حکم قصاص قاتل ۱۰ فقره قتل در رفسنجان صادر شد / ملک ۴۰ میلیاردی یک نمایندگی سایپا در رفسنجان مصادره شد

  • شناسه خبر: 207556
حکم قصاص قاتل ۱۰ فقره قتل در رفسنجان صادر شد / ملک ۴۰ میلیاردی یک نمایندگی سایپا در رفسنجان مصادره شد

رئیس دادگستری رفسنجان گفت: قاتلی که در تاسوعای حسینی سال گذشته به ده فقره قتل در رفسنجان مرتکب شد دستگیر و به قصاص محکوم شده و پرونده وی در دیوان عدالت کشوری در حال رسیدگی است که به زودی شخص بزهکار به مجازات عمل ننگین خود خواهد رسید.

خانه » اسلاید شو » حکم قصاص قاتل ۱۰ فقره قتل در رفسنجان صادر شد / ملک ۴۰ میلیاردی یک نمایندگی سایپا در رفسنجان مصادره شد

به گزارش خانه خشتی؛ حسین رمضانی زاده در نشست خبری در محل دادگستری گفت: طرح جامع پیشگیری از سرقت پسته را برای نخستین بار در شهرستان که اجرا کردیم با کمک نیروی انتظامی در کشف سرقت های پسته بالای ۹۰ درصد توقیف و استرداد پسته ها به مالباختگان انجام شد.
وی همچنین به جانمایی و شناسایی زمین جهت راه اندازی کمپ ماده ۱۶ در رفسنجان اشاره کرد و گفت: این کمپ می تواند با ظرفیت ۲۰۰ معتاد متجاهر را نگهداری و ترک دهد که در کاهش جرائم دیگر نیز موثر است.
رئیس دادگستری رفسنجان بیان کرد: تجمیع کارگاه های ضایعاتی در دستور کار است و در زمینی به مساحت ۱۲۰ هکتار این کار صورت خواهد گرفت و کارگاه های فاقد مجوز تعطیل و کارگاه های ضایعاتی دارای مجوز نیز به صورت تصویری پایش و نظارت می شوند و در این طرح با ثبت مشخصات فروشندگان و کالای مورد نظر، از خرید اموال سرقتی جلوگیری خواهد شد و آرامش به جامعه برمی گردد.

۳۴ درصد کاهش ورودی پرونده ها به دادگستری

وی با اشاره به اینکه توجه ویژه به واحدهای اجرای احکام کیفری و حقوقی طی سه ماه اخیر شده است گفت: با ساماندهی و رعایتت نکات قانونی جهت تعیین تکلیف پرونده ها، در واحد اجرای مدنی ۲۸۰۰ فقره پرونده از قبل موجود بود که با تلاش شبانه روزی همکاران قضایی ۳۴ درصد کاهش ورودی پرونده ها را داشتیم و به ۱۸۰۰ فقره کاهش یافته است.
رمضانی زاده بیان کرد: دادگستری رفسنجان با کمبود کادر قضایی و نیز کمبود نیرو در شورای حل اختلاف هستیم که در این راستا در حال پیگیری هستیم تا تعدادی نیرو جذب و رسیدگی به پرونده ها و امور مردم و مراجعین را سرعت ببخشیم.

ملک ۴۰ میلیاردی یک نمایندگی سایپا در رفسنجان مصادره شد

وی در خصوص تخلف دو نمایندگی شرکت سایپا در رفسنجان که متخلفان ان ها در زندان به سر می برند اظهار کرد: یکی از پرونده های این نمایندگی ها ۵۰۰ نفر شاکی دارد که مطالباتی بین ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان دارند.
رمضانی زاده ادامه داد: در راستای رسیدگی به پرونده این نمایندگی، ملکی مصادره و توقیف شده که ارزشی معادل ۴۰ میلیارد تومان دارد این ملک در مرحله کارشناسی است و با قرار دادن آن در مزایده می توان بخش اعظمی از بدهی طلبکاران پرداخت نمود.
وی در خصوص نمایندگی دیگر سایپا هم که دارای تعدادی شاکی است تصریح کرد: ملکی به ارزش ۱۲ میلیارد تومان در گرو بانک به صورت وثیقه در قبال دریافت تسهیلات بود که بانک این ملک را در اختیار اجرای احکام دادگستری قرار داده تا با کارشناسی و مزایده قرار دادن این ملک بخشی از بدهی مردم پرداخت شود.

ساخت و سازهای جدید در بستر و حریم رودخانه ها ممنوع اعلام شد

وی همچنین به سیل سال اخیر اشاره کرد که به بسیاری از بخش های مختلف معابر، تاسیسات، زیرساخت ها، منازل، کشاورزی و غیره خسارت های مالی هنگفتی وارد ساخت و گفت: حفظ حریم و بستر رودخانه ها مهم است مسیر رودخانه ها باید باز باشد تا در صورت بروز سیلاب به رودخانه ها این آب بتواند مسیر خود را طی کند و مانعی بر سر راهش وجود نباشد که مجبور شود به شهر و منازل و بخش های دیگر آسیب وارد کند .
رمضانی زاده عنوان کرد: لذا با دستور قاطع دادستانی ساخت وسازهای جدید در بستر و حریم رودخانه های رفسنجان ممنوع اعلام شد و چنانچه موردی احداث شود برخورد قانونی می شود، ضمن اینکه ساخت و ساز های قدیم در رودخانه رفسنجان هم اید ساماندهی و تعیین تکلیف شوند.

مرکز چشم پزشکی و مرکز توانبخشی راه اندازی خواهند شد

وی افزود: رفسنجان در رابطه با بحث موقوفات جایگاه ویژه ای دارد، دو مرکز چشم پزشکی و مرکز توانبخشی طبق نیات واقفان در شهرستان راه اندازی خواهند شد و مرکز چشم پزشکی که چندین سال قبل قرار بود احداث شود با موارد قضایی مواجه شده بود که خوشبختانه این موارد برطرف شد.
رمضانی در پایان به مصرف مشروبات الکلی در بین جوانان رفسنجان اشاره کرد و افزود: ریشه بسیاری از جرایم مانند چاقوکشی، قتل و غیره مصرف مشروبات الکلی است که نباید بگذرایم به سهولت در دسترس جوانان قرار گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان