معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان مطرح کرد؛

عمده موارد مثبت کرونا در رفسنجان در تماس با بیمار مثبت اتفاق افتاده است / پرهیز از مراسم های عزاداری و دورهمی های خانوادگی

  • شناسه خبر: 177962
عمده موارد مثبت کرونا در رفسنجان در تماس با بیمار مثبت اتفاق افتاده است / پرهیز از  مراسم های عزاداری و دورهمی های خانوادگی

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با تاکید بر اینکه بیشتر نقاط استان کرمان در وضعیت قرمز هستند گفت: طبق بررسی های انجام شده و شرح حال بیماران کرونایی، عمده موارد مثبت کرونا در رفسنجان در تماس با بیمار مثبت اتفاق افتاده است و به صورت زنجیره این بیماری انتقال یافته است.

خانه » آخرین اخبار » عمده موارد مثبت کرونا در رفسنجان در تماس با بیمار مثبت اتفاق افتاده است / پرهیز از مراسم های عزاداری و دورهمی های خانوادگی

به گزارش خانه خشتی؛ احمد جمالزاده امروز در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: شیوه اطلاع رسانی در خصوص آمار کرونا به خاطر سیاست وزارت بهداشت تغییر کرده است.

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تصریح کرد: بعد از راه اندازی آزمایشگاه کووید ۱۹ شیوه نمونه گیری و آزمایش تست کرونا تغییر کرد، با توجه به شیوع بیماری کرونا بخصوص در استان کرمان و ضمن اینکه در فصلی هستیم که بیماریهای سرماخوردگی و آنفلوآنزا وجود ندارد اگر کسی با علائم تنفسی و تب، بدن درد و سرماخوردگی به بیمارستان مراجعه کرد مبنا را بیماری کرونا می دانیم.

وی افزود: موارد سرپایی که دارای علائم هستند و در تماس فرد کرونا مثبت بوده، دارای ۶۰ سال سن  و  بیماری زمینه ای باشند افراد پرخطر محسوب می شوند.

وی با اشاره به اینکه  نمونه گیری تست کرونا در رفسنجان محدود شده است، بیان کرد:  قبلا روزانه ۱۴۰ مورد تست می گرفتیم ولی در حال حاضر تعداد انجام آزمایش ها کمتر شده ولی درصد موارد مثبت افزایش یافته است.

جمالزاده با اشاره به اینکه موارد مثبت روز گذشته ۵۰ درصد مثبت اعلام شده است گفت: در تمام رده های سنی امکان ابتلا به کرونا ویروس وجود دارد ولی خطر برای گروه هایی که بیماری زمینه ای دارند بیشتر است به همین خاطر سراغ این افراد می رویم و آنها را شناسایی می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد موارد ابتلا به ویروس کرونا به صورت سرپایی و قرنطینه درمان می شوند و قریب ۲۰ درصد در بیمارستان نیاز به مراقبت ویژه دارند.

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه زمانی که موارد بستری به کرونا در یک منطقه افزایش یافت به همان نسبت موارد سرپایی هم افزایش می یابد.

وی ادامه داد: در یک هفته اخیر موارد بستری به کرونا یک تا دو مورد افزایش داشته است و امروز ۲۴ مورد بستری ، ۴ مورد در بخش icu و ۴ مورد مشکوک در icu بستری هستند.

جمالزاده با اشاره به اینکه رفسنجان در حال حاضر در وضعیت  قرمز به سر می برد گفت: مبنای این وضعیت درصد بیماران مثبت سرپایی، بستری و موارد مشوک به کرونا در دو هفته اخیر است.

وی با تاکید بر اینکه بیشتر نقاط استان کرمان در وضعیت قرمز هستند گفت: طبق بررسی های انجام شده و شرح حال بیماران کرونایی، عمده موارد مثبت در رفسنجان در تماس با بیمار مثبت اتفاق افتاده است و به صورت زنجیره این بیماری انتقال یافته است.

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با تاکید بر اینکه تعداد موارد مثبت کرونا ما از ۸۰۰ نفر عبور کرده است افزود: مراسم های عزاداری در خانه، دورهمی و میهمانی های خانوادگی در رفسنجان در انتقال ویروس کرونا نقش پررنگی دارد.

جمالزاده تصریح کرد: با توجه به شرایط کشور، سیاست دولت بر تعطیلی  نیست ولی با این حال بر کارکنان دستگاه ها،  ادارت دولتی و  اماکن عمومی بر زدن ماسک نظارت بیشتری صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه تصمیم بر تعطیلی تالارها وجود ندارد ادامه داد: با توجه به اعلام ستاد استانی مقابله با کرونا مبنی بر عدم تعطیلی تالارها؛ ما نیز اصراری به تعطیلی تالارها نداریم ولی بر فعالیت آنها  نظارت ویژه صورت می گیرد در صورت تخلف آنها را تعطیل می کنیم.

خبر از منیژه نوروزی

انتهای پیام/

برچسب ها:
احمد جمالزاده ستاد مقابله با کرونا معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • رامین

    سلام وقت بخیر. ما چند روز دیگه مهمون شما هستیم . ممنون میشم تو سایتتون جاهای اقامتی شهرتون رو بگید تا مسافرا سر در گم نمونن. مسافرخانه یا مهمانسرا ها(هتل ها که قیمتش سر به فلک کشیده) ممنون.
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان