افتتاح بیمارستان صحرایی (سیار) در رفسنجان

  • شناسه خبر: 207824
افتتاح بیمارستان صحرایی (سیار) در رفسنجان

بیمارستان سیار رفسنجان با حضور خرمی شاد مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران و جمعی از مسئولان شهرستان که با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات و منابع شرکت مس ساخته شده مورد بهره برداری قرار گرفت تا در مواقع بحران بتوان از آن استفاده کرد.

خانه » اسلاید شو » افتتاح بیمارستان صحرایی (سیار) در رفسنجان

به گزارش خانه خشتی؛ حسین محققی مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در این آئین که با حضور خرمی‌شاد مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، جمعی از مسئولین شهرستان و شرکت مس انجام شد اظهار کرد: بیمارستان صحرایی(سیار) با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان احداث شده و در شرایط بحرانی قابلیت جابجایی سریع را در مدت زمان ده دقیقه دارد.

محققی تصریح کرد: این بیمارستان سیار هفت تختخوابی و دارای تمامی امکانات یک بیمارستان از جمله بخش های رادیولوژی، بستری، احیا، اتاق عمل، زنان، چشم پزشکی، قلب و عروق، داخلی و دندانپزشکی است.

وی افزود: تجهیزات این بیمارستان شامل دستگاه استریل، دستگاه قلب و الکتروشوک، سیستم اکسیژن ساز، دستگاه تنفس مصنوعی، تزریقات، سیستم سرمایشی و گرمایشی، سیستم ذخیره آب اشامیدنی و غیره است که می تواند موثر و مفید واقع باشد و قادر است در بلایای طبیعی و بحران ها کمک حال باشد.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ مجتمع مس سرچشمه ۱۵ طرح جهادی درمانی را در استان کرمان اجرا کرد و هدف هم خدمات رسانی به افراد کم و بی بضاعت است.

محققی با اشاره به اینکه خدمات حوزه جهادی مجتمع مس  سرچشمه  در دو بخش پزشکی و دامپزشکی ارایه می شود بیان کرد: در سال جاری ۱۵ هزار نفر از خدمات دندانپزشکی، چشم پزشکی، زنان، قلب و عروق، داخلی  و غیره بهره مند شدند.

وی خاطرنشان کرد: در بخش دام هم تیم جهادی مجتمع مس سرچشمه در حوزه به ده هزار دام در رفسنجان ارائه خدمت کرد.

حسیت رضایی فرماندار شهرستان نیز گفت: سیل سال گذشته در شهرستان موجب بروز بسیاری از خسارت ها به بخش های مختلف کشاورزی، مسکن، تأسیسات آب و برق شد.

فرماندار رفسنجان افزود: در همین برهه بود که نیاز به بیمارستان سیار احساس شد و ساخت آن را درخواست کردیم و شرکت مس پای کار آمد با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان این بیمارستان را برای شهرستان ساخت تا در مواقع بحرانی بتوان از آن استفاده کرد.

حسین رضایی افزود: مجتمع مس سرچشمه در بحران سیل سال گذشته در راستای بازگشایی، ساخت منازل سیل زدگان و دیگر موارد کمک کرد و این سیل باعث شد که در حوزه اجرای طرح های آبخیزداری اقدام کنیم و در حال حاضر طرح مطالعاتی آن در دست اقدام است.

وی یکی از معضلات شهرستان را بیکاری عنوان و تصریح کرد: که با راه اندازی صنایع پایین دستی مس تا حدودی می تواند آمار بیکاری را کاهش دهد و دیگر موضوع هم کمبود آب آشامیدنی در روستاهای اطراف سرچشمه مانند مغوییه، مانی، هنسیح و غیره است که به شدت اهالی این روستاها را در رنج گذاشته است.
رضایی به کمبود ده ماشین اورژانس در شهرستان و نیز  محورهای داوران و سرچشمه که از پرخطرترین جاده های شهرستان هستد اشاره کرد و ادامه داد: برای ساماندهی این محور سال گذشته ۹۷ میلیارد تومان اختصاص یافت اما هنوز جذب نشده و امیدواریم شرکت مس در این موارد هم کمک کند تا آمار تصادفات و ‌حوادث ترافیکی کاهش یابد.

وی تصریح کرد: در خصوص وام های معیشتی در  سال جاری با سپرده گذاری منابع مالی شرکت مس در بانک رسالت ماهیانه ده میلیارد ریال تسهیلات معیشتی به مردم واگذار می شود که با وجود مشکلات موجود در مردم می خواهیم اعتبار افزایش یابد و بتوانیم ماهیانه ۱۰۰ میلیارد ریال به مردم اعطا شود.

حجت الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان هم مجموعه مس سرچشمه را اندوخته خدادادی دانست که منافع آن به جامعه شهرستانی، استانی و کشوری می رسد که نگهداری و حفظ آن باید از اهمیت بالایی برخوردار باشد.
وی افزود: در رفسنجان ده هزار بیکار موجود در شهرستان از دغدغه هاست که تدابیری  لازم نیاز دارد تا این مشکل رفع گردد.

حجت الاسلام عسکری ادامه داد: اهالی روستاهای مجاور مجموعه سرچشمه بیشترین آلودگی هوا، آب و زمین را متحمل می شوند و مزارع و مراتع آنجا به واسطه این آلودگی معدنی از بین می رود، اهالی در حال مهاجرت هستند که نیاز است برای مهاجرت معکوس این موارد در نظر گرفته و راه چاره اندیشیده شود.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه دانش بنیان اگر تعامل بین دانشگاه و صنعت مس برقرار شود زمینه بهره برداری، توسعه و اشتغال فراهم می شود.
وی گفت: در حوزه های مختلف فرهنگی، مدارس، دانشگاه ها، بیکاری و غیره نیازسنجی ها را انجام می دهیم و از شرکت مس می خواهیم که تقسیم بندی بودجه مسیولیت های اجتماعی مس را برای رفع مشکلات به شهرستان واگذار کند.

 

#مجتمع_مس_سرچشمه_رفسنجان 

#مس_سرچشمه_رفسنجان 

#مس_سرچشمه

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان