درمانگاه تخصصی سرطان در رفسنجان راه‌اندازی می‌شود/ اتمام بخش زنان و زایمان بیمارستان علی‌ابن‌ابیطالب(ع)

  • شناسه خبر: 206825
درمانگاه تخصصی سرطان در رفسنجان راه‌اندازی می‌شود/ اتمام بخش زنان و زایمان بیمارستان علی‌ابن‌ابیطالب(ع)

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از راه اندازی درمانگاه تخصصی سرطان در رفسنجان خبر داد و گفت: این درمانگاه از نظر فیزیکی تکمیل است و تجهیز این درمانگاه در حال انجام است.

خانه » علم و فن آوری » درمانگاه تخصصی سرطان در رفسنجان راه‌اندازی می‌شود/ اتمام بخش زنان و زایمان بیمارستان علی‌ابن‌ابیطالب(ع)

به گزارش خانه‌خشتی، وحید شاهرخی محمدی در نشست خبری به مناسبت هفته دولت ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دولت و همچنین قدردانی از همکاری اصحاب رسانه به بیان گوشه‌ای از خدمات بخش بهداشت و درمان در سطح شهرستان رفسنجان پرداخت.

وی از راه‌اندازی مجدد دستگاه ام آی آر بیمارستان علی بن ابیطالب رفسنجان خبر داد و گفت: این دستگاه از شنبه گذشته به صورت دو شیفت صبح و عصر علاوه بر بیماران بستری به بیماران سرپایی نیز ارائه خدمات می‌دهد.

محمدی افزود: دستگاه سی تی اسکن دوم بیمارستان رفع عیب شده و از روز گذشته در خدمت مردم عزیز رفسنجان است، با راه‌اندازی این دستگاه طول انتظار بیماران به حالت عادی برمی‌گردد.

وی بیان کرد: بخش استرلازیسیون بیمارستان با همت مرحوم فخار پیگیری و از یک ماه آینده برای کمک به کاهش عفونت بیمارستانی هزینه نزدیک به ۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

شاهرخی محمدی تصریح کرد: دستگاه اسکن استخوان نیز توسط خیر تا مرحله امضای پیش فاکتور خرید رسیده و به زودی این دستگاه با هزینه کمتر نسبت به دستگاه‌های بخش خصوصی در خدمت مردم خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از راه اندازی بخش ویژه مغز و اعصاب توسط مرحوم سعیدی خبر داد و گفت: این بخش در حال پیگیری است و ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته تا آخر امسال به پایان می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: عملیات ساختمانی بخش زنان و زایمان بیمارستان نیز توسط خیر عبدالله حسینی تکمیل و در انتظار یاری مس برای خرید آسانسور است.

افزایش ضریب اشغال تخت در بیمارستان‌های رفسنجان

محمدی شاهرخی گفت: ضریب اشغال تخت بیمارستانی نسبت به سال گذشته بالای ۷ درصد افزایش پیدا کرده و این به این معنی است که اقبال مردم به بیمارستان رفسنجان بیشتر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان همچنین از پیگیری بحث اطلاع رسانی و اختصاص امکانات رفاهی به همراه بیمار خبر داد و گفت: مراحل مراقبت از بیمار از طریق مانیتورینگ به اطلاع همراه بیمار خواهد رسید.

محمدی شاهرخی از راه اندازی درمانگاه تخصصی سرطان در رفسنجان خبر داد و گفت: این درمانگاه از نظر فیزیکی تکمیل است و تجهیز این درمانگاه در حال انجام است.

وی افزود: درمانگاه تخصصی سرطان یک مجموعه در کنار هم و متمرکز است که تمام خدمات مورد نیاز را به بیمار ارائه می‌کند.

محمدی گفت: تجهیز این درمانگاه اعتبار ندارد و ۲۰ میلیارد تومان هزینه مورد نیاز آن تخمین زده شده است، مشکل اعتبارات داریم و در صورت تامین آن کمتر از ۴۵ روز این مرکز راه اندازی خواهد شد.

وی در ادامه به کمک‌های دولتی در بخش بهداشت و درمان شهرستان‌های رفسنجان و انار اشاره کرد و گفت: ۷۴ میلیارد به بیمارستان انار، ۲۰ میلیارد برای مقاوم سازی بیمارستان رفسنجان و ۲۰ میلیارد کمک دولتی برای بهسازی خوابگاه دانشجویی رفسنجان از جمله این کمک‌هاست.

محمدی ادامه داد: احداث بیمارستان ۱۱۲ تختخوابی امام حسین(ع) در شهر رفسنجان با اعتبار ۲۰۰ میلیارد در مصوبات سفر ریاست جمهوری به زودی آغاز خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از خرید یک دستگاه فیکو چشم پزشکی بسیار مطلوب در بیمارستان مرادی خبر داد و گفت: این دستگاه قابلیت دارد تا در عرض ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بدون بیهوشی آب مروارید را عمل کند با کمک دولت دو میلیارد تومان برای این دستگاه هزینه شده است.

وی افزود: سنگ شکن درون اندامی نزدیک به یک ماه خریداری شده و در بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) در حال فعالیت است.

آغاز احداث ۳۴ مرکز سلامت در رفسنجان و انار

محمدی شاهرخی گفت: کار احداث ۳۴ خانه سلامت، مرکز جامع سلامت و خانه بهداشت و پزشک در شهرستان‌های رفسنجان و انار با اعتبار ۵۶ میلیارد تومان آغاز شده است.

وی تصریح کرد: مرکز جامع سلامت شهر صفاییه از یک شیفت به دو شیفت تغییر داده شده چرا که برای مردم منطقه مفید و نیاز بود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان گفت: برنامه سلامت خانواده شهری در شهر رفسنجان مورد بهره برداری قرار گرفت که اولین طرح در دانشگاه های استان کرمان است، در اجرای این برنامه برای هر ۳ هزار شهروند رفسنجانی یک نفر ماما و یک مراقب سلامت اختصاص خواهد یافت.

محمدی گفت: در بحث جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان رتبه برتر استان را به دست آورده است و با شاخص ۶ دهم درصد با نرم کشوری برابری می‌کند.

وی بیان کرد: با تغییرات و بهسازی‌های خوبی که در بیمارستان نیک نفس رفسنجان صورت گرفته است این مرکز درمانی از درجه دو ارزشیابی به درجه یک ارتقا پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: در بحث زباله‌های بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) و نیک نفس مشکل امحای زباله داشتیم، دستگاه‌های مورد نیاز خریداری شده و در حال نصب است و هفت حلقه چاه جذبی برای بحث فاضلاب این مراکز حفر شده است.

کسب رتبه برتر کشوری توسط اورژانس رفسنجان

وی با اشاره به کلنگ زنی مرکز فوریت‌های اورژانس جدید در شهر رفسنجان بیان کرد: رفسنجان در کشور بهترین رتبه از نظر مدت زمان رسیدن اورژانس ۱۱۵ بر بالین بیماران با مدت زمان ۵ تا ۷ دقیقه را کسب کرده است.

محمدی شاهرخی گفت: مرکز ناباروری در سطح یک در شهرستان در حال انجام است و مرکز سطح دو نیز با کمک خیر حمید کارآموز احداث خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تعداد مراجعه کنندگان به سه بیمارستان علی بن ابیطالب، مرادی و نیک نفس از شهریورماه سال گذشته تاکنون را ۳۷ هزار و ۹۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: ۱۸۷ هزار نفر در کلینیک‌های سرپایی و ۴۱ هزار و ۸۰۰ نفر سونوگرافی سرپایی شدند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۳۸ متخصص و  ۱۹ نفر فوق تخصص در رشته‌های مختلف مجموعه درمانی شهرستان‌های رفسنجان و انار مشغول به خدمت هستند.

خبر از مریم مرادی زاده

انتهای پیام/

برچسب ها:
دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • درمانگاه تخصصی سرطان در رفسنجان راه‌اندازی می‌شود/ اتمام بخش زنان و زایمان بیمارستان علی‌ابن‌ابیطالب(ع) - کرمان انتخاب

    […] درمانگاه تخصصی سرطان در رفسنجان راه‌اندازی می‌شود/ ات… اولین بار در پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان […]

    رضاپور

    منظورت از اینجور نظر گذاشتن چیه کرمان انتخاب ؟؟ !!
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان