اختتامیه بیست و یکمین جشنواره ملی پایان‌نامه‌های برتر دینی و قرآنی دانشجویان برگزار شد

  • شناسه خبر: 208550
اختتامیه بیست و یکمین جشنواره ملی پایان‌نامه‌های برتر دینی و قرآنی دانشجویان برگزار شد

اختتامیه بیست و یکمین جشنواره ملی پایان‌نامه‌های برتر دینی و قرآنی دانشجویان کشور همزمان با سالگرد احرازهویت شهید تحویلیان به میزبانی دانشگاه ولی‌عصر(عج) برگزار شد.

خانه » فرهنگی مذهبی » اختتامیه بیست و یکمین جشنواره ملی پایان‌نامه‌های برتر دینی و قرآنی دانشجویان برگزار شد

به گزارش خانه خشتی؛ اختتامیه بیست و یکمین جشنواره ملی پایان‌نامه‌های برتر دینی و قرآنی دانشجویان باحضور معاون فرهنگی وزارت عتف و جمعی از مسئولین استان و شهرستان به میزبانی دانشگاه ولی‌عصر (عج) در تالار خیام این دانشگاه برگزار شد.

امام جمعه رفسنجان در این مراسم گفت: پژوهشگران قرآنی باید تلاش کنند که قرآن را به صحنه عمل بیاورند، دشمنان نتوانستند قرآن را از ما بگیرند اما تلاش کردند کاربرد قرآن را تغییر دهند که موفق هم بودند.


حجت‌الاسلام عسکری بیان کرد: قرآن به عنوان کتاب مرجع و هدایت است که هیچ موضوع مشکوکی در آن وجود ندارد ولی متاسفانه قرآنی که این همه برهان و دلایل روشن برای هدایت جامعه دارد، مورد غفلت قرار گرفته است.

عبدالحسین کلانتری معاون وزارت عتف نیز در این مراسم گفت: زیر و رو کردن تعابیر و روایت و استخراج منابع علمی را از دل قرآن باید انجام دهیم اما در این حوزه بسیار عقب هستیم.

وی اظهار داشت: باید توجهات و تذکرات قرآنی را گفت اما این موضوع بیش از دانشجویان داخلی، مورد توجه دانشمندان خارجی قرار گرفته و این عقب افتادگی را باید به تدریج جبران کنیم.


معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ظلم و ستم رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین و غزه ادامه داد: روزگار سختی است که اوج تمدن و دموکراسی را در این روزگار سخت دیده‌ایم.

وی گفت: نظام‌هایی که داعیه بشریت داشتند در مقابل ساده ترین و پر جلوه ترین تجاوزات نه تنها سکوت اختیار کردند، بلکه حمایت هم می‌کنند.

معاون وزیر علوم افزود: اکنون نه تنها شاهد مقاومت و بیداری ملل مسلمان هستیم بلکه در متن غرب هم می بینیم در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، مقابل این ظلم‌ها ایستاده‌اند و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنند که اینها از ثمرات و برکات جمهوری اسلامی و نفس مسیحایی پیر جماران است و امام خمینی (ره) این روزها را پیش بینی می کردند.

وی تاکید کرد: قرآن کریم راه و مسیر هدایت است و برای انس با قرآن بهترین وقت، زمان دانشجویی است زیرا شالوده احساسی و اخلاقی انسان ها در این دوره ها شکل می گیرد و استفاده از قرآن می تواند تاثیرات عمیقی بر زندگی افراد بگذارد و آینده را شکل دهد که باید این مهم را تکثیر کنیم.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ابراز داشت: تکثیر فضای قرآنی و افزایش انس با قرآن در رسالت معاونت فرهنگی وزارت علوم است و در چارچوب فعالیت های قرائت و حفظ نمود پیدا می کند یا باید در قالب کارهایی همچون پایان نامه های قرآنی باشد.

وی همچنین گفت: این جشنواره نگاه بین رشته ای و کاربردی و حل مسأله ای داشت که امیدوارم این نکاه تداوم یابد، ضمن آنکه محور حکمرانی را به معنای خاص و عام و سبک زندگی را مورد تاکید قرار دادیم.

کلانتری افزود: مجموعه آثار ارسال شده به جشنواره امسال نسبت به سال گذشته چهار برابر رشد یافته که امیدواریم در تعامل با وزارت علوم و مراکز قرآنی وزارتخانه این فعالیت ها رونق بیشتری داشته باشد.

در حاشیه این مراسم از پوسترهای کنگره ملی شهید عارف حاج علی محمدی‌پور و دوره چهارساله حفظ قرآن کریم رونمایی شد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان