نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کرمان در دیدار با هیات مدیره خانه مطبوعات:

جایگاه رسانه در استان را ارتقا داده و ساماندهی کنید

  • شناسه خبر: 178169
جایگاه رسانه در استان را ارتقا داده و ساماندهی کنید

 نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان در دیدار با هیات مدیره دوره‌ی جدید خانه مطبوعات شمال استان کرمان بر جداسازی مسیر فعالیت رسانه‌های حرفه‌ای از افراد غیرحرفه‌ای و غیرمتخصص تاکید کرد.

خانه » آخرین اخبار » جایگاه رسانه در استان را ارتقا داده و ساماندهی کنید

به گزارش خانه خشتی؛ اعضای هیات مدیره دوره‌ی جدید خانه مطبوعات شمال استان کرمان در اولین دیدار با مسئولان و مدیران عالی‌رتبه‌ی استانی، روز گذشته با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان دیدار کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی در این دیدار با بیان این‌که مسئولیت و رسالت اعضای هیات مدیره در خانه مطبوعات، مسئولیتی سنگین و سخت است، بیان کرد: «شما مامور هستید با توجه به اختیارات و ماموریت‌هایی که در اختیار شما گذاشته شده است، جایگاه رسانه در استان را ارتقا داده و ساماندهی کنید».

وی ادامه داد: «برای این‌که قوانین خانه مطبوعات خوب اجرا شوند موانع و مشکلاتی سد راه آن‌ها وجود دارد، بعضی از قوانین ممکن است تاکنون قوی اجرا نشده باشند و یا ضعیف اجرا شده باشند و بعضی نیز ممکن است معطل بوده و شما بخواهید آن‌ها را اجرا کنید، روی کاغذ نوشتن سخت نیست اما در عمل و اجرا، اگر این ماموریت‌ها، آیتم‌هایی باشند برای ارزیابی شما در پایان کار و در نمودار فعالیت شما سهم داشته باشند، متوجه می‌شوید که چه مشکلاتی برای اجرای همه‌ی ماموریت‌ها وجود دارد».
نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان افزود: «یکسری ماموریت‌های نانوشته نیز برای شما وجود دارد و شما اگر بخواهید خانه مطبوعات را ارتقا بدهید، رسالت مضاعفی برای شما است زیرا خودتان متخصص و عضوی از این خانه هستید و برای انجام آن رسالت و حرکت مجموعه‌ی رسانه‌های استان به آن سمت‌وسو، در صحنه‌ی عمل با آن درگیر می‌شوید»

وی با اشاره به این‌که «جمعی هستید که می‌خواهید از توان هم استفاده کنید و اقدام مبارکی انجام دهید که خودش یک مسئولیت سنگین است» خاطرنشان کرد: «خواسته‌ی شما یک رسانه‌ی قدرتمند، قوی، باحوصله، مطالبه‌گر و بسیار صادق و عادل باشد و باید بستر را برای ‌چنین رسانه‌ای فراهم کنید».

علیدادی‌سلیمانی با بیان این‌که نمی‌توان تنها بر اساس ماموریت‌هایی که در قانون به آن اشاره شده، فعالیت کرد، گفت: «وقتی کسی بخواهد در استان درباره‌ی ضعف و قوت رسانه‌های استان صحبت کند و به آن‌ها نمره بدهد قطعا خانه مطبوعات در این کار صاحب نظر است و وظیفه‌ی خود می‌داند از رسانه و مطبوعات دفاع کند».

امام جمعه کرمان ادامه داد: «رسانه باید استقلال خود را حفظ کند، شجاعت ابراز وجود را داشته باشد و نترسد و اگر به موضوعی پرداخت که از استقلال و شجاعت آن‌ نشات می‌گیرد و مصالح کشور را هم رعایت کرد اما جایی تنگنا برای آن‌ ایجاد شد، خانه مطبوعات نمی‌گوید این موضوع در ماموریت‌های ما نیست و ما دخالت نمی‌کنیم، مطمئنا دخالت می‌کند و حقش است که این کار را انجام دهد، پس بهتر است یک سردمداری مناسب در بحث رسانه داشته باشد تا خودش رسانه را سوق بدهد».

مسیر خود را از رسانه‌های غیرحرفه‌ای جدا کنید

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به ورود افراد و رسانه‌های غیرحرفه‌ای به عرصه‌ی خبر، یادآور شد: «ورود افراد غیرحرفه‌ای به عرصه‌ی رسانه، فضا را بر شما تنگ می‌کند، اما کسی از خانواده‌ی مطبوعات را ندیدم که این درد را داشته باشد».
وی با بیان این‌که رسانه‌های غیرحرفه‌ای موردی هستند که در خط شما قرار می‌گیرند و جای شما نقش بازی می‌کنند، افزود: «اگر چند پزشک یا کارشناس غیرحرفه‌ای وارد این حوزه شوند، سایر پزشکان و کارشناسان اعتراض خواهند کرد و خواستار جدا شدن مرز خود از آن‌ها می‌شوند و می‌گویند با این افراد باید برخورد قانونی صورت گیرد».
نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان خاطرنشان کرد: «در فضای رسانه‌ای کشور، بخش قابل توجهی از خبرهایی که مطرح می‌شوند سهم رسانه‌ی حرفه‌ای نیست و دیگرانی بدون تخصص این کار را انجام می‌دهند و به نام شما تمام می‌شود زیرا جامعه‌ی مخاطب، زیاد متوجه تفکیک نیست».

وی خطاب به اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان کرمان، گفت: «شما دو ماموریت باید در این رابطه برای خود تعریف کنید؛ اگر می‌توانید مسیر خود را از این رسانه‌های غیرحرفه‌ای جدا کنید و شفاف‌سازی کنید و اگر این امر شدنی نیست و ابزار قانونی ندارید، جمع خودتان را یک جمع قدرتمند کنید و از آن‌ها جدا شوید».
علیدادی‌سلیمانی ادامه داد: «شما دو دسته رقیب دارید یک عده خودی اما غیرمتخصص هستند که تحمل این افراد ساده‌تر است، بخشی هم معاند هستند و با کشور و نظام مشکل دارند و آن‌ها خط می‌دهند برای این‌که در صحنه گردوغبار ایجاد کنند و طبیعت صحنه‌ی خبر و رسانه به گونه‌ای است که خیلی زود می‌توان در آن گردوغبار ایجاد کرد و حق
و ناحق را با هم درهم آمیخت».
وی یادآور شد: «صنف رسانه‌ به گونه‌ای شده که افراد غیررسمی به راحتی می‌توانند به این حوزه ورود کنند و به همین دلیل کار شما بسیار سخت است و باید جمع خود را برجسته کنید تا فاصله‌ی شما با آن‌ها معنادار باشد و هر کس یک اطلاعی در بحث رسانه داشته باشد بتواند تفاوت شما با آن‌ها را متوجه شود».
امام جمعه کرمان با بیان این‌که خانه مطبوعات در حلقه‌ی میانی قرار گرفته است، توضیح داد: «در حلقه‌ی ماموریت اصلی شما از یک طرف رسانه‌ها قرار دارند و از سوی دیگر مردم و مسئولین هستند و شما در حلقه‌ی وسط قرار گرفته‌اید و کار در حلقه‌های میانی بسیار سخت است».
وی خواستار ارتباط نزدیک‌تر اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات با مسئولان ارشد استان شد و گفت: «ارتباط خود را با مسئولان نزدیک‌تر کنید و با آن‌ها شفاف‌تر و با شجاعت و صراحت صحبت کنید و آن‌چه که در حوزه‌ی کاری و ماموریت شما در رابطه با حق و حقوق مردم و یا در رابطه با رسانه‌ها وجود دارد را در فضایی کاملا دوستانه و صمیمی مطرح کنید».
👈علیدادی‌سلیمانی تاکید کرد: «گفتمان‌سازی بین جریان رسانه‌ای استان با مسئولان ارشد استان بسیار مهم است که این می‌تواند در خانه مطبوعات رقم بخورد زیرا برای استان برکات زیادی دارد».

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
امام جمعه کرمان دیدار هیئت مدیره خانه مطبوعات کرمان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان