گو خشک زیر زبانت بذاری بهتر است از ناس است ببخشید بی ادبی کردم چون خیلی از ناس انداختن حالم بهم می خورد و عذاب کشیدم.......

    theyre real lengthening mascara curls benefit cosmetics wholesale

    عوارض مصرف ناس/چگونه ناس را ترک کنیم؟

    ناشناس

    تنها دروغیه مه ده ساله از پدر و مادر و همسرم مخفی کردم ، کارمند یکی از ادارات دولتی شدم ، بازم نزاششتم تا الان کسی بفهمه ، چند روزه گذاشتم کنار ، فقط بعد از مستی یا نشعگی میزنم ، حالت عادی دیگه بهم حال نمیده

    حجت

    منم اول مثل تو بودم بااین تفاوت که از اون افراد دوری نکردم و الان هفت ساله که دارم میندازم

    حجت

    سلام من حدود هفت ساله ناس میندازم والان21 سالم شده تا الانم شاید بالای یک میلیون بار میخواستم بزارم کنار نشده بالاترین دوره پاکیم هم 6ماه بوده خلاصه که اینطوری بهتون بگم هر مواد مخدری که استفاده کنید دیگه نمیتونید به راحتی بزاریدش کنار این مگر از رفیقاتون دست بکشید پس چه بهتر که استفاده نکید.تا الانم هر مواد مخدری که بگید استفاده کردم یک باری غیر از تریاک

    ابوالفضل

    من. تا بحال نداختم و متنفرم هستم از ش. من با کسی کسی که ناس مصرف میکنه ازش فاصله میگیرم .بخصوص همون بوی تعفن ناس حال آدمو به هم میزنه عه عه عه

    محمد

    سلام اینا همه الکیه من 15 سالمه حدود 7 ماه ناس میزاشتم اولاش سرگیچه و استفراغ ... بعدش فقط سوزش لثه در حدی که لثه بالا سمت راستم رفته داخل یکم دندونام زرد شد ولی درستش کردم با جوش شیرین الان حدود 1 هفته هس به دلخاه خودم ترک کردم نه وابسطه شدم ن میچنگم هیچ کاری نمیکنم فقط قبلا شبا قبل خواب ناس میزاشتم الان کتاب میخونم از علائمش هم فقط یکم بدن درد دارم اونم در حد 1 روز یا علی ....

    اساطير

    درودبرشمامن١٠ساله بي تي مصرف ميكنم ازناس خيلي بهتره ولي نتونسم بذارمش كنارالانم ميگن نذاري كناردياليزي ميشيوكبدتوازدست ميدي حالاازحق نگذريم كبدم ايرادپيداكرده ولي نميدونم چقدبه اين مرتبطه

    FZ

    دوست عزیز آقا رﺽا افغان بهتره تمام کشور های همسایه با هم دوست و همراه باشن تا دشمن نتونه تو منطقه نفوذ کنه شما و ما ایرانی ها با هم خواهر و برادریم کار کردن در همه جای دنیا همینطوریه هر کسی تخصص در هر ﺽمینه داشته باشه مطمئنا شغل مرطبت پيدا خواهد کرد البته اگر واقعا تخصص داشته باشد! پس کسی نمیتواند به زور اگر مثلا پزشک باشید به شما شغل کارگری بدهد پس از کشور ما دلگیر نباشید! به لحاظ حمایتی من افغانی هایی را میشناسم که فرزندانشان در ایران تحصیل میکنند و صاحب شغل خوبی هم هستند! مطمئنا هر کشوری قوانین مربوط به خود دارد و در همه دنیا متفاوت میباشد شاید ما هم اگر به افغانستان مهاجرت کنیم شرایط خاصی باشد که حتی نتوانیم کارگری هم بکنیم! شما هم دلگیر نباش سعی کن مانند سایر افغانی های موفق خودتو بالا بکشی از راه درست

    ف . ز

    دوست عزیز آقا رﺽا افغان بهتره تمام کشور های همسایه با هم دوست و همراه باشن تا دشمن نتونه تو منطقه نفوذ کنه شما و ما ایرانی ها با هم خواهر و برادریم کار کردن در همه جای دنیا همینطوریه هر کسی تخصص در هر ﺽمینه داشته باشه مطمئنا شغل مرطبت پيدا خواهد کرد البته اگر واقعا تخصص داشته باشد! پس کسی نمیتواند به زور اگر مثلا پزشک باشید به شما شغل کارگری بدهد پس از کشور ما دلگیر نباشید! به لحاظ حمایتی من افغانی هایی را میشناسم که فرزندانشان در ایران تحصیل میکنند و صاحب شغل خوبی هم هستند! مطمئنا هر کشوری قوانین مربوط به خود دارد و در همه دنیا متفاوت میباشد شاید ما هم اگر به افغانستان مهاجرت کنیم شرایط خاصی باشد که حتی نتوانیم کارگری هم بکنیم! شما هم دلگیر نباش سعی کن مانند سایر افغانی های موفق خودتو بالا بکشی از راه درست

    ناشناس

    سلام اقا چرا چرت میگین.من ناس مینداختم.سخت بود اما دو سال ترک کردم .تا بلاخره باز یه مشکل خیلی بزرگ برام پیش اومد و گفتم یه بار میندازم دیگه نمیندازم.متاسفانه همون یه بار باز یه سال مصرف میکردم و روانی شده بودم به خودم اومدم دیدم هیچی ندارم مغزم هنگ. لثه و دندون خراب .بی خوابی.با اطرافیانم به سختی ارتباط برقرار میکردم یه جوری بود نمیدونم .نمیگم این رفتارو تا اگه یکی هم مصرف میکنه براش بد نشه شاید اطرافیان متوجه بشن ناس میندازه.خلاصه بد کوفتیه بد.شب میگی ترک میکنم من قوی ام اره من میزارم کنار من میتونم و محکم میگی ترک میکنم ولی خخخخ فردا باز.....هههه.راه چاره چیه؟! گل گاو زبان معجون ارام بخش قرص ارام بخش و ارتباط با خدا. من دفعه اول گریه میکردم عر میزدم وحشی شده بودم کسی باهام حرف میزد میخواستم بکشمش .ولی ترک کردم و تونستم دفعه دووم خخخخ نشد و با گل گاو زبان و ..... و زجر ها کشیدم و گزاشتمش کنار.الان یه ساله مصرف نمیکنم و دیگه بمیییییییییییرم یه بار هم مصرف نمیکنم .یا مرگ یا مصرف دوباره و اون مشکلات به هر حال من از تنهایی رو به مصرف ناس اوردم چون ارزون بود بو نداشت کسی متوجه نمیشد به هیچ وجه. اگه یکی رو داشتم شاید.... الانشم تنهام بد جور ولی هیچی مصرف نمیکنم به جاش ورزش میکنم. خلاصه بگم داش هی نگو مصرفمو کم میکنم و ترک میکنم این راه ها رو همش من رفتم نمیشه باید یهو بزاری کنار و با مشکل جسمی و روحیش هم کنار بیای هفته اول سخته خیلی ولی شدنیه قول میدم اگه بخوای وزیر حرفت نزنی اگه مررررررد باشی.تا یه ماه دیگه فکرش از سرت میفته ولی باز وسوسه میشی اینو بگم وسوسه شدی نکن عزیز من نرو طرفش تجربه کردم که میگم.یه بار مصرف کنی یهو چشاتو باز میکنی میبینی ده ساله داری مصرف میکنی. خخخخ خدا لعنت کنه ابولفصل رو که ناس داد به من.به هر حال من ترک کردم و واقعان زندگی برام خیلی شیرین شده.راححححححححت.

    رامین

    من تو سربازی معتاد این ناس شدم.که خواستم جایگزین قلیون کنم.اما به این نتیجه رسیدم که باز قلیون از ناس بهتره.قلیونو میشه ترک کرد اما ناسو ن

    رامین

    با سلام به همه دوستان.متاسفانه آنهایی که گرفتاره ناس میشوند از این دیدگاه نگاه میکنن که اون رو جایگزین مواد دیگری میکنن .مثلا قلیان سیگار و...خواهش میکنم اونارو مصرف کنین اما سراغ این مواد نرین.ناس معتادیش از شیشه هم بالاس

    ف

    من ده ساله میندازم معدم داغون شده شکمم درد میکنه فک کنم سرطان گرفتم بازم میندازم نمیتونم ترک کنم یعنی خودم دارم خودمو به اغوش مرگ میبرم

    علیرضا

    هیچوقت کسی نمیتونه یکی رو مجبور به کاری کنه

    sadegh

    سلام من 12سال مینداختم الان یه ماهه گذاشتم کنار دندونام سیاه شده سوراخ شده لثم آسیب دیده ترکش واقعا سخته ولی شدنی

    رامین

    از وقتی که از افغانستان اومدیم بابام و برادرام معتاد شدن تو ایران من کیو فحش بدم یا لعنتش کنم

    سجاد

    سلام من به شما می گویم اگر ندازی دچاره وسوسه می شوی بهتر است خود توازاین کار راحت کنی

    Parva

    ما رسم مهمان نوازیو بلدیم حتی بهتر از شما برادر افغانستانی ولی مهمان 1 روز 2روز 3 روز بیشتر از این دیگه مهمون نیست بعدش در جواب اون دوست دیگتون که میگه چرا ما افغانی ها کارگریم خوب شما اومدید کشور ما مهندسی عمران داشتی؟ :-)

    Aria

    ,باسلام در جواب تو اوغون بایستی یاد اوری کنم کسی دعوتنامه نفرستاده واستون که ریختید تو اون کشور و طلب کارم هستید هنوز. جای شما همون محفل طالبان است وبس‌.

    افغان

    شما اگه مهمان نوازی بلد بودی این بلها سر ما نمیامد.شما همه افغانهای که ایران امدن دزد .گارگر بیسواد کردین .اگه شما از همون اول درست مهمان نوازی را یاد داشتین و ما با سواد و از شما راضی بودیم الان اینجوری نبود.من خودم الان 20ساله ایرانم بخدا از دزدی میرم درس میخونم.هرچه سرتان میاد حق شماست.رضا افغان کابل.

    n

    متاسفانه همه نظرات دکتر سایت درسته من به چشم خودم دیدم و دارم میبینم ..شوهر من 33سالشه و از نوجوانی مصرف داشته ک من خبر نداشتم 6ساله مطلع شدم ولی دیره...متاسفانه نه دندون سالم داره نه قلب سالم نه اعصاب و رفتار درست ...کاراش دست خودش نیستو واقعا برای خودش و اطرافیانش عذاب اوره رفتاراش ...قدر خودتون بدونید...حداقل بخاطر زن یا بچه یا کسایی ک بهشون تعهد دارین حتی مادر پدر...

    آرگل

    من زیاد ناس انداختم بیشتر بلاها سرم اومده نندازین ک هیچ فایده ایی نداره

    آرش

    آقا واقعا ترک ناس خیلی سخته من 7ساله میزنم هر روز ی بسته ولی هرکاری می‌کنم نمیتونم ترکش کنم خیلی چیز گندیه واقعا لثه برام نمونده صورتم خشک و لاغر شده

    آرش

    آقا واقعا ترک ناس خیلی سخته من 7ساله میزنم هر روز ی بسته ولی هرکاری می‌کنم نمیتونم ترکش کنم

    علی

    خفه شوبرادرمن کسی جوون های شمارومجبورنکرده که ناس بزنن?

    سبحان

    اقا وجدانن چرتو پرت نگین من 10 ساله ناس میندازم چیزیم نشده اه اه

    افشین

    سلام من پنج ساله معتاد ناسم به هر راهی برای ترک میرم نمیتونم ازش جدا بشم در هر ساعت۳تا۴ بار بدون دستمال حوس به انداختن میکنم ترک میکنم پس از دو روز اینقدر احساس میکنم فشار رو مغزم هست که دوباره شروع میکنم لطفا کمکم کنید مرسی

    iman

    داشی ناس با عوارضی که اینجا گفتن جور در نمیاد ناس فقط حیرونی داره که از هر موادی بدتره 30 سال ناسی بودم الان هیچی لسه برام نمونده داشیا سراغ این اشغالا نوین اما اگه می خوای ترک کنی فقط یه راه داره شیعه ی مولا علی علی وار زندگی کن بهشتی هستی یاعلی

    حمید

    دادا شک نکن داره . میدونم که معتادی داره

    مهدی

    با سلام.در جواب شما باید عرض کنم که اگه الان جلوگیری لازم رو انجام ندین گرفتار میشه.من از سال ۸۰ تا الان درگیر این لعنتیم.اینو جایگزین سیگار کردم به امید رهایی از سیگار...اما نمیدونستم گرفتار ناس میشم.باور بفرمایید تاثیرات روانی بسیار منفی داره.من با نظر دکتر موافقم.و به اون دسته از عزیزایی که میگن ناس چیزی نیس باید عرض کنم دندونها رو ازبیخ قطع میکنه.سرطان لثه میاره.اینو دیدم که میگم.

    محمود

    اقا من شیش ساله هنوز هیچیم نشده چطوری حرفای اینجا رو باور کنم وقتی که حتي یکی از این علايم که میگن رو ندارم

    bahar

    سلام متاسفانه یک ادم عوضی داداشمو ک 12سالش بیشترنیس رو سه هفته س ک ناس مصرف میکنه تورو خداکمکم کنین

    احمد

    سلام دوستان منم ناس میزارم ولی از همین ساعت واسه خودم فحشی کردم که دیگه استفاده نکنم اگه ادم بی غیرتی باشم دوباره میرم سراغش خدا یه درد خانمان سوزی بندازه تو دامن کسی که این مواد رو درست کرد و راهی بازار کرده همچنین فروشندهاشون ان شاالله به درد نا علاج دچار بشن امین . دوستان پایه باشید جونی خودمونو پس بگیریم

    dan

    ناس فک نکنم معتادی به این صورت داشته باشه ک شما میگین وابستگی شدید داره ب نظرم..

    شهروند افغان ساکن رفسنجان

    این ناس مال شماست... افغانها وقتی اومدن رفسنجان همه جوونهاشون ناسی شدن...خدا لعنت کنه اون کسی رو که این ناس رو به جون جوانهای ما انداخت!!!

    حیدر

    باسلام،واقعا که شرم آور است.بجای اینکه جلوی افاغنه های کثیفی که این ماده مخدر را در شهرستان توزیع میکنند و میفروشند را بگیرند ، راه حل ترک آن را میگویند،این موضوع باعث خجالت من و بقیه مردم این شهرستان نیست ،جای تاسف دارد،ولی نیروی انتظامی این شهرستان باید از خودش خجالت بکشد که افاغنه به ریش آنها میخندند.

    رضازاده

    اینها مال نونهای حرامی که به بچه هایشان میدهند کدام آدم عاقلی آهک میریزه تو دهنش .مثل مرغ . ای کاش بجای کود مرغ همینها را جمع آوری میکردند وپا درختها میکردند. خاک سرشون از افغانیها یاد گرفتند.
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان