توسط شهردار رفسنجان:
اقدامات شهرداری در سه محله اسماعیل‌آباد، خلیل‌آباد و رستم‌آباد تشریح شد

  • شناسه خبر: 209270
<span style='color:#a2a2a2;font-size:12px;'>توسط شهردار رفسنجان:</span><br/>اقدامات شهرداری در سه محله اسماعیل‌آباد، خلیل‌آباد و رستم‌آباد تشریح شد

شهردار رفسنجان به بیان اقدامات شهرداری در سه محله اسماعیل‌آباد، خلیل‌آباد و رستم‌آباد پرداخت.

خانه » آخرین اخبار » اقدامات شهرداری در سه محله اسماعیل‌آباد، خلیل‌آباد و رستم‌آباد تشریح شد

به‌گزارش خانه خشتی؛ مجید کهنوجی با بیان اینکه شهر به ۵۰ قسمت تقسیم‌بندی شده است، اظهار کرد: در این تقسیم‌بندی، اطراف شهر که بیشترین مشکلات را داشتند به طور ویژه دیده شدند و شهروندان نیز از این موضوع استقبال کردند.

وی افزود: تاکنون در دو سال گذشته، شورای محلات در ۴۰ محله تشکیل شده و اکثر محلات در اطراف و حاشیه شهر هستند. شورای محلات به محوریت مسجد و امام محله و هیات امناء تشکیل شده و به هر محله مبلغی تخصیص یافته است تا خود شهروندان این محله مشکلاتی که وجود دارد را احصاء کنند.

وی ادامه داد: با احصاء و انتقال مشکلات هر محله توسط شورای محلات، شهرداری نیز برای رفع این مسائل ورود کرد و تمرکز خود را برای حل آنان گذاشت و خوشبختانه بیش از ۹۰ درصد از وعده های شهرداری به محلات عملی شده است.

شهردار رفسنجان در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری باید تا یک ماه آینده تدوین شود از رابطین شورای محلات درخواست کردیم که برنامه های خود را برای سال آینده ارائه دهند. برای گل آرایی و المان های سطح شهر برای عید نوروز نیز اگر شهروندان ایده های خاص دارند می توانند روزهای فرد ساعت ۵:۱۵ تا ۷:۳۰ حضوری در ملاقات شهرداری در میان بگذارند.

به گفته وی، شهرداری رفسنجان سعی دارد۵۰ برنامه را تا عید نوروز در شهر به اتمام برساند و تقدیم شهروندان کند.

اقدامات شهرداری در محله اسماعیل آباد

شهردار رفسنجان در خصوص محله اسماعیل آباد گفت: این منطقه جزو محلات شهر نیست اما با موافقت شورای تأمین از خدمات شهرداری برخوردار شده است. با مصوبه یک ماه قبل شورای شهر به محدوده شهر ملحق شد اما باید شورای عالی معماری نیز مصوب کند. ضمن آنکه کد روستا برای این محله حذف شده و در شورای تأمین مصوب شده که تا اتصال این محله به شهر، شهرداری به آن خدمت دهد.

کهنوجی با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد معابر و کوچه های محله اسماعیل آباد آسفالت شده است، افزود: در دو سال گذشته دو بوستان در خیابان وصال و شهرک اعتماد احداث شده و انتهای کوچه ۱۲ و ۱۴ که به خیابان شمالی جنوبی آسفالت شده و مشکلات ساکنین را کمتر کردیم. زیرسازی بقیه کوچه ها متصل به کوچه های ۱۲ و ۱۴ نیز انجام شده است.

وی درباره تجمع آب های سطحی در محله اسماعیل آباد نیز گفت: مطالعات آب های سطحی باید توسط مشاور بطور اساسی انجام شود تا طبق تاییدیه مشاور این کار صورت گیرد که این موضوع در حال انجام است.

اقدامات شهرداری در محله خلیل آباد

شهردار رفسنجان در ادامه درباره اقدامات شهرداری در محله خلیل آباد گفت: مهمترین مسئله این محله، پیچ مومن آباد است. برای تملک زمین‌هایی که تملک آنان لازم است از طریق دادگستری اقدام کردیم تا از سمت بلوار سعادت به سمت خیابان شهید جمالی زاده که امتداد خیابان شهید خالویی است، برسیم. این مسیر به مزار مومن آباد می رسد و انجام آن گره ترافیکی بزرگی را در این محدوده شهر باز خواهد کرد.

کهنوجی اضافه کرد: در سالهای قبل نیز روشنایی معبر اصلی به خلیل آباد را با وجودی که بر عهده اداره برق بود را تأمین کردیم. ضمن آنکه با مذاکره ای که با موقوفات هلال احمر داشتیم و تملک باغات پسته ای که متعلق به این نهاد هستند معبر اصلی باز و دوبانده شده و به خلیل آباد می رسد.

وی بیان کرد: یادمان شهدای خلیل آباد را نیز با وجودی که در تعهد بنیاد شهید بود اما توسط شهرداری انجام شد، برای ساماندهی آرامستان خلیل آباد نیز برای بودجه ۱۴۰۳ اقدام خواهیم کرد.

کهنوجی با بیان اینکه سالانه ۴۰۰ کوچه توسط شهرداری رفسنجان آسفالت و بهسازی می شود، یادآور شد: ۷۰ درصد هزینه های آسفالت کوچه ها توسط شهرداری و ۳۰ درصد توسط مردم تأمین می شود که اگر هزینه همیاری توسط مردم تامین شود شهرداری نیز وظیفه خود را انجام خواهد داد.

اقدامات شهرداری در محله رستم آباد

شهردار رفسنجان در بخش دیگری از این گفت‌و‌گوی رادیویی اظهار کرد: در محله رستم آباد باند دوم بلوار سید کاظم هاشمی اجرا و روشنایی معابر آن حل شد. اتصال خیابان شهید جمالی زاده به بلوار سید کاظم هاشمی و میدان شهیدان پرتوری در حال انجام است. با تملک ۱۳ هزار مترمربع زمین و اتصال این مسیرها گره این محله نیز رفع و از این محرومیت خارج خواهد شد.

کهنوجی با بیان اینکه سنگفرش دو طرف خیابان اصلی رستم آباد انجام شده است، افزود: محله رستم آباد را به عنوان یکی از جامعه هدف شهرداری در نظر گرفتیم و ۴۰ کوچه در این محله آسفالت خواهد شد که ۲۰ کوچه از این تعداد تا یک هفته آینده آسفالت آنان به اتمام خواهد رسید.

برچسب ها:
رفسنجان شهردار رفسنجان مجید کهنوجی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • حسن زاده

    به جای چراغانی کردن خیابان ها با چراغ های تزیینی و ظاهرسازی که بیشتر حواس راننده رو از رانندگی پرت میکنه و باعث تصادف میشه " به زیرساخت ها و آسفالت کوچه و خیابان ها و سامان دادن به سرعت گیرها بپرداز و بیت المال را به هدر نده اینقدر !
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان