برگزاری مسابقات پتانک انتخابی کشور به میزبانی شهرستان رفسنجان + تصاویر

  • شناسه خبر: 182981
برگزاری مسابقات پتانک انتخابی کشور به میزبانی شهرستان رفسنجان + تصاویر

مسابقات پتانک انتخابی کشور به میزبانی شهرستان رفسنجان با حضور ۳۵ ورزشکار از سراسر استان در پارک مادر در حال برگزاری است.

خانه » آخرین اخبار » برگزاری مسابقات پتانک انتخابی کشور به میزبانی شهرستان رفسنجان + تصاویر

به گزارش خانه خشتی؛ حسین اسماعیلی مسئول کمیته بولس استان کرمان  با اعلام این خبر در گفتگو با خانه خشتی گفت: این مسابقات مربوط به ورزشی به نام پتانک است، پتانک ورزشی از ورزش های فرانسه و ریشه آن به بازی های بومی و محلی بر می گردد.

وی افزود: پتانک کلمه ای فرانسوی به معنی پای ایستاده است در این بازی حلقه ای است که بازیکنان در آن حلقه قرار می گیرند و توپ های فلزی که در اختیار تیم و بازیکنان است به طرف جک یا توپ چوبی کوچکتر است که مبنای هدف قرار دارد باید به آن پرتاب و آنجا قرار گیرد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه از خصوصیات این ورزش این است که محدودیت سنی و جنسی ندارد و نوعی ورزشی خانوادگی محسوب می شود، افزود: به مناسبت دهه فجر چهار نفر برتر این مسابقات برای قهرمان کشوری به تهران اعزام می شوند.

وی  با بیان اینکه این مسابقات مختص آقایان است و پیش بینی می شود در آینده برای بانوان هم برگزار شود، گفت: تیم کارگری ما توانست در بخش مسابقات شوتینگ که مدل دیگر این مسابقات است مقام دوم کشور را کسب کند.

وی با تاکید بر اینکه شرکت کنندگانی از سراسر استان در این مسابقات شرکت کرده اند، گفت: این مسابقات از صبح امروز ساعت ۸ شروع شده و تا فردا شب ادامه دارد.

مسئول کمیته بولس و پتانک استان کرمان بیان کرد: شرایط اعزام پتانک بخش کارگری فراهم شده که در خردادماه سال جاری رقابت های جام شرکت های جهان را در ایتالیا داریم که امیدواریم از استان کرمان هم برای این مسابقات بازیکن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در این چند سال استان کرمان به عنوان یکی از قطب های پتانک کشور مطرح بوده است، تصریح کرد: در بخش معلولان و جانبازان توانستیم این ورزش را گسترش بدهیم، از زمانیکه این ورزش در استان پایه ریزی شده است بالای ده مدال کشوری را کسب کرده ایم.

اسماعیلی بیان کرد: این مسابقه ها با حضور بیش از ۳۵ ورزشکار برگزار شده که هر کدام به نوعی شانس انتخاب شدن را دارند.

مسئول کمیته بولس و پتانک استان کرمان گفت: علاقمندان به این ورزش برای ثبت نام  می توانند به هیئت بولینگ رفسنجان مراجعه نمایند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
مسابقات پتانک مسابقات پتانک رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان