گردهمایی ائمه جماعت و روسای هیئت امنا مساجد رفسنجان برگزار شد

  • شناسه خبر: 68298
گردهمایی ائمه جماعت و روسای هیئت امنا مساجد رفسنجان برگزار شد

گردهمایی ائمه جماعت‌ و هیئت امنای مساجد و حسینیه های شهر که به همت شهرداری و شورای شهر رفسنجان برگزار شد.

خانه » آخرین اخبار » گردهمایی ائمه جماعت و روسای هیئت امنا مساجد رفسنجان برگزار شد

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان رفسنجان ، حمید ملانوری پیش از ظهر امروز در جمع ائمه جماعت‌ و هیئت امنای مساجد و حسینیه های شهر رفسنجان  اظهار داشت: باید گردهمایی روحانیون تداوم داشته باشد تا بتوانیم بهترین استفاده را ببریم.

وی بیان داشت: مردم به لحاظ اعتقادی به روحانیت بسیار احترام می‌گذارند و حرف روحانیت را به خوبی می‌پذیرند.

گردهمایی ائمه جماعت و روسای هیئت امنا مساجد رفسنجان برگزار شد (۵)

ملانوری تصریح کرد: در نسل جوان و نوجوان به دلیل وجود منابع ارتباطی بسیار بزرگ سئوالات و ابهامات زیادی وجود دارد که نیاز به پاسخ به روز دارد.

وی ادامه داد: با توجه به ماه مبارک رمضان که مدت زمان طولانی‌تری مردم با روحانیت در ارتباط هستند، توقع می‌رود مسائل و سئوالات روز موجود در ذهن آنها به خوبی پاسخ شود.

ملانوری با اشاره به مشکلات شهرستان رفسنجان به ویژه آب شرب و کشاورزی اظهار کرد: هزینه‌های بسیار زیادی برای استحصال آب در حوزه صنعت و کشاورزی از سوی دولت و مردم پرداخت می‌شود که مردم باید در زمینه صرفه‌جویی لازم را داشته باشند و علما‌ در این زمینه باید آگاهی‌بخشی کنند.

صرفه‌جویی ۴۰ میلیون متر‌مکعب آب با خاموشی چاه موتور‌ها

فرماندار رفسنجان افزود: سال گذشته با خاموشی چاه موتورهای کشاورزی ۴۰ میلیون ‌متر مکعب آب صرفه‌جویی شد که اگر این کار‌ ادامه یابد کمک بزرگی در بخش کشاورزی است.

وی عنوان کرد: از جمله کمکی که ائمه جماعات و علمای مساجد می‌توانند داشته باشند، تبلیغات و آگاهی‌بخشی مردم در زمینه سرمایه‌گذاری است، طی سال‌های اخیر با استحصال آب از عمق ده‌ها کیلومتری بزرگترین جنگل دست کاشت بشر در رفسنجان ایجاد شده که دومین کالای ارز‌آور کشور یعنی پسته را تولید می‌کنند.

ملانوری اضافه کرد: از محل درآمدهای حاصل از پسته زیر‌ساخت‌های شهرستان ایجاد شده و همچنین سرمایه‌های مردم در دوران دفاع مقدس و سازندگی با همین درآمدهای حاصل از پسته برای کشور هم موثر بودند.گردهمایی ائمه جماعت و روسای هیئت امنا مساجد رفسنجان برگزار شد (۶)

وی گفت: خشکسالی، کاهش تولید و کیفیت بد آب موجب شده تولید با توجه به هزینه‌ها مقرون به صرفه نباشد و باید از تک محصولی بودن خارج شویم و به بخش صنعت و خدمات بپردازیم.

امضای ۲۷۰۰ میلیارد تومان تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری

وی مطرح کرد: از جمله راه‌های نجات شهرستان رفسنجان از تک محصولی بودن استفاده از سرمایه‌ها برای ایجاد اشتغال و تولید است.

ملانوری با اشاره به عدم کارآیی برخی سموم به دلیل عدم آگاهی مردم خاطر‌نشان کرد: کشاورزان از اطلاعات کارشناسان کشاورزی استفاده نمی‌کنند، سال گذشته ۶۵۰ تن سم با گردش مالی حدود ۶۰ میلیارد تومان استفاده شده که علاوه بر ناکارآمدی در بخش کشاورزی، سلامت مردم را نیز به خطر انداخته و ضرر اقتصادی به بار آورده است.

این مسئول با اشاره به امضای ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تفاهمنامه سرمایه‌گذاری در رفسنجان اظهار داشت: این امر موجب رونق اقتصادی شهرستان و ایجاد شغل و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود، چرا که اگر شغل و درآمد باشد آمار سرقت‌‌، طلاق‌ و جرائم پایین می‌آید و آمار ازدواج و کاهش جرایم بالا می‌رود.گردهمایی ائمه جماعت و روسای هیئت امنا مساجد رفسنجان برگزار شد (۸)

ملانوری با تاکید بر مدیریت آب در بخش کشاورزی و صنعتی تصریح کرد: ائمه جماعات و روحانیون مردم را در زمینه کمک به خارج شدن از تک محصولی‌، مصرف بهینه آب ‌و رونق اقتصادی شهرستان به ویژه در این ماه مبارک که حضور مردم در مساجد بیشتر از بقیه روزهای سال است، آگاه کنند.

فرماندار رفسنجان با اشاره به در پیش داشتن دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری خاطر‌نشان کرد: آنچه در جریانات سیاسی مهم است، ایجاد همدلی و همزبانی بین مردم است و مردم برای خلق حماسه‌ای دیگر آماده شوند.

وی متذکر شد: برای امیدوار کردن مردم به نظام و نشاط بخشیدن به مردم و تحقق شعار سال باید تلاش شود که ائمه جمعه ظرفیت خوبی برای این مهم‌ هستند.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان گردهمایی ائمه جماعت و روسای هیئت امنا مساجد رفسنجان برگزار شد
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان