تقابل مردم و دهیاری روستای دره در بر سر مسئله اراضی روستا

  • شناسه خبر: 73598
تقابل مردم و دهیاری روستای دره در بر سر مسئله اراضی روستا

مسائل اراضی روستای دره دره رفسنجان و پیگیری اجرای طرح هادی، اهالی روستا را در تقابل با دهیاری آن قرار داده است.

خانه » آخرین اخبار » تقابل مردم و دهیاری روستای دره در بر سر مسئله اراضی روستا

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، با حضور مسئولان شهرستان رفسنجان در جمع مردم روستای دره در، مشکلات اراضی این روستا بررسی شد.

در ابتدای این جلسه مردم به بیان مشکلات و مسائل روستا پرداختند.

آنها فروش زمینهای روستا به افراد غیر بومی را یک معضل دانستند و همچنین خانه های خالی فروخته شده را خطری برای امنیت روستا برشمردند.

معترضین عنوان کردند که خانه های فروخته شده هریک منبع آبی دارند و بوسیله پمپ، آبی را که متعلق به مالکین روستا است، به داخل ساختمان می برند و همین امر موجب کمبود آب در روستا شده است.

حاضرین ویلاسازی را مشکل اصلی روستا بیان کردند و از مصرف آب روستا برای ساخت و ساز این مکان ها و همچنین آبیاری باغچه های آنها گلایه داشتند.

طبق گفته حاضرین بیش از ۸۰ خانه ویلایی در سالهای اخیر در این روستا ساخته شده است، در حقیقت مردم موافق ساخت و ساز های جدید در روستا نیستند.

دهیار روستای دره در: خلاف قانون و مقررات عمل نمی کنیم

محمد تقی زاده دهیار این روستا در این خصوص توضیحاتی را ارائه کرد.

وی قانون را مبنای عمل دهیاران دانست و گفت: در چهارچوب قانون نمی توانیم پرونده و یا مجوزی صادر کنیم، خلاف مقررات عمل نمی کنیم.

تقی زاده همچنین تهمت هایی را که علیه وی از سوی برخی افرادی در زمینه ی واگذاری غیرقانونی زمین به افراد، زده می شود را ناروا دانست و گفت: اگر ساخت و ساز غیر قانونی صورت گرفته خلاف قانون و مقررات بوده و هیچ مجوزی به انها داده نشده بلکه به انها اخطار شده است.

فرماندار رفسنجان: روستای دره در قابلیت تبدیل شدن به یک منطقه گردشگری بکر را دارد

حمید ملانوری فرماندار رفسنجان نیز در سخنانش شورای اسلامی و دهیاری را برخواسته از متن مردم و به انتخاب خود آنان دانست و گفت: وظیفه پیگیری امور بر عهده ی شورای اسلامی روستا و انجام و اجرای عمرانی بر عهده دهیاری است، اگر مردم در جریان اجرایی شدن قوانین انتقادی به دهیار و یا شورای روستا دارند باید مستندات خود را ارائه نمایند.

وی اقداماتی که در روستا انجام میگیرد را در چهارچوب طرح هادی دانست و گفت: طرح هادی نقشه راه دهیاری است و دهیار مجری این طرح است.

ملانوری با اشاره به اینکه روستای دره در قابلیت تبدیل شدن به یک منطقه گردشگری بکر را دارد تصریح کرد: قوانین باید جاری شود و از سوی دیگر منطقه نیز باید توسعه یابد.

وی خاطر نشان کرد: چندین سال است که نگاهمان به اقتصاد رفسنجان کشاورزی بوده در حالیکه غفلت کرده ایم، کشورهایی هستند که آب فراوان دارند اما درآمد آنها از راه صنعت توریسم تامین می شود.

فرماندار رفسنجان خشکسالی های پی در پی را نتیجه بسته شدن دید مردم دانست و گفت: روستای دره در مستعد تبدیل شدن به منطقه گردشگری است، دنیا تغییر کرده و ما نیز باید نگاهمان را تغییر دهیم ما باید مشکلات را حل کنیم نه اینکه صورت مسئله را پاک کنیم.

در پایان این گفتگو از سوی فرماندار رفسنجان دستور تشکیل جلسه ای با حضور مسئولین مربوطه برای پیگیری این امور داده شد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان