مدیر آموزشی حوزه علمیه حضرت زنیب (س) رفسنجان در گفتگو با خانه خشتی:

یکی از زیباترین و شادترین زندگی ها، زندگی طلبگی است

  • شناسه خبر: 183699
یکی از زیباترین و شادترین زندگی ها، زندگی طلبگی است

مدیر آموزشی حوزه علمیه حضرت زینب زینب (س) رفسنجان گفت: یکی از زیباترین و بهترین و شادترین زندگی ها، زندگی طلبگی است ولی متاسفانه بین جامعه این گونه شناخته نشده است.

خانه » آخرین اخبار » یکی از زیباترین و شادترین زندگی ها، زندگی طلبگی است

به گزارش خانه خشتی؛ روز تربیت اسلامی بهانه ای شد که در مدرسه علمیه حوزه حضرت زینب (س)حضور پیدا کنیم و با سکینه آفرند مسئول آموزشی حوزه حضرت زینب کبری (س) گفتگویی انجام دهیم.

وی در گفتگو با خانه خشتی، گفت : در این مرکز آموزشی دو مقطع داریم سطح دو( دوره ۵ ساله که دروس مقدماتی و عمومی تدریس میشود) بعد از سطح ۲ به سطح ۳ و بالاتر می رسیم، این حوزه  ابتدا مرکز آموزش تخصصی بود و فقط یک رشته تخصصی را آن دایر شده بود.

آفرند بیان کرد: از سال ۱۳۸۶ مرکز تخصصی بودیم و سال اول رشته تفسیر علوم قرآن را آوردیم سال بعد فقه اصول و بعداً به خاطر فعالیت ها و توانمندی‌هایی که  مرکز تخصصی از خود نشان داد مرکز تخصصی به مدرسه آموزش عالی حوزوی تبدیل شد و سال قبل توانستیم موفق به دریافت مجوز رشته تربیت دینی کودک و نوجوان بشویم این هم یکی از موفقیت های عالی موسسه بود.

مسئول آموزشی حوزه حضرت زینب کبری (س) ضمن اشاره به اینکه این مرکز تنها به سه رشته تفسیر علوم قرآن، فقه اصول و تربیت دینی کودک و نوجوان اکتفا نخواهد کرد، گفت : در تلاشیم که بتوانیم در آینده رشته‌های دیگر را هم داشته باشیم و از نظر بعد اقتصادی حوزه‌ها در مضیقه هستند و ردیف بودجه برای حوزه‌های علمیه خیلی  ناچیز است و در نتیجه حوزه علمیه باید به صورت هیئت امنایی اداره بشوند و شکل گیری هر رشته هزینه های خاص خودش را می‌طلبد.

سکینه آفرند افزود: تکلیف اولیه کسی که وارد حوزه می‌شود این است که اول خود را خوب بشناسد دوم همزمان که به افزایش معارف خود می پردازند خودش را اصلاح کند تا با دوبال علم و عمل در بین مردم حضور پیدا کند و دین را به مردم معرفی کند.

وی ضمن اشاره به  تاثیر فعالیت خانم‌های طلبه بر نقش مادری در خانواده واهمیت آن در جامعه، گفت: وقتی یک خانم به شناخت عمیق معارف دینی می پردازد زندگی وی بر همین اساس شکل میگیرد و جدا از این که اثر مستقیم بر روی تاثیرات فردی و خانواده خودش دارد آثر آن  بعد از خانواده در جامعه پیدا خواهد شد.

وی گفت:  یکی از دلایل مهم تبلیغات سوء داخلی است ما از حیث عملکردی به گونه‌ای عمل کردیم که بازتابش در حوزه ها پیدا شده در واقع ضعف عملکرد، باعث این تاثیرات شده در حالی که اصل دین و اساس اسلام نه تنها ضعف ندارد بلکه قوی ترین برنامه های عملی اعتقادی و اجرایی را در خود دارد و اگر حقیقت اسلام آن جوری  که هست اجرایی می‌شد و تاثیرات بسیار شگرفی داشت و ضعف در عملکرد، ضربه بر پیکره حوزه‌ها نمی زد.

آفرند عنوان کرد : یکی از زیباترین و بهترین و شادترین زندگی ها، زندگی طلبگی است ولی متاسفانه بین جامعه این گونه شناخته نشده است.

ضررت توجه بیشتر به تعلیم و تربیت اسلامی

فاطمه نخعی فر مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب کبری (س) رفسنجان گفت: تربیت در اسلام یک روش منسجم و کاملی است که در قرآن و سنت به آن اشاره شده که ما به عنوان یک خانواده فرزندمان را بر اساس تربیت اسلامی تربیت می‌کنیم ولی برنامه‌ و تربیتی که بر  جامعه حاکم است  فقط گوشه هایی از اسلام را در برگرفته است.

وی افزود: یعنی برنامه تربیت و تعلیم ما برگرفته از غرب است و با تربیت اسلامی ما متقابل است و در آن زمان است  که نسبت به عملکرد دچار مشکل می شویم.

نخعی در ادامه اظهار کرد: تعلیم و تربیت  از علوم اسلامی تاثیر  نگرفته یا اگر هم تاثیر گرفته به صورت کامل و جامع از اسلام تاثیر نپذیرفته و باید بیشتر در این زمینه کار بشه و برنامه تربیت اسلامی با برنامه یی که جامعه میخواد کار کند باید در یک راستا باشد تا از لحاظ تربیتی به مشکل برنخوریم.

گفت و گو از مژده عباس پور

انتهای پیام/

برچسب ها:
حوزه علمیه حضرت زینب (س) رفسنجان رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان