گلایه های شهروندان رفسنجانی از تاخیر در تحویل مرسولات پستی / اداره پست با کمبود نیرو مواجه است

  • شناسه خبر: 197360
گلایه های شهروندان رفسنجانی از تاخیر در تحویل مرسولات پستی / اداره پست با کمبود نیرو مواجه است

رئیس اداره پست رفسنجان در گفتگو با خانه خشتی علت مشکل در ارائه خدمات پستی را کمبود نیرو و زیرساخت ها عنوان کرد.

خانه » آخرین اخبار » گلایه های شهروندان رفسنجانی از تاخیر در تحویل مرسولات پستی / اداره پست با کمبود نیرو مواجه است

به گزارش خانه خشتی؛ تعدادی از شهروندان با ارسال پیامک نسبت به شلوغی اداره پست و عدم تحویل به موقع مرسولات پستی‌شان از سوی اداره پست شهرستان رفسنجان ابراز گلایه کردند.
مردم می‌گویند گاهی اتفاق افتاده مرسوله پستی به شخصی غیر از گیرنده روی بسته ارسال شده است و یا مجبور شدند ساعت‌های زیادی در صف نوبت معطل بمانند و یا برای دریافت مرسولاتشان به اداره پست مراجعه کنند.
ارسال پیامک به گیرنده مرسولات در ساعات غیراداری توسط نامه رسان ها برای دریافت مرسوله پستی، وضعیت نامناسب انبار اداره پست، عدم پاسخگویی درست و شفاف در ارتباط با پیگیری مرسولات از دیگر گلایه هایی بود که توسط شهروندان مطرح گردید.

مجید شهابی نژاد در گفتگویی اظهار کرد: بیشترین خریدهای امروزی مردم، به صورت اینترنتی انجام می شود.
رئیس اداره پست شهرستان رفسنجان تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا، تقاضای مردم برای خریدهای اینترنتی افزایش یافت و این نحوه خرید فرهنگسازی شده و از همان زمان کرونا، این شیوه خریدها و کسب و کار اینترنتی ادامه دارد و این عامل باعث شلوغی و ترافیک اداره پست شده است.

شهابی نژاد با بیان اینکه مرسوله های پستی نسبت به زمان عادی هشت برابر افزایش داشته است، گفت: زیرساخت ها، فضا و امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی این اداره جوابگوی این حجم از مرسولات را نمی دهد؛ البته این مشکل در کل کشور، استان و رفسنجان نیز وجود دارد.

رئیس اداره پست شهرستان رفسنجان گفت: از آنجاییکه استخدام نیروی انسانی به صورت دولتی مقدورنیست، با پیمانکارانی قرارداد بسته شد که به علت نداشتن بیمه و دیگر مزایا کار برای آنها بسیار سخت و سنگین و فعالیت برایشان مقرون به صرفه نیست.
وی افزود: به علت کم بودن تعرفه پستی و  مشکلات ذکر شده ادامه فعالیت برای پیمانکاران مقدور نبوده و گاها فعالیت را نیمه رها کردند.
شهابی نژاد با اشاره به اینکه برای توزیع مرسوله می بایست طرف تجربه کافی و به آدرس ها آگاهی داشته باشد، یادآور شد: با توجه به اینکه امسال تعرفه های توزیع مرسوله افزایش پیدا کرده با چند پیمانکار قرارداد منعقد شده تا ۱۰ الی ۱۵ روز آینده مشکلات در این حوزه مرتفع می شود.
وی با اشاره به اینکه حجم مرسوله های پستی از اول خرداد نسبت به سایر ماه های گذشته افزایش چشمگیری داشته است و علت نارضایتی مردم از نرسیدن مرسوله های پستی را کمبود نیروی انسانی عنوان کرد و توضیح داد: ظرفیت نامه رسان ها و پیمانکارهای اداره تکمیل است، در بخش توزیع اگر نیرویی به مرخصی رود و یا مریض شود با چالش مواجه خواهیم شد.
شهابی نژاد افزود: در یک ماه گذشته یکی از همکاران سکته کرد و یک نفر دیگر نیز مرخصی بود و هم چنین پیمانکاران هم متعهد به کارش نبودند، باعث شد با چالش روبرو شویم.
وی پیرامون وضعیت نامناسب انبار اداره پست، گفت: در سالن تجزیه مبادلات اداره، باید مرسوله ها تفکیک شوند و پیمانکاری که برای توزیع می رود باید مرسوله های را پشت سر هم قرار بدهد و به علت کمبود فضا، سالن تجزیه بهم ریخته است و از دید مردم فضای ناخوشایندی به نظر می رسد.
شهابی نژاد ادامه داد: ممکن است بار موسوله جدید تخلیه شده باشد و طرف می خواهد مرسوله خود را سریع دریافت نماید و گاها شاید پیمانکار به طرف اجازه داده مرسوله خود را در انبار پیداکند؛ اما به طور کل چنین چیزی نیست که خود مردم باید دنبال مرسوله های خود بگردند.

رئیس اداره پست شهرستان رفسنجان با تاکید بر اینکه مسائل و مشکلات اداره را به حوزه فرمانداری ارائه داده ایم و با اشاره به مشکل شهروندان در خصوص دریافت پیامک از طرف نامه رسان برای دریافت مرسوله در ساعات غیراداری، تصریح کرد: در توزیع امانات توسط پیمانکاران گاها پیامکی داده شده است به طور مثال حجم عظیمی از کالاها بخصوص دیجی کالا را اول هفته روز شنبه داریم و توزیع آنها خارج از توان پیمانکار به مدت یک روز تا دو روز است، به همین دلیل احتمال فرستادن پیامک هم بوده است اما این مشکلات مقطعی است و مرتفع می شود تا نارضایتی بین مردم نباشد.
وی در خصوص اینکه مرسوله ها به آدرسی غیر از گیرنده تحویل داده می شود، گفت: چنین مواردی کمتر اتفاق می افتد اگر موردی هم بوده مسئولیت آن بر عهده پیمانکار بوده و خودش موظف است مرسوله را دریافت و به آدرس دقیق ارسال نماید.
شهابی نژاد در خصوص عدم دریافت پاسخ شفاف و درست برای پیگیری مرسوله های پستی، گفت: سامانه شکایت در اختیار بازرسی استان است و آنجا از طریق کد رهگیری به شکایات رسیدگی و پاسخ داده می شود، اگر مشکل از اداره باشد با تماس مشکل رفع می شود.
وی بیان کرد: در بخش باجه معطله نیز یک نفر پاسخگو است و عدم پاسخگویی هم گاهی به علت شلوغی و کمبود نیرو رخ می هد.
وی اظهار امیدواری کرد که به زودی مشکل توزیع امانات و مرسوله های تاخیری حل می شود و با رفع این مشکل نیازی به آمدن مردم به صورت حضوری برای دریافت مرسوله ها نخواهد بود.
شهابی نژاد خاطرنشان کرد: هم اکنون توزیع مرسوله ها به روال عادی برگشته است.

گزارش از منیژه نوروزی

انتهای پیام/

برچسب ها:
اداره پست رفسنجان گلایه های شهروندان مرسولات پستی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان