دیدار رئیس مرکز انتقال خون و مسئول کانون بسیج جامعه پزشکی رفسنجان با فرمانده سپاه شهرستان / تصاویر

  • شناسه خبر: 177472
دیدار رئیس مرکز انتقال خون و مسئول کانون بسیج جامعه پزشکی رفسنجان با فرمانده سپاه شهرستان / تصاویر

مدیر کانون بسیج جامعه پزشکی رفسنجان به همراه رئیس اداره انتقال خون شهرستان به مناسبت روز جهانی اهداکنندگان خون با سرهنگ پساوند فرمانده جدید ناحیه مقاومت بسیج سپاه دیدار و گفتگو کردند.

خانه » آخرین اخبار » دیدار رئیس مرکز انتقال خون و مسئول کانون بسیج جامعه پزشکی رفسنجان با فرمانده سپاه شهرستان / تصاویر

به گزارش  خانه خشتی؛ محمدرضاکلانتری مدیر کانون بسیج جامعه پزشکی رفسنجان به همراه مهدی محمدحسینی رئیس اداره انتقال خون شهرستان به مناسبت روز جهانی اهداکنندگان خون با سرهنگ پساوند فرمانده جدید ناحیه مقاومت بسیج سپاه رفسنجان دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار سرهنگ محمد پساوند با  تبریک روز جهانی اهدا کنندگان خون و با اشاره به طرح جهادی اهدای خون اظهار کرد: چهارمین مرحله از رزمایش کمک مومنانه این بار با اهدا خون در رفسنجان با حضور بسیجیان و نیروهای مردمی انجام می شود و ناحیه مقاومت بسیج شهرستان آمادگی خود را در این زمینه اعلام می دارد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رفسنجان افزود: اقدامات لازم در خصوص مشارکت تمامی حوزه های مقاومت بسیج شهرستان جهت اهدای خون به صورت نوبتی (یک روز درهفته) صورت می گیرد.

مهدی محمدحسینی در این دیدار با بیان اینکه رفسنجان شهری دانشگاهی و با وجود مجتمع مس سرچشمه، شهری صنعتی محسوب می شود بیان کرد: جمعیت بالای شهرستان و اینکه رفسنجان به عنوان شهری تزانزیتی و با خطرات جاده ای مواجه است؛ نیاز به اهدای خون در این شهرستان وجود دارد.

رئیس مرکز انتقال خون رفسنجان با اشاره به نیاز روزانه و همیشگی این سازمان و بیماران به گروه‌های خونی تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به نیاز همیشگی بیماران خاص از جمله؛ بیماران تالاسمی، دیالیزی و هموفیلی که در ماه به یک تا دو واحد خون و فرآورده های آن نیاز دارند و همچنین بیماران اورژانسی و حادثه دیده و اعمال جراحی و نوزادان نیازمند به تعویض خون و بیماران سرطانی، این مرکز نیازمند مراجعه دائم و همه روزه اهداکنندگان جهت اهدای خون است، تا بتواند انواع فرآورده‌های خونی از قبیل گلبول قرمز متراکم، پلاسما، پلاکت و کرایو را تولید و در اختیار  بیماران قرار دهد.

وی ضمن دعوت از تمامی افرادی که شرایط اهدای خون را دارند گفت: در این دوران که با شیوع بیماری کرونا تعداد مراجعات کم شده است ضرورت دارد اهداکنندگان، خون خود را اهدا کنند تا بیماران نیازمند به خون و فرآورده های آن با مشکل مواجه نشوند.

محمدحسینی با تشکر از بسیج جامعه پزشکی گفت: بسیج جامعه پزشکی رفسنجان در مدت چند ماه گذشته (شیوع کرونا) ماسک و دستکش سازمان انتقال خون را تامین کردند.

رئیس مرکز انتقال خون رفسنجان ضمن دعوت از اهداکنندگان خون برای اهدای خون بر اصول خود مراقبتی و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: فرآیند خون گیری در مراکز انتقال خون با رعایت استاندارد‌ها و با دقت انجام می‌شود، اهدا کنندگان اطمینان خاطر داشته باشند که با توجه به رعایت استاندارد‌های لازم و اصول بهداشتی در این سازمان به ویروس کرونا مبتلا نخواهند شد.

محمدرضا کلانتری هم در این دیدار ضمن اعلام آمادگی و همکاری بسیج جامعه پزشکی شهرستان با سازمان انتقال خون تصریح کرد: هماهنگی های لازم برای اهدای خون بسیجیان پایگاه های مقاومت شهرستان انجام می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
رئیس مرکز انتقال خون رفسنجان رفسنجان روز جهانی اهداکنندگان خون فرمانده سپاه رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان