صالحی: گروه‌های افراطی زمینه را برای اشغال منطقه توسط آمریکا آماده می‌کنند

  • شناسه خبر: 10623
صالحی: گروه‌های افراطی زمینه را برای اشغال منطقه توسط آمریکا آماده می‌کنند

خانه خشتی:وزیر امور خارجه ایران در سفر اخیر خود به ترکیه در گفت‌وگو با روزنامه جمهوریت تاکید کرد گروه‌های افراطی زمینه را برای اشغال منطقه توسط آمریکا حاضر می‌کنند. خانه خشتی به نقل از فارس،”علی اکبر صالحی”، وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با روزنامه جمهوریت ترکیه با اشاره به اینکه ایران و ترکیه می […]

خانه » آخرین اخبار » صالحی: گروه‌های افراطی زمینه را برای اشغال منطقه توسط آمریکا آماده می‌کنند

خانه خشتی:وزیر امور خارجه ایران در سفر اخیر خود به ترکیه در گفت‌وگو با روزنامه جمهوریت تاکید کرد گروه‌های افراطی زمینه را برای اشغال منطقه توسط آمریکا حاضر می‌کنند.

خانه خشتی به نقل از فارس،”علی اکبر صالحی”، وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با روزنامه جمهوریت ترکیه با اشاره به اینکه ایران و ترکیه می توانند در مورد سوریه دست به دست یکدیگر داده و صلح و ثبات را به منطقه بازگردانند، گفت: اگر دو کشور مراقب نباشند احتمال کشانده شدن دو کشور به اوضاعی بدتر وجود دارد، چونکه گروه های افراطی نزدیک دو کشور هستند.

صالحی تصریح کرد: در منطقه سیاست “تفرقه بینداز و حکومت کن” دنبال می شود و یکی از عواقب خلاء حاکمیتی در سوریه پراکنده شدن عناصر رادیکال در منطقه است.

وزیر امور خارجه ایران هشدار داد که عناصر افراطی در تلاش برای آماده کردن زمینه اشغال منطقه توسط آمریکا هستند.

صالحی در پاسخ به سوال جمهوریت درباره اظهارنظرهای متقابل و تند آنکارا و تهران علیه یکدیگر گفت: موضع‌گیری‌های رسمی بین دو کشور تنها از سوی مقامات ذیربط اتخاذ می‌شوند. این مقامات در ترکیه رئیس جمهور، نخست وزیر و وزیر امور خارجه و در ایران مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و وزیر امور خارجه هستند و هر گونه بیانیه از سوی افرادی به غیر از این افراد و در موقعیت های مختلف بیانگر دیدگاه رسمی ایران نیست.

صالحی افزود: برخی اوقات این قبیل اظهارات ناشی از کاستی اطلاعات است. ممکن است اطلاعات اندکی در دستتان باشد، اما کافی نباشد و شما بر اساس این اطلاعات ناقص اظهاراتی که با واقعیت تطبیق ندارند اظهار کنید. این امر در هر کشوری ممکن است اتفاق بیافتد.

صالحی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره اظهارنظرها درباره روابط تهران-آنکارا گفت: ما از چیزهایی که به روابط مان لطمه بزند خوشحال نمی شویم. در رسانه های ترکیه نیز ارزیابی هایی غیرقابل قبول در مورد ایران مطرح می شود. اما آنچه که در اینجا مهم است این است که روابط سیاسی مان با ترکیه به قدری ریشه دار است که از این قبیل اظهارات هرگز لطمه نمی بیند.

صالحی افزود: ما با ترکیه خیلی شفاف و صادقانه صحبت می کنیم. ممکن است در برخی موارد اختلاف نظرهایی مطرح باشد، اما نقاط مشترک مان به قدری زیاد است که روابط مان را می توانیم بر روی آنها بنا کنیم.

وزیر خارجه ایران با اشاره به روابط گذشته ترکیه و سوریه گفت: این روابط خیلی خوب بود، اما حالا تبدیل به دشمنی شده و این در حالی است که نباید این گونه می شد. باید این روابط را ترمیم کرد.

صالحی خاطرنشان کرد که برای گفت‌وگو درباره شهروندان ربوده شده ایرانی در سوریه به آنکارا رفته بود.

وی در پاسخ به جمهوریت درباره اینکه برخی از مقامات ایران دولت ترکیه را در این خصوص متهم کرده اند نیز گفت که برای متهم کردن کسی به آنکارا نیامده و هدف وی آزادسازی ربوده شدگان است.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان