هشتمین گردهمایی رزمندگان تیپ ادوات لشکر ۴۱ ثارالله در شهر سرچشمه برگزار شد / تصاویر

  • شناسه خبر: 165345
هشتمین گردهمایی رزمندگان تیپ ادوات لشکر ۴۱ ثارالله در شهر سرچشمه برگزار شد / تصاویر

هشتمین گردهمایی رزمندگان تیپ ادوات لشکر ۴۱ ثارالله ورزمندگان مدافع حرم روز گذشته با حضور سردار محمد مطهری جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در شهر سرچشمه برگزار شد.

خانه » فرهنگی مذهبی » هشتمین گردهمایی رزمندگان تیپ ادوات لشکر ۴۱ ثارالله در شهر سرچشمه برگزار شد / تصاویر

به گزارش خانه خشتی؛ آیین هشتمین گردهمایی رزمندگان تیپ ادوات لشکر ۴۱ ثارالله ورزمندگان مدافع حرم روز گذشته با حضور سردار محمد مطهری جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، سرهنگ علی اکبر شاهرخی فرمانده سپاه رفسنجان و جمعی از دیگر مسئولین و رزمندگان در سالن سینمای آزادی شهر سرچشمه رفسنجان برگزار شد.

سردار مطهری در این آیین ضمن گرامیداشت سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی گفت: مردمان دیار استان کرمان ۶۵۰۰ شهید شامل شهدای دوران دفاع مقدس، شهدای تیپ لشکر ۴۱ ثارالله و … از شهرستان های رفسنجان، سیرجان، بردسیر، شهربابک ودیگر شهرها تقدیم انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده اند.
مطهری ادامه داد: ۲۷ تیر قطعنامه از طرف امام پذیرفته شد عراقی ها گفتند پذیرش این قطعنامه از روی ضعف جمهوری اسلامی است و باید برویم ایران را نابود کنیم لذا با اقداماتی سعی در گرفتن خرمشهر داشتند.


وی بیان کرد: در زمان اسارت ایرانی ها در زندان های بعثی عراق، عراقی ها کمترین امکانات را در اختیار اسرای ایران قرار می دادند و جانبازانی که به آنها فشاروارد می شد شهید می شدند و برخی اسرا مقاومت داشتند وهمین مقاومت اسرای ایرانی در برابر امکانات کم عراقی ها وشکنجه های آنها نشان داد که عراقی هاکم آوردند در برابر مقاومت آزادگان.
وی در ادامه به نکاتی در رابطه با تبصره ماده ۳۸ هم اشاره کرد و گفت: برخی رزمندگان و جانبازان دوران جنگ از این تبصره اطلاعی ندارند که باید اطلاع رسانی شود تا این عزیزان از مزایای این تبصره بهره مند شوند و برای بهره مندی این افراد از این تبصره شرایطی دارد از جمله اینکه برای سربازان و بسیجیانی که بالای ۳۰ درصد جانبازی دارند این امتیاز شامل حال آنها می شود که می توانند حداقل حقوق ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان ماهانه حقوق دریافت کنند.
مطهری تصریح کرد: اگر کسی اطلاع ندارد اطلاعرسانی شود و به نیروی انسانی مقاومت بسیج استان کرمان مراجعه کنند همچنین عده ای ممکن است در دوران دفاع مقدس بسیجی بوده اند این تبصره شامل حال آنها می شود و یا افرادی که اسیر بوده و یا بعد از اسیری کارت بسیج دریافت کردند می توانندبا مراجعه به ناحیه مقاومت بسیج شهرستان یا استان و ارائه مدارک از مزایای این تبصره بهره مند شود.

وی ادامه داد: مدارکی باید وجود داشته باشد؛ از سال ۶۲ مدارک چهره بچه ها را داشتیم لذا مراجعات دوستان زیاد است متاسفانه مدارکی وجود ندارد و یا به سخنی مدارک پیدا می کنند تا دوران بسیجی بودن خود را در دروان دفاع مقدس تأیید کنند.
سردار مطهری بیان کرد: برادران و رزمندگانی که در سال های ۵۹ تا ۶۵ در جبهه های حق علیه باطل حضور داشته و دارای سوابقی هستند و نیز اگر نامه ای از ارگان و فرماندهی جبهه برای مدرسه گرفته باشند قابل پیگیری وتأیید است .
وی در ادامه به اجرای طرح های اعتلای بسیج توسط سپاه در قالب های مختلف اشاره و بیان کرد: این طرح ها در جهت رفاه حال مردم، ایجاد امنیت، و معیشت و اشتغال مردم در حال اجرا است که در سال های ۹۶ و ۹۷ شتاب گرفت یکی از طرح های اعتلای بسیج طرح اعتلا گروه جهادی است ما بنا داریم برای هر پایگاه مقاومت یک گروه جهادی تشکیل دهیم؛ ۲۵۰۰ پایگاه مقاومت در استان داریم که ۲۵۰۰ گروه جهادی باید تشکیل شود بچه های گروه جهادی ما الان در حمیدیه در حال ساخت وساز و فعالیت وخدمت رسانی به مردم هستند .
وی یکی دیگر از طرح های اعتلای سپاه را راه اندازی طرح صندوق قرض الحسنه دانست وگفت: قرار است مردم بانی شوند و با این صندوق ها مشکلات محله برطرف شود در حوزه اشتغالزایی وکمک به نیازمندان هستند که سال گذشته ۱۶ صندوق قرض الحسنه در استان کرمان راه افتاد و امسال هم ۱۶ مورد راه اندازی خواهد شد و آمار این صندوق ها به ۳۲ مورد افزایش خواهد یافت.


سردار مطهری عنوان کرد: طرح دیگر اعتلا نیز به طرح شهید بهنام محمدی نام دارد که بر روی دانش آموزان مدارس اجرا می شود تا نیروهایی برای انقلاب تربیت شود در سه ضلع خانه، مدرسه و مسجد اجرا می شود ما در استان کرمان سال گذشته ۲۰۰ مدرسه دخترانه و پسرانه در این طرح اعتلا داشتیم.
وی خاطرنشان کرد: طرح اعتلای گشت رضویون را داریم که در محلات توسط برادران بسیجی اجرا می شود تا احساس امنیت در محله ایجاد شود و اگر به موردی برخورد کردند به نیروی انتظامی اطلاع می دهند ضمن اینکه متأسفانه آمار سرقت در استان کرمان در همه زمینه ها بیشتر دام و سیم های برق بسیار بالا است.
متاسفانه سرقت در استان ما بالاست بادی بیشتر مواظبت کنیم.
وی با اشاره به اینکه دشمن بذر ناامیدی را می کارد خاطر نشان کرد: ما باید امید را در جامعه تزریق کنیم .

بیش از ۳۰ رزمنده ستاد ادوات لشکر ۴۱ ثارالله استان کرمان به سوریه اعزام شدند
سرهنگ محمدحسین نعمتی زاده مسئول ستاد یادواره شهدای ادوات لشکر ۴۱ ثارالله استان کرمان نیز یاد و خاطر همه شهدای گرانقدر دفاع مقدس و شهدای ادوات لشکر ۴۱ ثارالله را گرامی داشت و بیان کرد: خاطرات جبهه و جنگ برای همه است ونباید بگذاریم دشمن هر طور که می خواهد جنگ را روایت کند.
مسئول ستاد یادوراه شهدای ادوات ۴۱ ثارالله استان کرمان تصریح کرد: در سال ۹۰ به ابتکار شهید الله دادی ستاد ادوات لشکر ۴۱ ثارالله تشکیل شد و اولین گردهمایی رزمندگان در سال ۹۰ با ۴۵۰ نفر در کرمان برگزار شد و بعد از اینکه شهید الله دادی به سوریه رفتند توسط این ستاد یادواره های مختلف در شهرهای مختلف بم، رابر، پاریز و … برگزار کردیم.


وی دامه داد: روایتگری دوران دفاع مقدس توسط خود رزمندگان ادوات لشکر ۴۱ ثارالله انجام شده که تا کنون اعزام بیش از ۳۰ نفر از ادوات به جبهه سوریه از استان کرمان داشتیم و۵۰۰ نفر پرونده به دست به جبهه ها را داریم که موفق نشدند.
سرهنگ نعمتی بیان کرد: امروز به لطف خدا و رزمندگان به این نتیجه رسیدیم که پهباد چند میلیاردی دشمن را همان نسل ایران که روزگاری با دست خالی با دشمن تا بن دندان مسلح می جنگید منهدم شد و این از دستاوردها و افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
در پایان سرهنگ نعمتی این نوشته را به یاد شهید الله دادی خواند: سردار خوب جبهه های استقامت روزی تان شد شهد شیرین شهادت؛ گاهی حریم زینب و گاهی رقیه از بچه های فاطمه کردید حمایت.
در سوریه برلب نام حسینجان بود و تو روسفیدی پیش سالار شهیدان چون حمایت کرده ای از عمه زینب . دلداه خون خدایی، سردار عزیز تو افتخار سرزمین مایی.
پرواز کردی با لباس غرق خونت، من مطمئنم الان کربلایی و مثل دریا بیکرانی، آن صورت نورانیت آسمانی است پس شهد شیرین شهادت نوش جانت سرباز خوب مهدی صاحب زمان.
انان رفتند وغم را به دل لشکر ثارالله دادند آنها که همیشه وسط معرکه بودند آخر از حرم تا به خدا بال گشودند و به وصال یار رسیدند بدنش سد راه آتش بر سر راه حرم شد،
دوش یاران خبر سوخته اش را آوردند ( الله دادی) یارب این کشته خونین کدامین اثر است این گلی بود که در خلوت خوش بوی بهار بهر پرپرشدنش در چمنش آورده اند اینک از معرکه چون نسترنش آورده اند .

عکس : مهدی محمودی مقدم

        

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان