متولیان وقف به ترویج فرهنگ وقف کمک کنند

  • شناسه خبر: 134488
متولیان وقف به ترویج فرهنگ وقف کمک کنند

امام جمعه رفسنجان گفت :در زمینه وقف نماز و قران باید قدمهایی برداریم و وقف بر نیاز را فرهنگ سازی کنیم ،نیازهای شهرستان به صورت لیست ارائه شود و متولیان هم در ترویج فرهنگ وقف کمک کنند .

خانه » آخرین اخبار » متولیان وقف به ترویج فرهنگ وقف کمک کنند

به گزارش خانه خشتی ؛حجت الاسلام رمضانی پور امام جمعه رفسنجان در جمع متولیان امامزادگان شهرستان ، اعضای انجمن خیریه قرآنی و متولیان وقف شهرستان رفسنجان اظهار داشت :یکی از مظلومیتهای نماز این است که وقفی در خصوص نماز نداریم در صورتیکه باید در این خصوص فرهنگ سازی شود .
وی بیان داشت :در زمنیه وقف نماز و قران باید قدمهایی برداریم و وقف بر نیاز را فرهنگ سازی کنیم ،نیازهای شهرستان به صورت لیست ارائه شود و متولیان هم در ترویج فرهنگ وقف می توانند موثر باشند و کمک کنند .
امام جمعه تصریح کرد :رفسنجان در زمینه وقف در استان و کشور الگو است باید وقف های خوب و به روز و کارامد شکل گیرد تا در اینده شاهد براورده شدن نیازهایی باشیم که از طریق وقف محقق می شوند .

وی به شهره مردم رفسنجان در امر وقف اشاره داشت و گفت : حسینیه ای به نام رفسنجانیها در کربلا احداث شودتا زائرین کم بضاعت هم بتوانند در ان اسکان پیدا بکنند و به کربلا مشرف شوند ،وقف بر حوزه های علمیه ، نماز ، قران و ازدواج را باید فرهنگ سازی کنیم .
امام جمعه از وقف به عنوان پایدارترین و شایسته ترین کار عقبی یاد کرد و افزود : اثرات فرهنگی اجتماعی وقف در جامعه بسیار زیاد است سرمایه گذاریی در شهرستان در زمنیه وقف صورت گرفته است از جمله خانه حاج اقا علی و مجموعه پیامبر اعظم که در اینده نزدیک جواب خواهد داد، باید یک خانواده بزرگ وقف صورت گیرد تا برکات و اثار ان دیده شود .


رمضانی پور ادامه داد :متولیان وقف ورود پیدا کنند و از سرمایه های ان در زمینه وقف استفاده کنیم ،فرصتهای خوبی در زمینه اطلاع رسانی و شفاف سازی در خصوص وقف وجود دارد که باید به مردم اگاه سازی کنید .
وی عنوان کرد :امامزاده های شهرستان باید قطب فرهنگی شهرستان باشند باید از این ظرفیتها استفاده کرد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان