رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان مطرح کرد؛

پیک های بعدی کرونا به رفتار مردم بستگی دارد/ ماسک مهمترین ابزار پیشگیری از کرونا

  • شناسه خبر: 184605
پیک های بعدی کرونا به رفتار مردم بستگی دارد/ ماسک مهمترین ابزار پیشگیری از کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: تشخیص زودهنگام، افزایش تست های تشخیصی و پیگیری افراد در ارتباط به مثبت کرونا در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی یکی از عوامل اصلی در کاهش مرگ ناشی از کرونا در پیک چهارم کروناست.

خانه » اجتماعی » پیک های بعدی کرونا به رفتار مردم بستگی دارد/ ماسک مهمترین ابزار پیشگیری از کرونا

به گزارش خانه خشتی ؛ به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت صبح امروز جمعی از خبرنگاران رفسنجان به دیدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان رفتند.
در این دیدار صمیمی دکتر اسماعیلی به سوالات خبرنگاران در خصوص وضعیت شهرستان در پیک چهارم کرونا و چگونگی واکسیناسیون پاسخ داد و اظهار کرد: در ۱۴ ماه گذشته وضعیتی در بهداشت و درمان دنیا پیدا شد که نسل های قبل چنین تجربه ای نداشتند، کووید ۱۹ تمام مردم دنیا را درگیر خود و شرایط سختی را ایجاد کرده است.
وی افزود: برای مهار این بیماری جهش یافته که بار اصلی این بیماری بر دوش کادر بهداشت و درمان است، باید یک هماهنگی بین مردم و کادر درمان باشد که بتوان این ویروس را مهار کرد.
اسماعیلی بیان کرد: روبه رو نشدن با موج پنجم بستگی به تغییرات و رفتارهای مردم دارد و برای رسیدن به آثار مثبت واکسن حداقل چندین ماه طول می کشد و همچنان باید شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کرد، مردمان باید همچنان تلاش کنند تا از وضعیت قرمز خارج شویم و به حالت مطلوب برسیم.

وی در مورد واکسیناسیون اظهار کرد: نوبت دوم واکسیناسیون از روز چهارشنبه اول اردیبهشت ماه به مدت سه روز بر روی کادر درمان آغاز شده است و این واکسن مانند سایر واکسن ها اعم از آنفولانزا و… عوارضی دارد مانند تب و لرز و … دارد.
اسماعیلی گفت: در شهرستان رفسنجان هم اقدامات گستره ای انجام شده و حتی بخش های بهداشت و درمان و موسسات خیرین و همیاران ما مانند بسیج و هلال احمر خیلی تلاش کردند و پیگیری های لازم را انجام داده اند و این یکی از رمزهای موفقیت ما همین همراهی و هماهنگی بود.
وی با بیان اینکه سعی کردیم اضطراب در مردم ایجاد نکنیم تصریح کرد: کادر درمان همچنان بصورت خستگی ناپذیر سعی دارند وضع موجود را به حالت مطلوب برسانند و مردم نباید بصورت ساده از این موضوع گذر کنند.

دکتر اسماعیلی بیان کرد: سلامت مردم باید در سقف امور دیده شود، کادر بهداشت و درمان نیروهای گران قیمتی هستند که برای مواقع بحرانی باید حفظ شوند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تشخیص زودهنگام، افزایش تست های تشخیصی و پیگیری افراد در ارتباط به مثبت کرونا در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی را یکی از عوامل اصلی در کاهش مرگ ناشی از کرونا در پیک چهارم کرونا برشمرد و گفت: بستری موقت بیماران در بیمارستان و مراقبت از بیمار در منزل توسط خود و اطرافیانش و همچنین جداسازی بیماران وخیم و غیراضطراری از دیگر عوامل این موضوع هستند که در استان این دو مورد تاکنون اجرایی نشده است.
وی خاطر نشان کرد: نکته کلیدی در پیک های بعدی این است که مردم چه رفتاری خواهند داشت و چه مقدار رفتار انان تغییر کرده است.
دکتر اسماعیلی یادآور شد: بیش از ۷۰ درصد موارد ابتلا در دورهمی های کوچک خانوادگی رخ داده است و رستوران ها و غذاخوری های بدترین مکان های انتقال ویروس هستند.
ی خاطر نشان کرد: در نوبت اول چهار هزار ۳۹۲ دز اکسن در شهرستان به چهار هزار ۵۲ نفر تزریق شد، هم اکنون در سه مکان و در پنج شیفت واکسیناسیون انجام می شود در هفته جاری نیز هزار و ۴۰۰ دز واکسن وارد شهرستان می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بیان کرد: ماسک مهترین ابزار پیشگیری از کروناست و نقش کلیدی دارد، بسیاری از کادر بهداشت و درمان با وجود انکه در معرض مستقیم ویروس قرار داشتند اما هنوز به کرونا مبتلا نشدند.
دکتر اسماعیلی در پایان از بیماران با بیماری خاص از جمله سرطانی خواست تا با مراجعه به نزدیک ترین مراکز بهداشت اطلاعات خود را جهت تزریق واکسن وارد سامانه مورد نظر نمایند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
پیک چهارم دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان کرونا
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان