خانه خشتی گزارش می دهد؛

بزرگداشت روز خبرنگار در رفسنجان / تصاویر

  • شناسه خبر: 165165
بزرگداشت روز خبرنگار در رفسنجان / تصاویر

مراسم بزرگداشت روز خبرنگار با حضور جمعی از مسئولین و خبرنگاران شهرستانهای رفسنجان و انار در هتل هیلان رفسنجان برگزار شد.

خانه » فرهنگی مذهبی » بزرگداشت روز خبرنگار در رفسنجان / تصاویر

به گزارش خانه خشتی ، مراسم بزرگداشت روز خبرنگار شب گذشته با حضور جمعی از مسئولین و خبرنگاران خبرگزاری ها، هفته نامه ها، صدا و سیما و پایگاههای خبری شهرستانهای رفسنجان و انار در هتل هیلان رفسنجان برگزار شد.

سرآغاز سخن در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار با محمدرضا رجب پور مدیر روابط عمومی مس سرچشمه بود که خیر مقدم گفت و  البته عذرخواهی کرد از تاخیر شروع برنامه شد و اینکه قرار بود یک ربع بیشتر تاخیر نداشته باشد و البته علت آن نیامدن مسئولین محترم بود.

محمدرضا عظیمی زاده شهردار اولین مسئول حاضر در مراسم بود که حین آغاز سخنان ابراهیم انوشه مسئول خانه مطبوعات رفسنجان ، محمد آبادی رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به جمع خبرنگاران پیوست.

آئین نکوداشت روز خبرنگار در رفسنجان برگزار شد / عکس

۴۱ عضو اصلی خانه مطبوعات رفسنجان

رئیس خانه مطبوعات رفسنجان در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار از همه کسانی که خانه مطبوعات را در یک سال ابتدایی آغاز کارش یاری رساندند قدردانی کرد و گفت: یکی از اهداف خانه مطبوعات کمک به جایگاه ، شان و منزلت خبرنگاران است که این امر بستگی به حمایت خود خبرنگاران دارد، چه بسا اگر همکاری بین خبرنگاران و اصحاب رسانه نباشد نمیتوان کاری را از پیش برد و این حمایت باعث پیش بردن اهداف خانه مطبوعات میشود.

انوشه از فعالیتهای یک سال گذشته این خانه گزارش داد و بیان داشت: خانه مطبوعات در خرداد ماه سال گذشته با ۱۹نفر عضو تاسیس شد و در حال حاضر دارای ۱۵ عضو افتخاری و ۴۱ عضو اصلی است.

آئین نکوداشت روز خبرنگار در رفسنجان برگزار شد / عکس

انوشه این را هم گفت که خانه مطبوعات خانه ما خبرنگاران است و خوبی و زشتی آن با دستان خودمان شکل میگیرد، تصمیمات ما شخصی نیستند و متناسب با بخشنامه های اداره ارشاد و خانه مطبوعات گرفته شده اند.

همه ی خنده این محفل خبرنگاران بر اجرای علی ترک آبادی خبرنگار و گزارشگر با سابقه رادیوی رفسنجان می چرخید ، در میان سخنانش از خاطرات طنز خبر می گفت، گاه و بیگاه با نام بردن اسامی خبرنگاران حاضر در مراسم به بهانه ای می خواست نشان دهد که بر سالن احاطه دارد و البته که همینگونه بود، این مجری باسابقه با اجرای زیبایش فضا مراسم را صمیمانه میکرد.

هیچ‌حمایتی از رسانه ها نمیشود

نوبت به دغدغه های خبرنگاران شد که حسن باقری مدیر مسئول هفته نامه آینه رفسنجان و از پیشکسوتان عرصه رسانه پشت تریبون حاضر شد و از مشکلات خبرنگاران در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار اینطور گفت: فعالان در عرصه خبرنگاری با مشکلات  متعددی مواجه هستند. جایگاه خبر و خبرنگاری و جایگاه قشر زحمت کش و فعال شاید چندان در شهرستان رفسنجان مطرح نباشند‌‌‌.

حرمت خبرنگار را همه دارند اما دغدغه ای برای رفع مشکلات در بین مسئولان کمتر دیده میشود. از خانه مطبوعات ،فرماندار،شهردار، ریاست اموزش و پرورش و روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه تشکر میکنم؛اما کاش از یک مجموعه مثل خانه مطبوعات بیشتر حمایت بشود. یک نهاد نمیتواند اما اگر توان‌ها جمع شود و با خانه مطبوعات یک ارتباط قوی تری گرفته شود به مرور زمان مشکلات خبرنگاران و جامعه ی خبری شهرستان را میتوان حل کرد.

 

باقری در ادامه با وضعیت نشریات مکتوب در شرایط اقتصادی کنونی پرداخت و گفت: این شرایط کار انتشار هفته نامه ها و ماه نامه ها را به کاهش صفحات، کاهش چاپ و تعطیل شدن کشانده، از فرماندار استدعا دارم که جلسه ای با خانه مطبوعات تشکیل بدهندو مشکلات را بررسی کنند.

باقری خاطر نشان کرد:هیچ‌حمایتی از رسانه ها نمیشود، سهمیه ی کاغذ و یارانه ای که به هفته نامه ها داده می شود بیشتر شبیه جک است‌، به هفته نامه ای که درطول سال شاید دویست تا سیصد برگ کاغذ مصرف میکند فقط یک برگ کاغذ میدهند؛ به غیر از اینکه عزت و حرمت خبرنگاران و اصحاب رسانه را زیر سوال ببرد هیچ‌چیز دیگری نیست‌.
پس از صحبتهای باقری ، شهردار به جایگاه دعوت شد تا سخنانی را ایراد کند.

خبرنگاری با اسم خبرنگاری مصادف است با صداقت ، امانت داری با حفظ حرمت

“خبرنگاری با اسم خبرنگاری مصادف است با صداقت ، امانت داری با حفظ حرمت ” عظیمی زاده سخنانش را با این جمله آغاز کرد و ادامه داد: شهر رفسنجان از نظر جریان رسانه ای و رویداد یک شهر قوی است و سرعت انتقال اخبار و اطلاعات رفسنجان بالا و قلم خبرنگار بسیار شیوا است که جای خوشحالی وخرسندی دارد .
وی افزود: گرفتاری هایی که یک خبرنگار دارد را میبینیم ولی کاری از دستمان بر نمی آید برای رفع این مشکلات نیازمند حمایت بیشتر از طرف خانه مطبوعات و رسانه های مکتوب است.
شهردار یزدی رفسنجان صحبت قابل تاملی را در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار عنوان کرد و اینکه یکی از دلایلی که از بین پنج و شش شهری که برنامه داده بودم برای حضور در شهرداری و باعث شد که در رفسنجان بمانم به دلیل انتقال سریع خبر رای شورای شهر به من بود و هنگامی که خبر درج شد بهانه ای شد که من در خدمت مردم رفسنجان باشم.

آئین نکوداشت روز خبرنگار در رفسنجان برگزار شد / عکس

مجید فصیحی هرندی فرماندار و حسین تقوی رئیس آموزش و پرورش نیز به جمع مسئولان و خبرنگاران در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار پیوستند.

در این قسمت برنامه قرار شد میکروفن دست به دست میان خبرنگاران بچرخد و هر کدام که مایل بودند سخن بگویند، در حالیکه مسئولین هرکدام ۱۰ دقیقه ای فرصت صحبت داشتند و به خبرنگاران گفتند نفری ۲ دقیقه!

حسن برخورداری خبرنگار هفته نامه رفسنجان، زهرا بمی نژاد خبرنگار خبرگزاری فارس، حامد قاسمی خبرنگار سایت خبری روراستی و روح الله بادپروا مدیر مسئول سایت خبری خانه خشتی در این بخش از مراسم بزرگداشت روز خبرنگار صحبت کردند.

برخورداری از شهید احمد محمدی خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی یاد کرد و از درد شهر و جامعه از کمبود و نبود آب و دیگر مشکلات گفت: خبرنگاری که هزار و یک برچسب می خورد و اما می کوشد همه زبان خود را عادت بدهند وقتی می گویند مجتمع مس سرچشمه یک پسوند خوشکل رفسنجان را هم نیز به آن اضافه نمایند.

آئین نکوداشت روز خبرنگار در رفسنجان برگزار شد / عکس

وی افزود: خبرنگاری که برای مسائل و مشکلات بهداشتی درمانی شهر می کوشد تا وقتی مردم می گویند بیمارستان رفسنجان، پسوند غسالخانه را دیگر به دنبال آن نیاورند،خبرنگاری که یاد آور می شود که آقای حاج مجید آقای فصیحی هرندی، رفسنجان شاید یک زمانی شهری برخوردار محسوب می شد که نمی شد اما سالهاست که با این وضع موجود داخلش خودش را کشته و بیرونش مردمش شهرهای دیگر را.

حداقل شما در کسوت فرمانداری ویژه فریاد بزن چرا اعتبارات استانی اینقدر کم و غیرعادلانه به رفسنجان تعلق می گیرد.

برخورداری گفت: خبرنگاری که زورش قد نمی دهد که پایتخت نشین های مسئول را متقاعد کند وام های کشاورزان را امهال کنند، خبرنگاری که از ستایش کوچولو و دستهای سوخته آتش سیگار ناپدری جفاکارش می گوید و می گرید.

برای من خبرنگار تراژدی غم انگیزی است که وقتی از من تجلیل می شود و لوح تقدیر می دهند ومن در همان جلسه دور از چشم همکاران زیر و روی لوح تقدیر را به هوای سکه که نه! نیمه سکه که هم نه! پارسیانی یا کارت هدیه ای جستجو کنم و با دیدن کارت هدیه ای ۵۰ هزار تومانی یا نهایتا ۱۰۰ هزار تومانی الصاق شده به لوح خوشحال شوم آیا پشتوانه و حاشیه ی امنیت مادی و معنوی یک خبرنگار باید همین قدر باشد.

زمین خبرنگاران را آب برد

زهرا بمی نژاد از بیان مشکلات خبرنگاران و عمل نشدن آن صحبت به میان آورد و گفت: از مدیران ادارات برای پایگاه های خبری و هفته نامه های شهرستان درخواست حمایت دارم.

وی به مشکل زمین برای مسکن خبرنگاران اشاره کرد و بیان داشت: وقتی قول زمین برای خبرنگاران داده شد ما پیگیر زمین بودیم ولی یکی از مسئولین در جوابمان گفت زمین را آب برد.

حامد قاسمی هم به بحث تعرض سرزمین رفسنجان اشاره داشت و گفت: خواسته ما خبرنگاران این است شخصی که در شهرداری صنعتی مجتمع مس سرچشمه به اسم رفسنجان متعرض شده و رفسنجان را زیر سوال برده است، اخیرا با نوشتن مطلبی به رفسنجان توهین کرده از مسئولین درخواست داریم با این قضیه برخورد کنند.

آئین نکوداشت روز خبرنگار در رفسنجان برگزار شد / عکس

وی خطاب به مسئولین شهرستان و مجتمع مس سرچشمه اینطور بیان داشت: پسوند رفسنجان باید به مس سرچشمه اضافه شود و این درخواست همه مردم رفسنجان و خبرنگاران است، ما حرفی برای خودمان نداریم خواهشمندیم نام رفسنجان را برگردانید.

روح الله بادپروا نیز ضمن قدردانی از زحمات یکساله خانه مطبوعات در شهرستان رفسنجان، از ارشاد کرمان گلایه کرد و گفت: خبرنگاران افتخاری مخصوصا خبرنگاران افتخاری خانه خشتی از طرف مدیران اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فیک خوانده شده اند، من از رئیس گروه رسانه ای خبری استان سوال داشتم منظور ایشان از فیک چیست و توضیحی بدهند فیک چیست؟ از رئیس خانه مطبوعات شهرستان هم تقاضا دارم این موضوع را پیگیر شوند.

بادپروا با اشاره به اینکه پیگیری این موضوع می تواند راه را برای پیشرفت خبرنگاران نوپا باز کند گفت: امیدواریم با حل شدن این موضوع راه برای پیشرفت خبرنگاران افتخاری باز شود چراکه یک روزی خبرنگاران بازنشسته می شوند و خبرنگاران جوان باید پای کار بیایند.

خبرنگاران در حین سخنرانی ها در حال پذیرایی از خودشان با کلمپه و شلیل بودند که ترک آبادی سفارش کرد که جا برای شام هم بگذارید…

آئین نکوداشت روز خبرنگار در رفسنجان برگزار شد / عکس

خبرنگاران و هنرمندان تنها مربوط به اداره فرهنگ و ارشاد نیستند

ایمان محمد آبادی رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی پنجمین سخنران مراسم بزرگداشت روز خبرنگار بود که در جایگاه حاضر شد، مثل اینکه از صحبتهای مطرح شده در مراسم متن سخنرانی اش را تغییر داده بود ، محمدآبادی اینطور گفت: همه بخش های جامعه، چه دولتی و چه غیر دولتی باید به رسالت های اجتماعی و فرهنگی خود بپردازند، بخشی مهمی در دست یافتن به این مسئله به فعالیت های فرماندار رفسنجان برمیگردد.
وی افزود: در سال قبل در بحث تجلیل از خبرنگاران فقط منحصر به تجلیل مجتمع مس با مشارکت فرمانداری و شهرداری انجام شد، اما امسال بخش های مختلف فرهنگی اعم از نهاد های دولتی و غیر دولتی در این امر ورود پیدا کردند، این به آن معناست که فرهنگ به سطحی رسیده است که به مردم واگذار شود.
” خبرنگاران و هنرمندان تنها مربوط به اداره فرهنگ و ارشاد نیستند” محمدآبادی این را گفت و ادامه داد: تا لحظه ای که در سنگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درهرجایی از کشور انجام وظیفه کنم، خودم را مدیون و ملزم میدانم از حیثیت وزارت فرهنگ و ارشاد دفاع کنم.

محمد آبادی گفت: سهم بودجه های فرهنگی از کل بودجه کشور در سال ٩٨ نیم درصد شده و تنها ١۵درصد آن سهم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است که چیزی معادل هشتصد و شصت و هشت میلیارد تومان است، حدود ٩٠ درصد از این مبلغ صرف هزینه های سیاست گذاری می شود و ١٠ درصد آن بودجه فرهنگی ست.
و ادامه داد: از همین ٩٠درصد بیمه خبرنگاران، بیمه هنرمندان، بیمه فعالان قرانی، خرید و سهمیه کاغذ و بیمه نشر داده می شود.
رئیس فرهنگ و ارشاد رفسنجان گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها در رفسنجان بیش از ٣٢٠ مجموعه دارد و به همه انها در حد توان رسیدگی و حمایت می کند.
محمد آبادی در پایان سخنان از میزبانی رفسنجان برای جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان خبر داد و گفت: این برنامه از ٣١ مرداد ماه تا ۴ شهریور برگزار می شود و تنها شهرستانی هستیم که با پیگیری های انجام شده میزبان این جشنواره هستیم که اتفاق بسیار خوبی در سطح شهرستان خواهد بود.

آئین نکوداشت روز خبرنگار در رفسنجان برگزار شد / عکس

مسئولین در تعامل با رسانه ها پاسخگو و انتقاد پذیر باشند

فصیحی هرندی فرماندار آخرین سخنران مراسم بزرگداشت روز خبرنگار نیز با دعوت مجری به جایگاه حاضر شد و گفت:  انتظار اولیه از خبرنگاران این است که چشم بیدار مردم باشند و گوش شنوا برای مطالبات مردم و زبان رسا برای انتقال آنها، همه ی آحاد جامعه ممکن است دستشان به مسئولین نرسد اما شما میتوانید این مسئولیت را ایجاد کنید.

 

وی افزود: مسئولین هم باید در تعامل با رسانه ها پاسخگو و انتقاد پذیر باشند، کنجکاوی, دقت, صحت در تهیه خبر امانتداری و همچنین عدالت, پشتکار و پیگیری و صداقت از صدها ویژگی خبرنگاران است.

هرندی گفت: میتوان رفسنجان را با تدبیر, درایت, ارتباط با مردم, بیان مطالبات صحیح و درست یک ارتقای خاص بخشید، علی رغم تفاوت دیدگاه ها همه یک هدف داریم و آن هم اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی که پای آن خون های ارزشمندی ریخته شده است.

و اما پایان بخش مراسم بزرگداشت روز خبرنگار قبل از صرف شام این ضیافت، تجلیل و اهدای تندیس به جمعی از خبرنگاران شهرستان های رفسنجان و انار بود.

آئین نکوداشت روز خبرنگار در رفسنجان برگزار شد / عکس آئین نکوداشت روز خبرنگار در رفسنجان برگزار شد / عکس آئین نکوداشت روز خبرنگار در رفسنجان برگزار شد / عکس آئین نکوداشت روز خبرنگار در رفسنجان برگزار شد / عکس آئین نکوداشت روز خبرنگار در رفسنجان برگزار شد / عکس آئین نکوداشت روز خبرنگار در رفسنجان برگزار شد / عکس آئین نکوداشت روز خبرنگار در رفسنجان برگزار شد / عکس آئین نکوداشت روز خبرنگار در رفسنجان برگزار شد / عکس آئین نکوداشت روز خبرنگار در رفسنجان برگزار شد / عکس آئین نکوداشت روز خبرنگار در رفسنجان برگزار شد / عکس آئین نکوداشت روز خبرنگار در رفسنجان برگزار شد / عکس آئین نکوداشت روز خبرنگار در رفسنجان برگزار شد / عکس آئین نکوداشت روز خبرنگار در رفسنجان برگزار شد / عکس آئین نکوداشت روز خبرنگار در رفسنجان برگزار شد / عکس آئین نکوداشت روز خبرنگار در رفسنجان برگزار شد / عکس

آئین نکوداشت روز خبرنگار در رفسنجان برگزار شد / عکس

عکس از سید امیر مهدی رضایی

انتهای پیام/

برچسب ها:
رفسنجان روز خبرنگار مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان