رئیس حج و زیارت استان مطرح کرد:

۴۰ درصد زائر استان کرمان به عتبات عالیات از رفسنجان است / نگرانی شدیدی نسبت به بدعهدی شرکت ایران ایر وجود دارد

  • شناسه خبر: 109313
۴۰ درصد زائر استان کرمان به عتبات عالیات از رفسنجان است / نگرانی شدیدی نسبت به بدعهدی شرکت ایران ایر وجود دارد

رئیس حج و زیارت استان کرمان گفت: ۴۰ درصد زائر استان کرمان از رفسنجان است و این نشان دهنده علاقمندی مردم به عتبات عالیات و عرق مذهبی بالایی مردم شهرستان است.

خانه » فرهنگی مذهبی » ۴۰ درصد زائر استان کرمان به عتبات عالیات از رفسنجان است / نگرانی شدیدی نسبت به بدعهدی شرکت ایران ایر وجود دارد

به گزارش خانه خشتی ، حجت الاسلام روح الله صاحبی در حاشیه اولین اعزام به عتبات و عالیات از فرودگاه رفسنجان، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۴۰ درصد زائر استان کرمان از رفسنجان است اظهار داشت: این نشان دهنده علاقمندی مردم به عتبات عالیات و عرق مذهبی بالایی مردم شهرستان است  و همیشه برنامه های حج و زیارت در این شهرستان مورد استقبال بوده است.
وی اعزام زائرین رفسنجانی به عتبات از طریق فرودگاه کرمان را اجحاف به رفسنجان دانست و گفت: این شهرستان فرودگاه دارد و مردم می توانستند اعزام شود ولی مجبور بودند به علت ناهماهنگی های یا عدم حمایت و پیگیری از کرمان اعزام شوند که بیش از یک ساعت وقت زائر گرفته میشد و
هزینه بر است.
صاحبی گفت: هماهنگی های منسجم بین دستگاهها اتفاق افتاده تا این که فرودگاه رفسنجان ورود پیدا می کند در اعزام زائر به عتبات عالیات  و این بسیار مبارک است .
وی افزود: رفسنجان تنها شهرستانی که خارج از کرمان اعزام را داشته باشد و امیدواریم ادامه پیدا کند و به ثبات جدی در ماههای آینده هم برسد و بنا بر این است که ادامه یابد و اگر منسجم بماند ثبات پروازی با هفته ای یکبار پیش بینی شده است.
صاحبی به پروازهای عتبات و عالیات از فرودگاه کرمان اشاره کرد و گفت: در استان کرمان هفته ای چهار پرواز صورت میگیرد و در ایام اربعین تمای این پروازها مختص اربعین است و هیچ پروازی تعطیلی نخواهد شد.

وی با بیان اینکه در ایام اربعین با توجه به تقاضای بالایی تعداد پروازها افزایش می یابد تصریح کرد:  سال گذشته نزدیک به ۳۸ هزار صدور ویزا در استان برای اربعین داشتیم در حالیکه سال ۹۳ ، ۲ هزار ویزا صادر شد و  یک رشد چندین درصدی که قابل پیش بینی نیست را شاهد هستیم .
صاحبی اظهار داشت: مردم می توانند بدون مراجعه به دفاتر و از طریق اینترنت با مراجعه به سامانه ثبت نام عتبات و عالیات ثبت نام خود را انجام دهند.
وی بیان داشت: امسال نیاز به دلاری نیست و برای ویزا از طریق کارت بانکی مبلغ ریالی دلار را پرداخت می کند و مطابق با دلار نرخ روز بانک مرکزی محاسبه و کسر می شود و ۲۵ هزار تومان بابت بیمه و خدمات پزشکی پرداخت می کنند که بیمه ایران هر فرد را به میزان ۲۰۰ میلیون تومان حمایت می کند.

صاحبی به صدور ویزای جعلی توسط عده ای سودجو اشاره کرد و گفت: این موضوع باد اطلاع رسانی شود تا زائران گرامی اگاه باشند که صدور ویزا تنها از طریق سامانه سماح امکان پذیر است .
وی ادامه داد: اگر فردی نمی خواهد با تراکم جمعیت ایام اربعین مواجه شود زودتر اقدام کنند  تا صدور ویزا اتفاق افتد و کسانی که به نوبت و در ردیف جلوتر ثبت نامه کردنر اینها صدور ویزا برایشان صورت میگیرد .
رئیس سازمان حج و زیارت استان کرمان با بیان اینکه دو مرز شلمچه و چزابه به استان اختصاص یافته است اظهار داشت: زائرین می توانند در سامانه به هنگام ثبت نامه خود مرز را انتخاب نمایند و حتی قابل بروزرسانی نیز می باشد.
وی در زمینه اعزام زائر از فرودگاه رفسنجان به عتبات و عالیات نیز تصریح کرد: نگرانی شدیدی نسبت به بدعهدی شرکت ایران ایر وجود دارد که موجب  نارضایی زائر و اتلاف وقت می شود .
وی ادامه داد: استاندای کرمان بسیار جدی وارد کار شدند و انشالله امروز این اتفاق خواهد افتاد و مشکلی نخواهد داشت.

برچسب ها:
عتبات عالیات
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان