فرماندار رفسنجان در نشست خبری مطرح کرد:

پروژه ۱۲۰ میلیون دلاری فروکروم در رفسنجان با حضور وزیر اقتصاد به بهره برداری می رسد

  • شناسه خبر: 142676
پروژه ۱۲۰ میلیون دلاری فروکروم در رفسنجان با حضور وزیر اقتصاد به بهره برداری می رسد

فرماندار رفسنجان گفت:پروژه فروکروم در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیون دلار و اشتغالزایی ۲۰۰ نفر در فاز اول با حضور وزیر اقتصاد و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس به بهره برداری می رسد

خانه » اقتصادی » پروژه ۱۲۰ میلیون دلاری فروکروم در رفسنجان با حضور وزیر اقتصاد به بهره برداری می رسد

به گزارش خانه خشتی ، علیار اسکندری در اولین نشست خبری خود با خبرنگاران رفسنجان که عصر امروز در فرمانداری برگزار شد  رعایت اصل صداقت و امانت در امر اطلاع رسانی را ضروری برشمرد و اظهار داشت: آن چیزی که قرار است به جامعه منتقل شود امانتی است که اگر خوب حفظ شود به اهلش سپرده می شود و در غیر اینصورت خیانت در امانت است.

فرماندار رفسنجان در ادامه به برخی مسائل حساس سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: در این سال انتخابات ۹۶ را پشت سر گذاشتیم که در ان با مشارکت ۷۳ درصدی و رای ۶۲ درصدی مردم به رئیس جمهور منتخب اقتدار جمهوری اسلامی بار دیگر به نمایش گذاشته شد.

وی با بیان اینکه استان کرمان در سال ۹۶ در صدر اخبار کشور بود افزود: بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان طرح در سال ۹۶ در استان افتتاح شد که در سفر ریاست جمهور به این استان تنها ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در مجتمع مس رفسنجان به بهره برداری رسید.

اسکندری نسب گفت: این اتفاقات اقتصادی در استان با همراهی مجمع نمایندگان استان با مدیریت اجرایی و ائمه جمعه بر اساس طرح ابتکاری استاندار کرمان تحت عنوان مثلث توسعه اقتصادی شکل گرفت و در قالب این طرح امروز نزدیک به ۲۳ معین اقتصادی در استان فعالیت می کنند.

فرماندار رفسنجان به سفر اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با همراهی وزیر امور اقتصادی و دارایی  و رئیس مناطق آزاد کشور و همچنین سفیر چین به رفسنجان در روزهای پنجشنبه و جمعه جاری اشاره کرد و گفت: در این سفر پروژه فروکروم در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیون دلار و اشتغالزایی ۲۰۰ نفر در فاز اول به بهره برداری می رسد و مجتمع سرمایه گذاری چینی ها در این منطقه کلنگ زده خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در بخش بهداشت و درمان ۱۴۵ میلیارد تومان پروژه افتتاح شد و ۲۵ میلیارد تومان در قالب طرح تحول سلامت از محل اعتبارات دولت و خیرین برای تامین امکانات پزشکی صرف شد خاطر نشان کرد: کارخانه تولید لوازم یک بار مصرف سیلیکون با سرمایه گذاری ۱۱ میلیون یورویی سرمایه گذار چینی در رفسنجان آغاز بکار می کند که نزدیک به ۳۵۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

اسکندری نسب گفت: در سال گذشته ۵۰۰ نفر در رفسنجان مشغول بکار شدند و نزدیک به ۲۷۲۷ نفر در سامانه رصد به ثبت رسیده اند.

وی تصریح کرد:در سال گذشته ۴۳۴ نفر برای دریافت تسهیلات خوداشتغالی به بانک معرفی شدند که از این تعداد ۳۰۰ نفر وام دریافت کردند و مشغول بکار شدند و مابقی در دست اقدام است.

فرماندار رفسنجان عنوان کرد:  در سال گذشته یک هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی تحت پوشش آبیاری تحت فشار و ۲۰۰ هکتار آبیرای زیر سطحی در رفسنجان قرار گرفتند و ۲۳ هکتار کشت جایگزین کم مصرف در این شهرستان انجام شده است و ۱۰ هزار مترمربع گلخانه احداث شده است.

علیار اسکندری نسب در ادامه با برشمرد الویت های شهرستان رفسنجان در سال ۹۷ خاطر نشان کرد: الویت ها مبتنی بر ولایت و توسعه است تبعیت از ولایت مطلقه فقیه و توسعه اقتصادی شهرستان به دور از هرگونه افراط و تفریط که استراتژی استاندار در استان نیز است.

وی تمرکز بر توسعه اقتصادی با هماهنگی نماینده مردم در مجلس و ائمه جمعه شهرستان را دیگر الویت شهرستان رفسنجان در سال ۹۷ برشمرد و گفت: با توجه به تک محصولی بودن رفسنجان و مشکلات حوزه کشاورزی در شهرستان بایستی از تک محصولی خارج شویم  به حوزه گردشگری و صنعت توجه داشته باشیم.

فرماندار رفسنجان خاطر شان کرد: نزدیک به ۱۴۲ هزار و ۱۸۱ گردشگر در ایام نوروز امسال از آثار تاریخی و گردشگری رفسنجان بازدید داشتند که تنها ۳۳ هزار و ۱۹۰ از مجموعه خانه حاج آقا علی بازدید کردند.

اسکندری نسب گفت: در ایام نوروز ۹۷ شاه رشد ۵۰ درصدی حضور مسافران و گردشگران از آثار تاریخی و گردشگری طبیعی و مصنوعی رفسنجان بوده ایم.

وی در ادامه بر با تاکید بر فرهنگ سازی در زمینه حمایت از کالای ایرانی بیان داشت: تولیدکنندگان نیز بایستی تشویق شوند تا کالای با کیفیت را در اختیار مردم قرار دهند.

فرماندار رفسنجان در ادامه در پاسخ به سوالی پیرامون عنوان شدن ادعا بودن آلایندگی مس سرچشمه از سوی وی بیان داشت: واقعیت این است که مس آلایندگی دارد و به دنبال رفع آن هستیم .

وی افزود: کوره فلش برای اشتغال بیشتر در این مجموعه راه اندازی شد و در کنار آن برای کارخانه اسید سرمایه گذاری صورت گرفت که عدم تکمیل به موقع آن که نزدیک به ۲۰۰ میلیون یورو اعتبار نیاز داشت مانع از راه اندازی شد که البته براساس برنامه زمانبندی تا اوایل آذرماه امسال به نتیجه می رسد.

اسکندری نسب در خصوص حمایت از کالای تولید داخل شهرستان نیز بیان داشت: تمامی اقلام مورد نیاز مجتمع مس سرچشمه در داخل رفسنجان تولید می شود از مواد غذایی تا صنعتی الویت با داخل شهرستان است و مازاد آن از دیگر مناطق تامین میگردد.

فرماندار رفسنجان خاطر نشان کرد: از سرمایه گذاری که آمادگی برای ایجاد صنایع پایین دستی مس را دارند اعم از اهک صنعتی، آجرنسوز و گلوله های فلزی ، استقبال و حمایت خواهیم کرد.

اسکندری نسب همچنین از کلنگ زنی کلینیک تامین اجتماعی رفسنجان تا دو ماه آینده خبر داد .

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان