بیش از ۱۶۵ هزار جلد کتاب در کتابخانه های رفسنجان موجود است

  • شناسه خبر: 208500
بیش از ۱۶۵ هزار جلد کتاب در کتابخانه های رفسنجان موجود است

فرماندار رفسنجان با اشاره به وجود بیش از ۱۶۵ هزار جلد انواع کتاب در ده کتابخانه عمومی شهرستان اما با تأسف بیان کرد که صفوف مطالعه و کتابخوانی در کتابخانه های ما خلوت است و یکی از علل بی بدیلی که از سوی همگان مطرح می شود فضای مجازی و کوچ از سرشوق مردم به این فضا است.

خانه » فرهنگی مذهبی » بیش از ۱۶۵ هزار جلد کتاب در کتابخانه های رفسنجان موجود است

به گزارش خانه خشتی؛ حسین رضایی فرماندار رفسنجان در آئین نواختن زنگ کتاب وکتابخوانی در مدرسه سما دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان اظهار کرد: اما یک نگاه خوشبینانه همواره یادآوری می کند که دنیای الکترونیک حتی اگر از این هم گسترده تر شود کتاب کاغذی همچنان آینده خود را خواهد داشت و تکنولوژی هم راه خود را می‌رود، هیچ کدام نمی‌توانند سد راه دیگری شوند.

وی افزود: اهل مطالعه خوب می‌دانند لذت ورق زدن کتاب با لمس صفحه هوشمند و خواندن نسخه الکترونیک همان کلمات قابل قیاس نیست و شاید به همین علت است که هنوز هم در دنیای توسعه یافته، بناهای کتابخانه‌ای با شکوه، سرپا و پویا باقی مانده‌اند.

رضایی کتاب را قویترین ابزار دست بشر جهت ترویج فرهنگ مطالعه دانست و ادامه داد: رفسنجان دارای ده کتابخانه عمومی است که در آن ها بیش از ۱۶۵ هزار جلد انواع کتاب برای همه نوع قشری وجود دارد و ۴ هزار و ۵۰۰ عضو فعال در این کتابخانه ها از این کتاب ها بهره مند هستند و چندی پیش هم نخستین کتابخانه سیار استان کرمان در کشکوئیه رفسنجان راه اندازی شد.

وی تصریح کرد: این کتابخانه سیار دارای ۹۷۵ جلد کتاب است و در روستاهای کشکوئیه و دو روستا در شهرستان انار که فاقد کتابخانه هستند حضور خواهد یافت تا اهالی روستاها علم و دانش خود را با استفاده از مطالعه کتاب افزایش دهند.

رضایی بیان کرد: این جرقه راه اندازی کتابخانه سیار خلاقیتی بسیار موثر در ترویج فرهنگ کتابخوانی خواهد بود تا مردم بتوانند از کتاب های نفیس و فاخر استفاده کنند و امیدواریم در نقاط دیگر شهرستان و روستاهای فاقد کتابخانه کتابخانه سیار راه اندازی شود.

برای رشد عقل مطالعه و تجربه نیاز است

حجت الاسلام سید محمود حسینی نسب امام جمعه موقت رفسنجان هم در این آئین اظهار داشت: خداوند برای جلوگیری از گمراهی انسان دو چراغ هدایتگر عقل و وحی را در اختیار انسان قرار داده است لذا باید از روشنایی این دو چراغ بهره مند شویم تا به سرمنزل مقصود برسیم.

وی افزود: امام رضا(ع) فرمود دوست هر انسانی عقل وی و دشمن این شخص نادانی و جهالت اوست بنابراین خداوند هم وحی را به کمک عقل انسان فرستاده تا با کمک این دو عامل انسان از منجلاب ها و تاریکی ها نجات یابد.

حجت الاسلام حسینی نسب خاطرنشان کرد: برای رشد عقل، انسان نیازمند مطالعه و کسب تجربه هاست پس فرهنگ مطالعه باید ترویج یابد.

این مراسم به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان و همکاری مجتمع آموزشی سما برگزار شد.
در حاشیه این مراسم از نمایشگاه و غرفه های کتاب و کتابخوانی این مجتمع بازدید به عمل آمد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان