دو طرح آموزشی و تربیتی بسیج رفسنجان اجرایی می شود

  • شناسه خبر: 207664
دو طرح آموزشی و تربیتی بسیج رفسنجان اجرایی می شود

رئیس مجمع بسیج شهرستان رفسنجان گفت: امسال دو طرح از کارگروه های فضای مجازی و تعلیم و تربیت در سطح شهرستان اجرایی می شوند.

خانه » آخرین اخبار » دو طرح آموزشی و تربیتی بسیج رفسنجان اجرایی می شود

به گزارش خانه خشتی، حسین شریفی رئیس مجمع بسیج شهرستان رفسنجان در گفتگو با خبرنگار ما پیرامون چگونگی شکل گیری مجامع بسیج شهرستان و اهداف و برنامه های بسیج شهرستان صحبت هایی ارائه کرد.
وی بیان کرد: ایده تشکیل مجامع بسیج اواخر سال ۹۴ در مجموعه سازمان بسیج مستضعفین کشور ابلاغ شد و مجمع بسیج در شهرستان تقریبا از سال ۹۵ شروع به کار کرد.
شریفی گفت: هر ساله کل برنامه هایی که در طول سال توسط کارگروه های تخصصی مجمع برنامه ریزی شده در اجلاس مجامع بسیج مطرح می شود و طرح های مصوبه شده مجمع به دستگاه های اجرایی جهت رفع مشکلات و امورات شهرستان ارائه می شود.
رئیس مجمع بسیج شهرستان رفسنجان تصریح کرد: مجموعه نخبگان و صاحب نظران و متخصصین متعهد بسیجی به صورت خودجوش پیرامون مسائل و مشکلات شهرستان در زمینه های مختلف یک کارگروه هایی تشکیل داده و در این کارگروه ها به صورت کارشناسی شده موضوعات را بررسی و به عنوان یک ایده و راهکار جهت رفع آن مشکل موارد را اعلام می نمایند و در یک کارگروه علمی این طرح های بررسی شده و طرح های قابل اجرا به دستگاه های اجرایی ابلاغ شود.
وی با اشاره به اینکه هشت کارگروه فعال داریم، تصریح کرد: ۶ کارگروه ثابت و دو تا متغیر هستند در سال گذشته دو طرح قابل اجرا در اجلاسیه مجمع مطرح خواهد شد که پس از تصویب جهت اجرا به دستگاه های اجرایی ارجاع داده می شود.
شریفی خاطرنشان کرد: کارگروه ها شامل کارگروه سلامت و محیط زیست، فرهنگی اجتماعی، تربیت و آموزش، فضای مجازی، زنان و خانواده، حقوق قضایی، تحقیقات و فناوری می باشند و اعضای این کارگروه بخشی افراد حقیقی و بخشی دیگر نیز افراد حقوقی که هر کارگروه بین ۴ تا ۸ نفر عضو دارند که می توانند طرح ها را بررسی کنند.
وی افزود: امسال دو کارگروه فضای مجازی و تعلیم و تربیت دو تا طرح ارائه دادند که این طرح ها در اجلاسیه مجمع توسط خود مسئولین کارگروه ها مطرح و در نهایت به تصویب رسید و جهت اجرا در سطح شهرستان ارجاع داده می شود.

رئیس مجمع بسیج شهرستان رفسنجان بیان کرد: از سال ۹۵ که بحث مجامع شهرستان مطرح شد، امام جمعه به عنوان رئیس مجمع، فرماندار به عنوان نایب رئیس و فرمانده سپاه به عنوان دبیر و دو بازرس نیز بحث نظارت را پیگیری می کنند و هم چنین یک دبیرخانه پیگیری مسائل مجمع است.

وی افزود: در سال های اولیه شکل گیری مجامع پیشرفت آنچنانی نداشتیم اما از دوسال گذشته تصمیم بر این شد از پیشکسوتان جهاد و شهادت براساس نظرخواهی از مسئولین شهرستان افرادی انتخاب و کار مجمع را پیش ببرند.

شریفی تاکید کرد: در این دوسال براساس پیگیری که انجام شد، حداقل کارگروه به صورت منظم تشکیل جلسه دادند و طرح های ابلاغیه هم مورد توجه اجلاسیه قرار گرفتند.
وی در پایان گفت: اجلاسیه عمومی مجمع بسیج شهرستان ۲۵ مهرماه در سالن اجتماعات آموزش و پرورش از ساعت ۳.۵ عصر به مدت دوساعت با حضور مسئولین و هیات های اندیشه ورز و صاحب نظران و افراد نخبه برگزار می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
رئیس مجمع بسیج شهرستان رفسنجان رفسنجان مجمع بسیج رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان