شورای نگهبان این دیده‌بان نظام، وابسته به هیچ جناحی نیست

  • شناسه خبر: 205735
شورای نگهبان این دیده‌بان نظام، وابسته به هیچ جناحی نیست

مسئول دفتر شورای نگهبان در رفسنجان گفت: شورای نگهبان وابسته به هیچ جناح، گروهی و تفکری نیست، شورای نگهبان دیده بان نظام جمهوری اسلامی و نگاه‌بان اصل نظام است.

خانه » سیاسی » شورای نگهبان این دیده‌بان نظام، وابسته به هیچ جناحی نیست

به گزارش خانه خشتی، محمد حسینی نسب مسئول دفتر شورای نگهبان در رفسنجان در گفتگو با خبرنگار ما به مناسبت سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان با تبریک این روز، اظهار کرد: تاسیس شورای نگهبان یکی از کارهای بزرگی بود که حضرت امام (ره) دستور تاسیس آن را دادند.
وی افزود: اینکه صرفا شورای نگهبان صورت بگیرد و حکومتی تشکیل شود احتمالا آسیب پذیر خواهد بود؛ مگر اینکه در کنار آن نهادهایی باشند که اجازه ندهند کسانی که تفکرات باطل دارند وارد حکومت شوند.
حسینی نسب بیان کرد: شورای نگهبان رسالت بسیار سنگینی دارد در مرحله اول تصویب قانون اساسی است، قوانینی که مجلس تصویب می کند قطعا قابلیت اجرایی ندارند مگر اینکه مفسرینی آنها را تفسیر کنند و آن قانون و لایحه با قانون اساسی مغایرت نداشته باشد در آن صورت قانون قابلیت اجرایی پیدا می کند.
مسئول دفتر شورای نگهبان در رفسنجان افزود: قانون اساسی به تنهایی کفایت نمی کند چراکه حکومت ما حکومت سالاری دینی است و باید حتما قوانین با شرع مغایرت نداشته باشد.
حسینی نسب عنوان کرد: ۱۲ نفر از اعضای شورای نگهبان ۶ نفر فقیه، قوانین را با شرع مقایسه و بررسی و ۶ نفر حقوقدان که آنها را نمایندگان مجلس انتخاب می کنند، قوانین را بررسی می کنند.
وی با اشاره به جایگاه مهم شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری، خبرگان رهبری و نمایندگان مجلس، گفت: در سال ۱۴۰۲ دو انتخابات خبرگان رهبری و نمایندگان مجلس را در پیش رو داریم.
حسینی نسب بیان کرد: همه افراد در کشورهای جهان نیز نمی توانند در انتخابات شرکت نمایند و قطعا هر کشوری یک جایگاهی دارند که صلاحیت افراد را بررسی می کنند، افراد باید به نظام و قوانین کشور پایبند باشند در کشور ما این جایگاه تحت عنوان شورای نگهبان است که صلاحیت نمایندگان انتخاباتی را بررسی می‌کند.
وی ادامه داد: در صورتی که افراد متقاضی در انتخابات مشکلی نداشته باشند و موضع گیری علیه کشور، فساد مالی و اخلاقی و کتابی و نگارشی علیه نظام نداشته باشند و خادم مردم، انقلابی، جهادی و ولایی باشند و هدفشان خدمت به مردم باشد و مردم را به عنوان ولی نعمت خودشان بدانند آنها توسط شورای نگهبان بررسی می‌شوند.
حسینی نسب با تاکید بر اینکه شورای نگهبان وابسته به هیچ جناح، گروهی و تفکری نیست، خاطرنشان کرد: شورای نگهبان دیده بان نظام جمهوری اسلامی و نگاه‌بان اصل نظام است.
وی توضیح داد: مردم از بین افراد تاییده شده در انتخابات توسط شورای نگهبان، بهترین و اصلح‌ترین را انتخاب می‌کنند.
وی گفت: در رفسنجان هیچ مشکلی در بحث سلامت انتخابات نداشتیم امسال نیز ناظرین آماده هستند از حق الناس و رای مردم پاسداری نمایند.
مسئول دفتر شورای نگهبان در رفسنجان بیان کرد: امیدواریم مردم در این برهه حساس از کشور با بصیرت و با مشارکت بالا در انتخابات شرکت نمایند و با مشارکت بالا، کشور و نظام را در برابر دشمن مصون نمایند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
شورای نگهبان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان