افتتاح ساختمان پزشکی قانونی رفسنجان /گزارش تصویری

  • شناسه خبر: 178600
افتتاح ساختمان پزشکی قانونی رفسنجان /گزارش تصویری

ساختمان پزشکی قانونی رفسنجان با حضور قائم مقام رئیس پزشکی قانونی کشور به بهره‌برداری رسید.

خانه » رفسنجان » افتتاح ساختمان پزشکی قانونی رفسنجان /گزارش تصویری

به گزارش خانه خشتی، ساختمان پزشکی قانونی رفسنجان شامل بخش‌های اداری، معاینات و تشریح در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ مترمربع و زیربنای ۳۱۶ مترمربع که از محل بودجه‌های ابلاغی و استانی احداث شده است، روز گذشته با حضور قائم مقام رئیس پزشکی قانونی کشور به بهره برداری رسید.
عبدالرزاق برزگر با حضور قائم مقام رئیس پزشکی قانونی کشور در حاشیه مراسم افتتاحیه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پزشکی قانونی خدماتی در بخش‌های معاینات، تشریح و امور آزمایشگاهی ارائه می‌دهد، در درجه اول پاسخ به استعلامات مراجع قضایی که در پرونده‌های کیفری یا بعضی موارد حقوقی نظرات کارشناسی پزشکی قانون لازم است، انجام می‌شود.

قائم مقام رئیس پزشکی قانونی کشور ادامه داد: پزشکی قانونی سعی‌اش بر این است که این خدمات با کیفیت بالا، دقت و در زمان مناسب ارائه شود. ما خدمات را باید به مردم ارائه دهیم مردم مراجعان ما هستند و در واقع تکریم مردم یکی از شعارهای قوه قضائیه به خصوص در دوره ریاست آیت‌الله رئیسی است.

وی تصریح کرد: سعی شده که حداقل نیازهایی که در مراکز پزشکی قانونی هست برآورده شود که یکی از آنها فضای فیزیکی مناسب است چون ارباب‌رجوعی که خودش دارای مشقاتی است وقتی که به ما مراجعه می‌کند یا مصدوم است یا آزرده‌خاطر است یا عزیزی از دست داده و برای بحث تشریح اجساد به این جا مراجعه می‌کنند داغدار و در مشقت و زحمت هستند.

برزگر بیان داشت: باید در محیط مناسبی پذیرای این افراد باشیم و بتوانیم خدمات را به آنان ارائه دهیم که سعی شده مراکز پزشکی قانونی از لحاظ فیزیکی این مسائل در آن رعایت شود که مرکز پزشکی قانونی رفسنجان بخش معاینات در این مرحله و بخش تشریح در آینده نزدیک با تأمین امکانات راه‌اندازی می‌شود تا مردم بتوانند در فضای مناسب‌تری خدمت بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: خدمات ما چون خدمات تخصصی‌ست پرسنل خاص دارد. پزشک و کارمندان تخصصی برای کارهای فنی، و این پرسنل هم باید از نظر فضایی که در آن کار می‌کنند باید تکریم شوند چون پزشکی قانونی یکی از مشاغل سخت محسوب می‌شود چه در بخش معاینات چه در بخش تشریح به علت مواجهه‌ای که با شرایط خاص دارند و یا حتی مواجهه با صحنه‌های قتل و فوت این پرسنل لازم است حداقل امکانات در محیط کاری که می‌خواهند سی سال خدمات سخت را ارائه دهند داشته باشند.

وی ادامه داد: ما سعی‌مان بر این است که شعار قوه قضائیه که خدمت‌رسانی مناسب به مردم، تسهیل دسترسی به خدمات و تکریم ارباب رجوع است را در حد امکانی که داریم ارتقا دهیم.

مراجعه ماهانه۸۰۰ نفر به پزشکی قانونی رفسنجان

حیدری رئیس پزشکی قانونی رفسنجان اظهار کرد: ساختمان پزشکی قانونی رفسنجان در گذشته مکان خاصی نداشته و در محل مسکونی مردم واقع شده بود که نارضایتی‌هایی به همراه داشت که از چهار سال پیش با تلاش مدیرکل مرکز پزشکی قانونی کرمان با همکاری رئیس دادگستری شهرستان بودجه‌ای به این امر اختصاص داده شد.

وی عنوان کرد: مساحت این مرکز حدود ۳ تا ۳هزار و ۵۰۰ متر مربع و ۳۰۰متر مربع ساختمان این مرکز است.

حیدری افزود: سالن تشریح به علت کمبود بودجه هنوز به بهره‌برداری نرسیده و بودجه‌ای در حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان برای ساخت و تجهیز سالن تشریح نیاز است.

عکس از سید امیر مهدی رضای

انتهای پیام/

برچسب ها:
رفسنجان ساختمان پزشکی قانونی سید امیر مهدی رضایی قائم مقام رئیس پزشکی قانونی کشور
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان