حفر پنج حلقه چاه جدید در رفسنجان/ مشکل آب داوران حل شد

  • شناسه خبر: 205092
حفر پنج حلقه چاه جدید در رفسنجان/ مشکل آب داوران حل شد

رئیس اداره آب و فاضلاب رفسنجان گفت: پنج حلقه چاه جدید در شهرستان حفر شده که یک حلقه آن روز گذشته وارد مدار شد و سه حلقه دیگر نیز به زودی وارد مدار خواهد شد.

خانه » اجتماعی » حفر پنج حلقه چاه جدید در رفسنجان/ مشکل آب داوران حل شد

حسین چرخ انداز امروز در گفتگو با خانه‌خشتی به اقدامات انجام گرفته در خصوص رفع تنش آبی در شهرستان اشاره کرد و گفت: پنج حلقه چاه جدید در شهرستان حفر شده که یک حلقه آن روز گذشته وارد مدار شد و سه حلقه دیگر نیز به زودی وارد مدار خواهد شد تا با کاهش تنش آبی، مشکلات شهرستان حل شود.

وی تصریح کرد: با همکاری قرارگاه امام حسن(ع) و پیشرفت و آبادانی سپاه ۱۵۰ کیلومتر شبکه روستایی بازسازی و۵۷ کیلومتر خط انتقال ایجاد و سه هزار و ۵۰۰ متر مکعب مخزن ذخیره احداث شده است.

چرخ اندازه گفت: برای رفع تنش آبی در روستای خنامان ۱۲ کیلومتر خط انتقال به اتمام رسیده است.

وی بیان کرد: چاه روستای داوران حفر شد و مشکل آب این شهرستان که با تانکر آبرسانی انجام می‌شد، رفع گردیده است.
چرخ انداز بیان کرد: مخزن ۱۵ هزار متر مکعبی در شهرستان احداث شده است و در انتظار تعیین پیمانکار جهت آغاز خط انتقال اجرایی آن هستیم.

وی تصریح کرد: برای روستاهای حومه شرقی یک حلقه چاه حفاری شده خط انتقال آب تکمیل شده و خط برق آن نیز به زودی انجام خواهد شد و از تنش آبی حومه شرقی نیز کاسته می شود.

چرخ انداز گفت: مجوز حفر دو حلقه چاه در حومه غربی، یک حلقه به صورت پدافندی و یک حلقه بصورت جابجایی، گرفته شده، حلقه چاه روستای راویز نیز در حال حفاری می باشد .
مدیرعامل شرکت آب وفاضلابد رفسنجان گفت: چاه اب شرب جوادیه فلاح حفاری شده و خط انتقال آن با همکاری قراگاه پیشرفت سازندگی سپاه در حال انجام و به زودی وارد مدار می‌شود و برای شهر صفائیه نیز مجوز یک حلقه چاه پدافندی اخذ شده و در حال انتخاب پیمانکار می باشیم

وی ادامه داد: مخزن مجتمع شریف آباد کشکوئیه در حال ساخت است و مخزن ۲۰۰ مترمکعبی متعلق به خالق آباد خنامان در حال احداث است و پیگیر حفر یک حلقه چاه نیز برای روستاهای ارجاسک، علی آباد و خالق می باشیم

چرخ‌انداز تصریح کرد: از شهروندان گرامی می خواهیم تا انشعابات غیرمجاز را به سامانه ۱۲۲ اداره آبفای رفسنجان گزارش دهند.

وی افزود: از نصب غیر استاندارد پمپ آب خودداری شود چرا که باعث تضییع حقوق شهروندان خواهد شد.

چرخ انداز نصب سایبان بر روی کولر های آبی و آبیاری فضای سبز در وقت‌های پایانی شب و یا صبح زود و کاهش استفاده از کولرهای آبی را از جمله اقدامات مناسب در فصل گرما برشمرد.

رئیس آبفای رفسنجان گفت: دبی آب شهرستان رفسنجان ۶۰۰ لیتر بر ثانیه است در حالی که در پیک مصرف به ۸۷۰ لیتر بر ثانیه آب نیاز است و این بدان معناست که ۲۷۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب داریم. با حفر چاه ها فوق به توان تولید آب افزوده خواهد شد تا تابستان را کمترین تنشی پشت سر بگذاریم

وی افزود: از شهروندان گرامی می‌خواهیم که در ایام تابستان با ما همکاری داشته باشند تا بتوانیم آن را پشت سر بگذاریم.

چرخ‌انداز بیان کرد: قطعی آب در سطح شهر نداریم مگر آن که به دلیل قطعی برق باشد که اتفاق است، نمونه آن رعد و برق چند شب گذشته در رفسنجان باعث خارج شدن چند حلقه چاه از مدار شد که اصلاح آن چند ساعت طول کشید.
رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان رفسنجان با بیان اینکه کولرهای آبی بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ لیتر آب مصرف می کنند اظهار کرد: این کولرها مخازن آب را خالی میکند و در فصل تابستان بیشترین مصرف آب را دارند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند مشکلات آبی خود را با سامانه ۱۲۲ و یا شماره تماس ۳۴۲۸۰۰۰۰ در میان بگذارند تا در اسرع وقت بررسی و پیگیری شود.

 

گفتگو از مریم مرادی

انتهای خبر/

برچسب ها:
آب اداره آب و فاضلاب رفسنجان تنش آبی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • جلالی

    الان همین خیابان دانشجو ! چقدر فشار آب کم است ... به گمانم ما هم مثل بقیه باید از راه غیر قانونی آب رو با پمپ بکشیم !!

    علیرضا

    روستای عیش اباد همیشه این موقع قطعی اب دارد هر سال میگن چاه جدید وارد مدار شده چرا این قطعی پایان ندارد
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان