اهدای عضو جوان ۲۸ ساله رفسنجانی به سه بیمار + عکس

  • شناسه خبر: 207651
اهدای عضو جوان ۲۸ ساله رفسنجانی به سه بیمار + عکس

حسن محمدرضاخانی جوان ۲۸ ساله بر اثر ضایعه مغزی که در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) بستری بود مرگ مغزی وی توسط متخصصان در ۲۰ مهرماه اعلام و امروز ۴ عضو وی برداشت شد و به سه بیمار جان دوباره بخشید.

خانه » اجتماعی » اهدای عضو جوان ۲۸ ساله رفسنجانی به سه بیمار + عکس

به گزارش خانه خشتی، مسئول هماهنگ کننده اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرگ مغزی این جوان در تاریخ ۲۰ مهرماه جاری توسط متخصصان اعلام و ۲۲ مهرماه مراحل دریافت رضایتمندی از خانواده این ایثارگر جهت اهدای عضو انجام شد.
زهرا عظیمی با تشکر از خانواده محمدرضاخانی که تیم اهدای عضو را همراهی کردند، گفت: بعد از انجام آزمایشات و اکوی قلب و ارسال نتایج به تهران؛ متوجه شدند که قلب متناسب اهدا است لذا در حال حاضر قلب، کبد و دو کلیه این شخص به تهران ارسال د تا به سه بیمار زندگی دوباره ببخشد.
وی افزود: این چهارمین عمل برداشت عضو در رفسنجان در سال جاری بود که انجام و قلب و کلیه چپ به یک شخص و کلیه راست و کبد هم به دو شخص نیازمند اهدا شد.
عظیمی ادامه داد: این دوازدهمین اهدای قلب در رفسنجان است و در استان کرمان، رفسنجان است که اهدای قلب دارد.
وی تصریح کرد: معمولاً قلب های اهدایی در رفسنجان در تهران به بیماران پیوند زده می شوند و کبد و کلیه ها هم در استان کرمان یا فارس به بیماران اهدا می شود.
مسئول هماهنگ کننده اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در پایان با بیان اینکه به امید اینکه هیچ ارگان سالمی در خاک مدفون نشود و هیچ نیازمند عضوی در لیست انتظار پیوند باقی نماند، گفت: این به حقیقت نمی پیوندد مگر روزی که فرهنگ اهدای عضو در همه جای شهر و کشورمان نهادینه شود.
وی خاطرنشان کرد: افراد بهتر است کارت اهدای عضو را تهیه کنند و این منوط به این نیست که رضایت خانواده دریافت نشود، اما وصیت قلبی فرد اهدا کننده را می رساند لذا افراد می توانند با ارسال کد ملی خود به شماره ۳۴۳۲ مراحل صدور کارت اهدای عضو را طی کنند.
دکتر حسین احمدی جراح قلب و عضو هیت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران هم در این خصوص گفت: قلب و یکی از کلیه های اهدا کننده به بیمارستان مسیح دانشوری تهران، کلیه دیگر به بیمارستان سینا و کبد هم به بیمارستان امام خمینی در تهران منتقل می شود تا به بیماران نیازمند پیوند زده شوند.
وی افزود: از زمان برداشت قلب تا پیوند زدن آن به بیمار زمان طلایی ۳ ساعت نیاز است که باهوانیروز هماهنگ شده تا بتوان این پیوند را انجام داد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
اهدای عضو
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • زاهدی سرشت

    خدمتی که این جوان به بندگان خدا کرد را با خیانت هایی که مسئولین ایران به بندگان خدا میکنند مقایسه کنید ... واقعاً درود بر این جوان
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان