توزیع۱۳۰ سری جهیزیه بین زوجین بی بضاعت رفسنجان تا دهه فجر

  • شناسه خبر: 193212
توزیع۱۳۰ سری جهیزیه بین زوجین بی بضاعت رفسنجان تا دهه فجر

امام جمعه رفسنجان از اعطای ۱۳۰ سری جهیزیه به زوج های بی بضاعت و نیازمند این شهرستان که سال ها در مدّت عقد به سر می برند خبر داد و گفت: ۳۰ سری جهیزیه در روز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و ۱۰۰ سری هم تا دهه مبارک فجر توزیع می شود.

خانه » فرهنگی مذهبی » توزیع۱۳۰ سری جهیزیه بین زوجین بی بضاعت رفسنجان تا دهه فجر

به گزارش خانه خشتی، حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه های نماز جمعه رفسنجان ۲۰ جمادی الثانی میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) که در سال پنجم بعثت انجام شد و به روز مادر و روز زن نامگذاری شده است را تبریک گفت و افزود: این روز مقارن با میلاد امام راحل نیز است.

وی بیان کرد: مادر، زن و همسر منطقی ترین و فاخرترین جایگاه در اندیشه ها و مکاتب اسلام است حرمت این بانوان باید نگهداشته شود.

حجت الاسلام عسکری بیان کرد: در جمهروی اسلامی با حفظ شأن و شخصیت ِ زن، زمینه رشد و تعالی عملی و اجتماعی اش فراهم شد در حالی که قبل از انقلاب و در دوران ستمشاهی به اسم آزادی زن، او را به چه لجنزارهایی کشاندند و از رشد و تعالی و تکامل بازداشتند.

وی تصریح کرد: در قبل از انقلاب سهم خانم ها در دانشگاه ۲۲ درصد و الان در تحصیل علم در دانشگاه این سهم به ۶۳ درصد رسیده و سه برابر شده است.

امام جمعه رفسنجان ادامه داد: در سال ۵۷ فقط ۳ درصد از اساتید خانم ها بودند و امروز ۱۸ درصد زنان عضو هیئت علمی دانشگاه ها هستند و این یعنی ۶ برابر رشد حضور زنان در عرصه های علمی و کاری کشوری.

وی خاطرنشان کرد: این نتیجه برنامه ریزی درست و تربیت صحیح و توجه به شخصیت زن است؛ شاه می گفت زن باید زیبا و فریبا باشد اما اسلام می گوید زن باید حرمت مادری و شان و شخصیت همسری داشته باشد.

اقتدار میدانی و دیپلماسی فعال در مذاکرات وین

وی در بخش دیگر از سخنانش بیان کرد: در کنار مذاکرات برجامی وین، اقتدار میدانی و دیپلماسی فعال در حال انجام است، با حضور نیروی دریایی ارتش و سپاه ایران و نیروی دریایی چین و روسیه رزمایشی مقتدرانه تحت عنوان ” رزمایش دریایی” در حال اجرا است و این اقتدار میدانی را می رساند.

حجت الاسلام عسکری افزود: همچنین دیپلماسی هم فعال است و وزیر امور خارجه به چین رفته و رئیس جمهور ایران هم به روسیه رفتند.

وی ادامه داد: روز گذشته وزیر امورخارجه آمریکا اعلام کرد که ایران از ما می خواهد که تضمین کنیم رئیس جمهورهای بعدی اگر قراردادهای برجام برگشت آن ها نقضش نکنند، آنها دنبال فریب دادن هستند و گفتند رئیس جمهور فعلی به قرارداد برجام متعهد است از طرف رئیس جمهورای آینده را نمی توانیم قول بدهیم که متعهد باشند نسبت به برجام.

عسکری ادامه داد: آن ها می خواهند یک سری هزینه ها برما تحمیل شود؛ الان در غنی سازی بالای ۶۰ درصد هستییم انها می خواهند ما این غنی سازی را به زیر ده درصد برسانیم، و گفتند تاسیسات هسته ای را باید نابود کنید در حالی که خودشان هیچ نعهدی نمی کنند.

وی تصریح کرد: قدرت های استکباری مطمئن باشند که ما اهل مذاکره هستیم اما اهل تسلیم و رفتن زیربار حرف زور نیستیم.

توزیع ۱۳۰ سری جهیزیه در رفسنجان

وی افزود: به دنبال طرح کوثر غدیر برای زوجین بی بضاعت با سرشماری و بررسی که انجام شد بعضا از سال ۸۹ در دوران عقد هستند و نتواستند تشکیل زندگی دهند لذا

۳۰ سری جهازیه در روز ولادت حضرت زهرا توزیع می شود.

عسکی ادامه داد: همچنین تا دهه فجر هم ۱۰۰ سری دیگر در دستور کار و اماده شده است

و توزیع خواهد شد.

توصیه های رئیس جمهور را اجرا کنید

وی همچنین خطاب به مسئولان بانک ها گفت: هفته گذشته رئیس جمهور کشورمان توصیه های پنجگانه در زمینه اصلاح سیاست های بانکی و نظا پولی اعلام کردند که بهتر است مسئولان بانک ها در تهران این دستورا ترا به بانک های شهرستان ها و استان ها ابلاغ و اجرا کنند تا زینه اشتغال و کسب و کار و معیشت و رونق در کشور فراهم شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان