ایستگاه پالایش آلودگی هوا در رفسنجان راه اندازی می‌شود

  • شناسه خبر: 205226
ایستگاه پالایش آلودگی هوا در رفسنجان راه اندازی می‌شود

فرماندار رفسنجان از راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در این شهرستان تا پایان شهریور ماه امسال خبر داد.

خانه » پزشکی و سلامت » ایستگاه پالایش آلودگی هوا در رفسنجان راه اندازی می‌شود

به گزارش خانه خشتی؛ حسین رضایی در کارگروه سلامت و امنیت غذایی در محل سالن اجتماعات فرمانداری با حضور معاون امنیتی و سیاسی فرمانداری و دیگر مسئولان شهرستانی بیان کرد: آلودگی هوای رفسنجان به گفته فعالان زیست محیطی در این شهرستان وجود دارد اما بخش خصوصی نسبت به خرید و نصب ایستگاه‌ سنجش آلایندگی هوا اقدام کرده است.

وی بیان کرد: امیدواریم تا پایان شهریور ماه راه اندازی و رفسنجان هم از ایستگاه‌ رصد شاخص آلاینده‌های هوا بهره مند شود که با دانستن شاخص آلودگی می توان در کاهش بیماری های ناشی از آلودگی هوا اقدام کرد.

وی افزود: این ایستگاه زیر نظر محیط زیست است و می تواند روزانه کل آلودگی هوا را پایش و رصد کند و در مانیتور نشان دهد.

رضایی با اشاره به اینکه ساماندهی پوشش فراگیر خدمات فوریت های پزشکی پیش بیمارستانی را داریم و از زمان تماس با این مرکز تا رسیدن عوامل اورژانس بر صحنه حوادث و امدادرسانی، ۸ دقیقه باید طول بکشد ادامه داد: تعدادی مراکز اورزانس در سطح شهرستان وجود دارد و قرار است برای سرعت بخشی به امدادرسانی و کاهش لحظات و دقایق به زیر ۸ دقیقه؛ آمار این مراکز با راه اندازی ۳ مرکز دیگر افزایش یابد.

فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: مسئله آب دغدغه همه مردم به ویژه روستاهاست که قرار است تمام روستاهای دارای شبکه آب خودگردان، تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب شهرستان قرار گیرند و خدمات رسانی در بخش آب به اهالی این روستاها از ناحیه دولت انجام گیرد.( در این روستاها شبکه آب رسانی خودگردان تحت نظارت دهیاران و شوراهای اسلامی است و هزینه ها نیز توسط مردم پرداخت می شود).

وی تصریح کرد: برخی روستاهای رفسنجان نیز شبکه لوله کشی کامل آب ندارند که تا پایان امسال قرار است به این شبکه وصل شوند و از نعمت اب بهره مند شوند.

رضایی همچنین نزدیک شدن به فصل برداشت محصول پسته از باغات شهرستان را یادآور شد و افزود: قرار است روزانه با حضور ۲۰ هزار کارگر این محصول برداشت و فرآوری شود.

وی گفت: محلی در شهر توسط شهرداری برای ساماندهی کارگران فصلی که از شهرستان های مجاوز به رفسنجان میآیند مهیا می‌شود و توسط بهداشت نیز برای اتباع بیگانه که از مرز وارد می شوند و به رفسنجان می آیند واکسیناسیون فلج اطفال انجام می شود تا بیماری، سلامت مردم را تهدید نکند ضمنا دهیاران، بخشداران و شوراهای اسلامی در این راستا باید همکاری لازم را انجام دهند.

انتهای پیام

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان