تشریح فعالیت های کانون بسیج فرهنگیان شهرستان رفسنجان

  • شناسه خبر: 209047
تشریح فعالیت های کانون بسیج فرهنگیان شهرستان رفسنجان

مسئول کانون بسیج فرهنگیان شهرستان رفسنجان فعالیت های کانون بسیج فرهنگیان این شهرستان را تشریح کرد.

خانه » آخرین اخبار » تشریح فعالیت های کانون بسیج فرهنگیان شهرستان رفسنجان

به گزارش خانه خشتی؛ حسین ملکی مسئول کانون بسیج فرهنگیان شهرستان رفسنجان در گفتگویی ضمن تبریک هفته بسیج اظهار کرد: کانون بسیج فرهنگیان در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر رشد و تولید علم که درموارد متعدد و بصورت مکرر توصیه هایی کرده اند؛ به آن بصورت ویژه پرداخته است.

وی گفت: مقوله مربوط به رشد و تولید علم در جامعه باید به گونه ای صورت پذیرد که اولاَ میل آنان را به سوی ارزشهای خدادادی و معنوی حرکت دهد و از آنان نوجوانانی بسازد تا آنان نیز با دیگر همنوعان خویش زنجیره ای از خوبیها را با خود به ارمغان ببرند و از سویی جذابیت و نو آوری هم داشته باشند تا نسل جوان به آنها گرایش پیدا کنند.

ملکی بیان کرد: به کار گیری این قابلیت ها در آموزش و پرورش و بسیج فرهنگیان نیز باعث می شود نسل جوان مسیر درست تفکر را بیابدو راه را بر ورود افکار و تفکرات بیگانه ببندد. امید است به روزی برسیم که بسیجیان اهل قلم و فرهنگ در کنار دیگر دلسوزان نظام نقش عظیمی در شکوفا کردن باور ها و ارزشهای دینی ایفا کند.

وی افزود:  تعلیم و تربیت، بنیاد و اساس فرهنگ، آگاهی، رشد و توسعه اجتماعی یک ملت به شمار می رود، تعلیم و تربیت یگانه راه انتقال فرهنگ دانش و تجربیات نسلی به نسل دیگر است و آنچه بشر تا کنون قله های علم و دانش را فتح کرده و به مرحله فرا مدرن امروز رسیده، نتیجه تلاش انسان در سایه دانش آموزی بوده است.

ملکی گفت: در عصر جدید هر کشوری که از سیستم آموزشی فعال و سازمان یافته برخوردار بوده است، توانسته استعداد و خلاقیت فرزندان خود را کشف کند و آنان را در سایه آموزش پیشرفته در وادی بی انتهای علم و دانش یاری رسانده و از پیشتازان علم، دانش و تکنولوژی مدرن امروز به شمار آمده اند.

مسئول کانون بسیج فرهنگیان شهرستان رفسنجان تصریح کرد: دین اسلام، کامل‌ترین دین در میان ادیان الهی است که به همه جوانب زندگی انسان نگاه ویژه دارد و برنامه کامل برای این منظور در نظر گرفته تا انسان‌ها با عمل به این برنامه به تکامل برسند.

وی افزود:  یکی از جوانبی که دین اسلام، اهمیت و ارزش فوق العاده‌ای برای آن قائل است، بحث علم و علم آموزی است تا جایی که نخستین آیاتی که بر پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) نازل شد، بهترین دلیل بر اهمیت و جایگاه ویژه تعلیم و تعلم در اسلام است. پیامبر گرامی اسلام(ص) نیز با نظر به اینکه یکی از اهداف بعثتش تعلیم و تعلم است، در گفتار و رفتار خود کراراً به اهمیت علم، آموختن و نقش آن در تکامل زندگی انسان تأکید نموده است.

ملکی عنوان کرد: بر همین اساس پیامبر اکرم(ص) وقتی دو گروه را در مسجد مشاهده کردند که گروهی مشغول عبادت بودند و گروهی مشغول مذاکره و بحث علمی، رفتن به نزد گروه دوم را بر پیوستن به جمع عبادت کنندگان ترجیح داده و درباره این رفتار خود فرمودند: «بالتعلیم ارسلت؛ من برای تعلیم فرستاده شده‌ام.» تحصیل علم از نظر اسلام یک ضرورت مطلق است و هیچ قید و شرطی ندارد (نه قید زمانی، نه قید مکانی و فردی و نه هیچ قید و محدودیت دیگری).

مسئول کانون بسیج فرهنگیان شهرستان رفسنجان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که می فرمایند ازهرچه که بگذرم از بحث پیشرفت علمی کشور و توجه به نخبگان کوتاه نمی آیم؛ چون ایشان قدر منزلت علم ودانش و به تبع آن معلمین را بخوبی می دانند، گفت: امروزه تمام اندیشمندان دنیا دریافتند اگر آینده کشور و پیشرفت آن را می خواهند باید به نظام تعلیم و تربیت خود توجه ویژه نمایند؛ چرا که آموزش و تربیت آینده سازان هرنظامی در دست اساتید و معلمین آن کشور می باشد.

وی ادامه داد: برهمین اساس در برنامه های سازمان بسیج؛ توجه به کانون های بسیج فرهنگیان در راس همه برنامه قرارگرفته تا معلمین جهادی ما علاوه بر کار روزمره خود؛ خالصانه و صادقانه به میدان آمده تا در جهت تربیت نیروهای مؤمن، انقلابی، پای کار نقش مؤثری ایفا نمایند.

ملکی خاطرنشان کرد: ما درکانون بسیج فرهنگیان شرایطی فراهم کردیم که به محض سخنرانی حضرت آقا، گروهی از این سخنرانی مطالبات و دغدغه های ایشان را استخراج وبه انداز توان خود تلاش می کنیم تا این درخواست ها از فرزندان انقلابی خود را محقق نمائیم.

مسئول کانون بسیج فرهنگیان شهرستان رفسنجان گفت: دغدغه های مقام معظم رهبری دراین چند سال پیرامون موضوعات؛ جهاد تبیین، بحث جوانی جمعیت وتعالی خانواده، تشریح جنگ ترکیبی دشمن، )بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی برای نسل جوان ونوجوان، حضورحداکثری درانتخابات، گرامیداشت ایام الله مثل ۱۳آبان و۹دی، هفته بسیج و حضور درمیدان وامیدآفرینی با فعالیت های جهادی، بیانیه گام دوم انقلاب و ترویج مکتب حاج قاسم و سند تحول بنیادین آموزش وپرورش است.

وی افزود: در کانون بسیج فرهنگیان درجهت تحقق منویات و دغدغه های حضرت آقا و در راستای جهاد تبیین از ابتدای سال تحصیلی تاکنون در بیش از ۳۰ مدرسه جلسات روشنگری و پرسش و پاسخ  با دعوت از فرمانده سپاه ناحیه رفسنجان؛ فرمانده سپاه سیرجان؛ مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه درسپاه؛ شخص بنده وسایر هادیان سیاسی برگزار شده و در ۲۰ مدرسه بصورت کلاسی حضور یافته وبه سؤالات وشبهات پاسخ دادیم.

ملکی بیان کرد: بیش از ۱۲ یادواره برای معلمین شهید در مدارس برگزار شده و ۵ همایش برای بصیرت افزایی مدیران مدارس و معاونین آموزشی و پرورشی تشکیل و رفسنجان و یک دوره ضمن خدمت جهاد تبیین و پاسخ به شبهات دانش اموزان برای ۳۷۵نفراز همکاران فرهنگی برگزارشد.

وی بیان کرد: یک جلسه بصورت ویدئو کنفرانس باسخنرانی  سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران برای نخبگان علمی برگزار شد و هم چنین همکاران جهادی ما که بیش از ۱۰۰ نفر می باشند در تابستان و از ابتدای سال تحصیلی تاکنون در مرکز شبانه روزی معین زاده؛ مدارس و مساجد تاکنون بیش از۴۰۰۰نفرساعت کلاس درسی برای دانش آموزان بی بضاعت وکم بضاعت تشکیل داده اند.

ملکی اضافه کرد: جهت تشکیل تیم های پیشرفت مدارس و پیگیری حلقه های صالحین تا کنون از ۱۲۷ مدرسه بازدید و همکاران را توجیه وحلقه های صالحین را تشکیل دادیم و دربحت جوانی جمعیت با همکاری فرهنگی سپاه و بسیج ادارات دو همایش بزرگ در سطح شهرستان داشتیم و ۵ نشست در محلات مختلف برگزار کردیم.

وی با اشاره به اینکه دربحث آموزش همکاران برای اجرایی شدن سند تحول دوره سه روزه ای با عنوان طرح ولایت باهمکاری تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت سپاه برگزار نمودیم، گفت: اعزام همکاران به کرمان جهت زیارت بارگاه شهید حاج سلیمانی و سایر شهدا والامقام ۵مورد، تشکیل اولین جلسه کلاس های درس آمادگی دفاعی در گلزار شهداء، تشکیل جلسات روشنگری برای سربازمعلمان و طلبه معلمان و دبیران درس آمادگی دفاعی، حضور در گردهمایی ها بسیجیان در محله های مختلف وتشکیل جلسات فرزندآوری و روشنگری و تشویق به حضور درانتخابات، تشکیل جلسات هماهنگی با اعضاء شورای اندیشه ورز، شورای کانون، مدیران اقشار و مسئولین شهرستان و برگزاری همایش سرگروه ها و مربیان صالحین مدارس از دیگر عملکرد کانون بسیج فرهنگیان است.

مدیرکانون بسیج فرهنگیان رفسنجان هماهنگی وبرنامه ریزی با حوزه بسیج طلاب جهت اعزام دبیران آمادگی دفاعی و همکاران و دانش آموزان به بارگاه شهید حاج علی محمدی پور(هرهفته ۲دستگاه اتوبوس) همراه با روایت گری راویان دفاع مقدس و بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و نمایشگاه عکس در سطح مدارس به همت دبیران درس آمادگی دفاعی و دانش آموزان، اعزام ۴۰ نفر از همکاران فرهنگی به اردوی راهیان نور، برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت برای پرسنل آموزش و پرورش و مدیران مدارس تمامی مقاطع تحصیلی، )برنامه ریزی جهت اعزام اعضای فعال شورای کانون بسیج ومنتخبین دبیران جهادی و مربیان صالحین به مشهد مقدس و….. ده ها کار ارزنده دیگر از دیگر فعالیت های صورت گرفته است.

وی با تشکر از حضور بسیجیان، گفت: همه فعالیت ها با حمایت های مدیریت اداره آموزش و پرورش و فرماندهی سپاه ناحیه رفسنجان و سایر همکاران انجام شده است.

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها:
حسین ملکی کانون بسیج فرهنگیان شهرستان رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان