معاون غذا و داروی رفسنجان هشدار داد؛
با عرضه دارو و فراورده های غیربهداشتی و قاچاق در عطاری‌ها برخورد می‌شود

  • شناسه خبر: 210283
<span style='color:#a2a2a2;font-size:12px;'>معاون غذا و داروی رفسنجان هشدار داد؛</span><br/>با عرضه دارو و فراورده های غیربهداشتی و قاچاق در عطاری‌ها برخورد می‌شود

معاون غذا و داروی رفسنجان گفت: عطاری صرفا مجاز به فروش گیاهان و مفردات دارویی سالم و بهداشتی است و حق مداخله در امور پزشکی اعم از مشاوره، ویزیت، تجویز دارو، ساخت دارو و غیره را ندارد و در صورت مشاهده با عرضه دارو و فراورده های غیربهداشتی و قاچاق در عطاری ها برخورد می شود.

خانه » پزشکی و سلامت » با عرضه دارو و فراورده های غیربهداشتی و قاچاق در عطاری‌ها برخورد می‌شود

به گزارش خانه خشتی؛ مهسا حسنی پور صبح امروز اعلام کرد: عطاری صرفا مجاز به فروش گیاهان و مفردات دارویی سالم و بهداشتی است و حق مداخله در امور پزشکی اعم از مشاوره، ویزیت، تجویز و ساخت دارو و غیره را ندارد.

وی تاکید کرد: عطاری ها مجاز به ارائه اشکال دارویی آماده نظیر قطره، قرص و کپسول به مراجعه کنندگان نیستند و اقداماتی مانند ادعای درمان بیماری از سوی عطاری ها غیر مجاز و تخلف محسوب می شود و مراجعه کنندگان باید به این مساله توجه داشته باشند و فروش هرگونه دارو خارج از داروخانه ممنوع است. 

حسنی پور افزود: عطاری‌ها حق ارایه مشاوره به مراجعان حتی در حیطه طب سنتی و در موضوعاتی مانند لاغری، چاقی، ترک اعتیاد یا هر مساله دیگری را ندارند و افراد نیازمند مشاوره در زمینه داروهای سنتی و طبیعی باید به سلامتکده‌های مجاز مراجعه کنند. 

🔻او توضیح داد:در سلامتکده، پزشک متخصص طب سنتی حضور داشته و پس از ویزیت بیمار نسبت به تجویز دارو اقدام می‌کند.

معاون غذا و دارو گفت: بررسی های به عمل آمده در آزمایشگاه های سم شناسی و آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو بر روی داروهای ترک اعتیاد، داروهای افزاینده وزن، داروهای کاهنده وزن و … که در عطاری ها به شکل فله و بدون برچسب معتبر سازمان غذا و دارو عرضه می شوند حاکی از آن است که این فراورده ها حاوی ترکیباتی است که در صورت استفاده تهدید کننده سلامتی و حیات فرد هستند. 

وی ادامه داد: به عنوان مثال دارو هایی که تحت عنوان داروهای چربی سوز، داروی لاغری بدون نسخه و گیاهی معرفی می شوند عمدتاً حاوی ترکیبات آمفتامینی و شبه آمفتامینی بوده و در مصرف کنندگان عوارضی مانند لرزش، تعریق، افزایش فشار خون، بی خوابی، لاغری سریع، کاهش اشتها، سردرد، توهم، قرمزی چشم، حملات قلبی و مرگ را ایجاد می کنند. 

حسنی پور، در ادامه عوارض جبران ناپذیر داروی ریلایف  مثال زد و گفت: این دارو قاچاق اصالت آن نامشخص و مواد تشکیل دهنده آن نیز نامشخص است. 

وی هشدار داد : با عرضه دارو و فراورده های غیربهداشتی و قاچاق در عطاری ها برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان