مدیر کل ثبت اسناد و املاک کرمان:
لزوم رفع موانع صدور اسناد مدارس/ نیمی از املاک آموزش و پرورش استان کرمان فاقد حدنگاری هستند

  • شناسه خبر: 212909
<span style='color:#a2a2a2;font-size:12px;'>مدیر کل ثبت اسناد و املاک کرمان:</span><br/>لزوم رفع موانع صدور اسناد مدارس/ نیمی از املاک آموزش و پرورش استان کرمان فاقد حدنگاری هستند

سیدمهدی هاشمی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با بیان اینکه علیرغم همت جهادی مجموعه ثبت استان، قریب به نیمی از املاک و مستغلات آموزش و پرورش کرمان فاقد سند مالکیت حدنگار است، اظهار داشت: همکاری بعضی دستگاه‌ها با رفع موانع موجب تحقق حدنگاری خواهد گردید که در آخرین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال، گزارشی از موانع ارائه و مصوبات خوبی در این زمینه ابلاغ شد.

خانه » اجتماعی » لزوم رفع موانع صدور اسناد مدارس/ نیمی از املاک آموزش و پرورش استان کرمان فاقد حدنگاری هستند

به گزارش خانه‌خشتی؛ ظهر امروز مدیران کل ثبت اسناد و آموزش و پرورش استان کرمان ضمن دیدار نوروزی به بررسی وضعیت حدنگاری املاک اداره کل آموزش و پرورش استان و موانع صدور اسناد مالکیت این دستگاه پرداختند.

سیدمهدی هاشمی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان ضمن اشاره به اینکه خاستگاه همه ما آموزش و پرورش است، بیان داشت: تعلیم و تربیت از جایگاه والایی در دین مبین اسلام برخوردار است و مستندسازی املاک آموزش و پرورش به عنوان متولی امر تعلیم و تربیت و صدور اسناد مالکیت مدارس به عنوان سنگر فراگیری دانش، از اولویت‌های جدی این اداره کل می‌باشد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۳۸۲ فقره سند مالکیت حدنگار برای مدارس و اردوگاه‌های دانش‌آموزی صادر شده است اما هنوز قریب به نیمی از املاک، فاقد سند مالکیت هستند که عمدتا ناشی از عدم همکاری برخی دستگاه‌ها در امر صدور اسناد است.

وی افزود: برای رفع این مشکل و الزام دستگاه‌ها به همکاری در پیشبرد حدنگاری، گزارش جامعی در آخرین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال ارائه شد و با اهتمام ویژه رئیس کل دادگستری استان کرمان، مصوبات خوبی در این راستا ابلاغ شده است.

سیدمهدی هاشمی گفت: صدور اسناد مالکیت حدنگار برای تمامی پهنه‌های سرزمینی کشور یک تکلیف قانونی است که مورد تاکید جدی مقام معظم رهبری قرار دارد و با جلوگیری از بروز اختلافات ملکی و جرایمی از قبیل جعل و زمین‌خواری به ارتقاء بهداشت قضایی می‌انجامد و هرگونه ترک فعل در این زمینه از طریق دادستانی پیگیری می‌شود.

او ادامه داد: قراردادهای متعددی با شرکت‌های مشاور نقشه‌برداری جهت برداشت املاک دستگاه‌های اجرایی منعقد شده است تا بار مالی تولید نقشه و مستندسازی اراضی و املاک دستگاه‌ها به حداقل برسد و در این زمینه ضرورت دارد لیست جامع املاک فاقد نقشه آموزش و پرورش جهت تهیه نقشه به اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان ارسال شود.

رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در خاتمه ضمن تشکر از اقدامات اداره کل ثبت اسناد و اشاره به اقدامات خوبی که در زمینه هویت‌بخشی املاک آموزش و پرورش صورت گرفته است، اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهد صدور اسناد مالکیت حدنگار کلیه املاک آموزش و پرورش استان باشیم و بدین‌وسیله از این املاک صیانت شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان