جانشین اسبق لشکر ۴۱ ثارالله مطرح کرد؛

در مکتب حاج قاسم تفکر مهم است نه ظاهر/ دشمن شناسی حقیقی؛ برجسته ترین ویژگی شهید سلیمانی بود

  • شناسه خبر: 177979
در مکتب حاج قاسم تفکر مهم است نه ظاهر/ دشمن شناسی حقیقی؛ برجسته ترین ویژگی شهید سلیمانی بود

علی یزدان پناه گفت: برکاتی که لشکر پیشکسوتان می تواند داشته باشد انتقال تجربیات افراد این لشکر است که با تجربه های ساده به دست نیامده چرا که برای این تجربه ها خون داده شده است.

خانه » سیاسی » در مکتب حاج قاسم تفکر مهم است نه ظاهر/ دشمن شناسی حقیقی؛ برجسته ترین ویژگی شهید سلیمانی بود

به گزارش خانه خشتی به نقل از راه آرمان؛ علی یزدان پناه جانشین اسبق لشکر ۴۱ ثارالله  با اشاره به شکل گیری لشکر پیشکسوتان دفاع مقدس استان کرمان مزین به نام سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: سردار سلیمانی به دنبال حق بود و در برابر جبهه باطل ایستادگی و مبارزه کرد و در نهایت به فیض عظیم شهادت نائل شد.

وی با اشاره به آیه ۲۳ سوره احزاب تصریح کرد: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از محبوب‌ترین چهره‌های انقلاب اسلامی و نماد مبارزه با نظام سلطه و ظلم جهانی شناخته می‌شود و این شهید والامقام هرگز فکری جز حرکت برای عزت اسلام و مظلومان جهان در سر نداشت و زندگی خود را صرف مبارزه با ظالمان کرد.

جانشین اسبق لشکر ۴۱ ثارالله ادامه داد: نگاه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی همواره به افق نگاه مقام معظم رهبری دوخته بود و به همین جهت لشکر پیشکسوتان دفاع مقدس به نام لشکر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی تشکیل شده است تا از آرمان ها و فرهنگ دفاع مقدس و همچنین مکتب حاج قاسم پاسداری کند.

یزدان پناه با بیان اینکه یکی از شاخص ترین ویژگی های شخصیتی سردار شهید که باید به نسل جدید انتقال داده شود، دشمن شناسی حقیقی آن بزرگ مرد است، عنوان کرد: حاج قاسم در مکتب امام راحل بزرگ شده بود و یکی از شاخص های ممتاز امام دشمن شناسی بود؛ شهید سلیمانی در جایی که باید از انقلاب دفاع کند موضع سرسختانه ای می گرفت و عضو گروه سیاسی خاصی نبودند و به جبهه خاصی نیز توجه نمی کرد و همیشه نگاهش به فرمایشات رهبری بود.

وی با اشاره به اینکه توجه سردار دلها به جوانان و نحوه ارتباط کلامی با آنها از جمله ویژگی های برتر شهید سلیمانی بود، ابراز کرد: حاج قاسم همواره در جلساتی که برای همرزمان خود برگزار می کرد، متذکر می شد که به ظاهر جوانان نگاه نکنید و چون فلان مد یا فلان ظاهر را دارند آنها را قضاوت نکنید؛ آنها خواهرها و برادرهای ما هستند و اگر در توان ما باشد با منش خوب و رفتار مناسب اصلاح شان کنیم.

یزدان پناه با اشاره به خاطره‌ای از شهید سردار سلیمانی گفت: از هواپیما پیاده شدم، زن و شوهر جوانی را دیدم، مرد جوان لباسی پوشیده بود که ظاهر مناسبی نداشت، مرد جوان خواست که عکس یادگاری بگیرد، مرد جوان سوال کرد سردار من‌ می توانم با این تیپ و قیافه مدافع حرم شوم سردار گفت بلی چراکه نمی‌توانید؛ خیلی از شهدای ما تیپ و قیافه ای مثل شما داشتند و در راه انقلاب و آرمان های آن شهید شدند مهم قیافه و ظاهر شخص نیست مهم فکر آن است که با انقلاب باشد.

جانشین اسبق لشکر ۴۱ ثارالله افزود: چند سال گذشت، به مجموعه‌ای در سوریه رفتم و فردی جلو آمد گفت سردار من را می شناسی، گفتم خیر، گفت من همان جوانی هستم که چند سال پیش از شما پرسیدم که می توانم مدافع حرم شوم و در حال حاضر موفق به حضور در این مکان شده ام.

این پیشکسوت دفاع مقدس اظهار کرد: سردار سلیمانی در مسائل سیاسی، معنوی و اجتماعی به شکلی به جامعه نگاه می‌کرد که از راه گفتگو و به شکل دوستانه حل شود؛ به خصوص در ارتباط با جوانان، تاکید داشت که با جوانان خوب برخورد کنیم و در جلساتی که با ما داشت بیان می‌کردند با توجه به اینکه شما فرماندهان جنگ بودید و جنگ را درک کرده اید باید اخلاق و منش شما مانند شهدا جذاب باشد.

وی عنوان کرد: حاج قاسم در جلسات مختلفی که برگزار می کرد؛ افراد را با محوریت موضوعات دفاع مقدس منسجم نگه می داشت و همواره در حال تشکیل این گروه ها بود، کاری که سردار معروفی کرد در ایجاد لشکر پیشکسوتان بسیار عالی بود و من از ایشان تشکر ویژه ای دارم و خلا موجود در بین افراد پیشکسوت جبهه جنگ و انتقال آن به نسل جدید برطرف کرد.

یزدان پناه با تأکید بر اینکه انشاالله ادامه دهنده راه حق و حاج قاسم سلیمانی باشیم، خاطر نشان کرد: برکاتی که لشکر پیشکسوتان می تواند داشته باشد انتقال تجربیات افراد این لشکر است که با تجربه های ساده به دست نیامده چرا که برای این تجربه ها خون داده شده است، تمامی این افراد که هر کدام در جبهه جنگ فرمانده بوده اند به شکل سازمان یافته اطلاعات خودشان را به نسل بعد انتقال دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
جانشین اسبق لشکر ۴۱ ثارالله شکل گیری لشکر پیشکسوتان دفاع مقدس استان کرمان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان