عزم راسخ موکب خاتم النبیاء برای اربعین۹۸ پس از کمک به سیل زدگان/ عکس

  • شناسه خبر: 165460
عزم راسخ موکب خاتم النبیاء برای اربعین۹۸ پس از کمک به سیل زدگان/ عکس

موکب خاتم الانبیاء رفسنجان یکی از بزرگترین مواکب خدمات رسان در کربلای معلی است و عشق مردم رفسنجان به ساحت مقدس اهل بیت(ع) را در قالب خدمت به نمایش میگذارد.

خانه » فرهنگی مذهبی » عزم راسخ موکب خاتم النبیاء برای اربعین۹۸ پس از کمک به سیل زدگان/ عکس

به گزارش خانه خشتی، موکب خاتم الانبیاء رفسنجان یکی از بزرگترین مواکب خدمات رسان در کربلای معلی است و عشق مردم رفسنجان به ساحت مقدس اهل بیت(ع) را در قالب خدمت به نمایش میگذارد.

این موکب هرساله از ماههای قبل از اربعین کار جمع اوری کمک های مردمی و فراهم آوردن اسباب لازم جهت حضور در کربلای معلی و استقرار و خمات رسانی در ایام اربعین را آغاز می کند.

روز گذشته نشست هم اندیشی موکب خاتم النبیاء و همچنین آیین تجلیل از خبرنگاران در حل دفتر ستاد عتبات و عالیات شهرستان رفسنجان با حضور مدیر عامل و تمامی اعضای این موکب و همچنین مسئولین شهرستان از جمله فرماندار، بخشدار، مدیر روابط عمومی مس سرچشمه رفسنجان و جمعی از خبرنگاران برگزار شد.

علی بابایی مدیر موکب خاتم الانبیاء در این نشست ضمن قدردانی از همراهی و همکاری سازمان های مختلف در جهت پیشبرد اهداف موکب و کیفی نمودن خدمات آن از خدمات رسانی این موکب در مناطق سیل زده گفت و اظهار داشت: امسال گروه ۲۸ نفره ی موکب در قالب آشپز و خدمات در سوسنگرد خوزستان حاضر شدند و باتوجه به درخواست ها روزانه شش هزار وعده غذا توسط این همکاران در مدت ۲۸ روز در سه شیفت طبخ و توزیع شد.

وی افزود: بیش از یک هزار و ۶۰۰ سبد کالا هر یک به ارزش ۱۵۰ هزار تومان شامل اقلام بهداشتی، غذایی، لباس، فرش، پتو، کلمن آب، حشره کش و همچنین ۲۲۰ پشه بند اهدایی توسط بخشداری میان سیل زدگان توزیع شد.
بابایی خاطر نشان کرد: در ایام عیدسعید فطر ۴۰۰ سبد کالا هر کدام به ارزش ۱۲۰ هزار تومان از رفسنجان به سمت سوسنگرد ارسال شد و ۱۰۰ سبد کالا نیز میان نیازمندان رفسنجان توزیع شد.
وی تصریح کرد: در ایام دهه کرامت امسال در جوار حرم مطهر رضوی به مدت ۵ روز ایستگاه موکب خاتم الانبیاء رفسنجان برپا شد و از زوار پذیرایی و روزانه ۱۰ هزار بسته غذایی توزیع گردید.

بابایی گفت: موکب خاتم الانبیاء اولین موکبی بود که با لباس و تابلوی موکب در جوار حرم رضوی به زوار خدمت رسانی داشت.

مدیر موکب خاتم الانبیاء در پایان از کمبود مکان مناسب برای ساماندهی اقلام موکب در شهر رفسنجان سخن گفت و از زحمات خادمین موکب و همراهی مسئولین قدردانی نمود.

حجت الاسلام حسینی رئیس سابق سازمان تبلیغات اسلامی رفسنجان نیز در این نشست ضمن عرض تبریک عید سعید غدیر خم، از این عید به عنوان عید تکمیل نبوت یاد کرد و گفت: انقلاب اسلامی محصول غدیر است چرا که محور اصلی انقلاب ولایت است.

وی افزود: هر انسان موحدی که از خداوند اطاعت می کند و برای رضای او قدم بردارد بداند که مردم هم برایش حساب باز می کنند و اعتماد می کنند، موکب خاتم الانبیاء نیز برای رضای خدا قدم برداشت و مردم به او اعتماد کردند.

مجید فصیحی هرندی فرماندار رفسنجان نیز در این مراسم ادامه حرکت تاریخی اربعین را تا زمان ظهور امام زمان(عج) دانست و گفت: حضور میلیونی زوار از سراسر جهان در این مراسم  نوید این را می دهد که قرار است اتفاق بزرگی بیافتد که نمونه ی عینی ان اربعین است.

وی در خصوص فعالیتهای مواکب اربعین که از رفسنجان عازم عراق می شوند بیان داشت: امسال درصدد هستیم تا با همراهی و هماهنگی بیشتر این امر صورت گیرد و در خصوص توزیع کمک های مردمی نیز اقداماتی صورت گرفته است.

مدیریت موکب خاتم الانبیاء رفسنجان به رسم هرساله از خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار تقدیر بعمل اورد و همچنین قرعه کشی اسامی خبرنگارانی که می توانند در اربعین امسال این موکب را همراهی کنند، انجام شد.

انبیاء

برچسب ها:
اربعین98 موکب خاتم الانبیاء
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان