مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان مطرح کرد:

رونق صنعت گردشگری با ایجاد زیرساخت ها و استفاده از ظرفیت های گردشگری

  • شناسه خبر: 189246
رونق صنعت گردشگری با ایجاد زیرساخت ها و استفاده از ظرفیت های گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان گفت: ظرفیت در حوزه گردشگری وجود دارد ولی از آنها به درستی استفاده نشده است.

خانه » رفسنجان » رونق صنعت گردشگری با ایجاد زیرساخت ها و استفاده از ظرفیت های گردشگری

به گزارش خانه خشتی؛ فریدون فعالی امروز در در مراسم بزرگداشت هفته گردشگری در تالار خیام دانشگاه ولیعصر (عج)در جمع فعالان صنعت گردشگری شهرستان با تاکید بر اهمیت صنعت گردشگری، اظهار کرد: کرمان سرزمین شگفتی های پنهان است ظرفیت های این استان کاملا با دیگر استان ها متفاوت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان بیان کرد: امروز گردشگری به عنوان کالای لوکس در سبد خانوار به شمار نمی رود و در اولویت خانواده ها قرار گرفته است.

وی افزود: در عجبم چرا قدر داشته های خود را در استان کرمان ندانستیم این همه ظرفیت و توانمندی داریم چرا داشته هایمان را باور نداریم.

فعالی با بیان اینکه بزرگترین خانه خشتی جهان در رفسنجان است چه استفاده و بهره برداری از آن می شود؟، گفت:  ظرفیت و توانمندی محیطی کم نداریم، هفت اثر ثبت جهانی داریم آیتم و شاخص در حوزه گردشگری داریم ولی از این ظرفیت ها در استان به درستی استفاده نشده است.

وی خاطرنشان کرد: پسته یک برند و یک ظرفیت برای جذب گردشگران به سوی این شهرستان است.چقدر توانسته ایم از این طلای سبز و برند استفاده کنیم؛ در فصل برداشت پسته چقدر توانستیم از این ظرفیت، تورهای گردشگری متعدد را برای جذب گردشگر ایجاد کنیم.

فعالی عنوان کرد: چند بسته سفر آماده شده و هتل‌ها در مناسبت‌های مرتبط با این فعالیت‌ها توانستند برنامه سفر ایجاد کنند ضمن اینکه تیم فوتبال رفسنجان یک ظرفیت است که باعث شده از هتل‌های این شهرستان استفاده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان تاکید کرد: باید از هر مناسبت برنامه‌های مختلف ایجاد  و از برندینگ استفاده کرد که بتوانیم قوت خود را بالاتر ببریم و برنامه‌هایمان را تعریف کنیم.

وی با اینکه در اسناد بالا دستی گردشگری به عنوان اولویت قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: در شورای برنامه ریزی استان هر سندی که برای شهرستان ها مصوب می شود در آن گردشگری به عنوان اولویت اول دیده شده است؛ باید متناسب با این اولویت، منابع مناسبی را نیز برای این صنعت در نظر گرفته شود.

فعالی ابراز کرد: کارهای خوبی در سطح استان انجام شده و آینده استان را روشن می بینم استان ما استان پایتخت مقاومت است و صنعت گردشگری مقاومت  و محورهای گردشگری برای همه شهرستان ها در نظر گرفته شده و در دست تدوین است.

وی با اشاره به اینکه با ایجاد زیرساخت  دره راگه می توان  گردشگران را به سمت شهرستان جذب کرد،گفت: تورها و خانه های گردشگری غیرمجاز باید در چارچوب قانون فعالیت داشته باشند.

عکس از بهرخ امیری

انتهای پیام/

برچسب ها:
رفسنجان فریدون فعالی گردشگری و صنایع دستی کرمان مدیرکل میراث فرهنگی مراسم بزرگداشت هفته گردشگری
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان