معاون “نتانیاهو” خواستار تشدید اعمال فشارهای آمریکا علیه ایران شد

  • شناسه خبر: 9198
معاون “نتانیاهو” خواستار تشدید اعمال فشارهای آمریکا علیه ایران شد

خانه خشتی: معاون نخست وزیر رژیم صهیونیستی با این ادعا که فشارهای فعلی بر این کارآمد نیستند، با اشاره به اینکه زمان تحمیل تحریم های فلج کننده علیه ایران فرا رسیده است، گفت که حمله آخرین گزینه است و آمریکا باید آن را عملی کند. خانه خشتی به نقل از فارس، “موشه یعالون” معاون “بنیامین […]

خانه » آخرین اخبار » معاون “نتانیاهو” خواستار تشدید اعمال فشارهای آمریکا علیه ایران شد

خانه خشتی: معاون نخست وزیر رژیم صهیونیستی با این ادعا که فشارهای فعلی بر این کارآمد نیستند، با اشاره به اینکه زمان تحمیل تحریم های فلج کننده علیه ایران فرا رسیده است، گفت که حمله آخرین گزینه است و آمریکا باید آن را عملی کند.

خانه خشتی به نقل از فارس، “موشه یعالون” معاون “بنیامین نتانیاهو” نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام روز گذشته با این ادعا که فشارهایی که در شرایط فعلی بر ایران وارد می شوند، کارآمد نیستند و جواب نمی دهند، گفت که آمریکا باید کارهای بیشتری عملی کند تا به ایران نشان دهد که در مهار برنامه هسته ای ایران جدی است.

معاون نتانیاهو در ادامه اظهارات خود در مصاحبه با خبرگزاری “رویترز”،‌ به جنبش حزب الله نیز که در همسایگی لبنان قرار دارد، هشدار داد و مدعی شد که این گروه شیعی درصورت تلاش برای حمله به اسرائیل به دستور ایران در هر جنگی که در آینده اتفاق بیفتد، شکست سختی خواهد خورد.

یعالون در حالی چنین ادعایی می کند که اسرائیلی ها در جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ میلادی، شکست سختی از حزب الله لبنان خوردند.

یعالون در ادامه اینطور مدعی شد که به نظر می رسد که ایران بر این باور است که از اقدام نظامی و یا تحریم های بیشتر قبل از فرا رسیدن انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر در آمریکا در امان و مصون است.

این مقام ارشد رژیم صهیونیستی که در سمت وزیر امور استراتژیک اسرائیل نیز فعالیت دارد، ادعا کرد: مادامی که ایرانی ها این طور تصور می کنند (که از حمله و تحریم های بیشتر در امانند)،‌ آنها احساس نخواهند کرد که تحت فشار قرار دارند و این امر جای تاسف دارد.

یعالون افزود: تلاش برای تغییر این تصور در ایران به آمریکا بستگی دارد و این امر بسیار مهم و حیاتی است. معاون نتانیاهو همچنین اعلام کرد که موضوع برنامه هسته ای ایران به عنوان یکی از اولویت های دستور کار اسرائیل در دیدار روزهای ۱۵ و ۱۶ جولای سال جاری با “هیلاری کلینتون” وزیر امور خارجه آمریکا خواهد بود.

کلینتون قرار است بعد از دو سال به اسرائیل سفر کند.

یعالون با اشاره به اینکه زمان معرفی تحریم های حقیقتا فلج کننده علیه ایران فرا رسیده است، مدعی شد: ما شاهد تاثیر تحریم ها در ایران بوده ایم اما تا به حالا نظام ایران ترجیح داده است که به جای رها کردن قابلیت های نظامی هسته ای اش، رنج بکشد.

بر اساس این خبر، در حالیکه رژیم صهیونیستی به عنوان تنها دارنده زرادخانه های هسته ای در خاورمیانه شهرت دارد و همواره تهدید کرده است که اگر تلاش های دیپلماتیک و اقتصادی در برابر ایران، در مجاب کردن تهران به ترک برنامه هسته ای اش شکست بخورد، به زور متوسل خواهد شد، یعالون نیز در ادامه مصاحبه خود بار دیگر این تهدید را تکرار کرد اما تصریح کرد که این مسیر باید از سوی واشنگتن هدایت شود.

* یعالون: حمله آخرین چاره در برابر ایران است/ آمریکا باید به ایران حمله کند کند و نه اسرائیل

یعالون افزود: البته ما بر این باوریم که گزینه نظامی باید آخرین چاره باشد و معتقدیم که کس دیگری باید این کار (اقدام نظامی علیه ایران) را انجام دهد و ما نیز باید خودمان آمادگی دفاع از خودمان را داشته باشیم.

رئیس سابق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی گفت که اطمینان دارد که حزب الله لبنان در صورت اقدام نظامی علیه ایران، به کمک تهران می شتابد؛ یعالون مدعی شد که در این صورت، حزب الله در صورت اقدام به هر نوع حمله ای، خیلی زود تاسف خواهد خورد.

یعالون گفت: ما به هر اقدام تحریک آمیزی پاسخ خواهیم داد و آنها (حزب الله) را به پرداخت هزینه سنگینی روی دوش آنها خواهیم گذاشت به طوریکه آنها درخواست آتش بس خواهند کرد.

خبرگزاری رویترز نوشته است که برخی از مقامات اسرائیلی نگران این هستند که حزب الله لبنان که بر اساس برآوردهای صورت گرفته، هزاران موشک آماده پرتاب به سوی مرز را دارد، ممکن است با هدف منحرف کردن توجه ها از مشکلاتی که “بشار اسد” رئیس جمهوری سوریه و متحد حزب الله را محاصره کرده است، شروع به مشکل آفرینی کند.

* یعالون: اسد محکوم به شکست است/ مخالفان سوری روز به روز قدرتمندتر می شوند

این در حالیست که یعالون چنین تهدیدی را باور ندارد و مدعی است که اسد محکوم است که در مبارزه خشونت آمیز این کشور بر سر قدرت، بازنده شود.

یعالون درباره مشکل آفرینی حزب الله گفت: ما مطمئن نیستیم که چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد اما این اتفاق می افتد؛ روز به روز ما شاهد تشدید روندی هستیم که در نتیجه قدرتی است که مخالفان سوری موفق شده اند به دست بیاورند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان