دانشجویان رفسنجانی با انتشار نامه ای خواستار شدند؛

نامزدهای مجلس یازدهم حوزه انتخابیه رفسنجان و انار اموالشان را شفاف کنند

  • شناسه خبر: 174862
نامزدهای مجلس یازدهم حوزه انتخابیه رفسنجان و انار اموالشان را شفاف کنند

دانشجویان دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان طی نامه ای خطاب به نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه رفسنجان و انار خواستار شفافیت مالی در دو حوزه اموال شخصی و هزینه انتخاباتی شدند.

خانه » آخرین اخبار » نامزدهای مجلس یازدهم حوزه انتخابیه رفسنجان و انار اموالشان را شفاف کنند

به گزارش خانه خشتی؛ دانشجویان دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان طی نامه ای خطاب به نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه رفسنجان و انار خواستار شفافیت مالی در دو حوزه اموال شخصی و هزینه انتخاباتی شدند.

شرح این نامه به شکل زیر است:

بسم رب المستضعفین
جناب اقای ….
کاندیدا محترم مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه شهرستان رفسنجان و انار
با سلام
با توجه به قدرت و اختیارات فراوانی که بر اساس قانون اساسی به مجلس شورای اسلامی و نمایندگان آن تفویض شده‌ است، اعمال نظارت بر عملکرد نمایندگان توسط نهاد‌های ناظر و مردم امری ضروری به نظر می‌رسد، چرا که تجمیع قدرت و اختیارات اگر در کنار پاسخگویی و اعمال نظارت نباشد، به انحراف و فساد کشیده می‌شود.
مجلس شورای اسلامی به عنوان مهم‌ترین نهاد مردم‌سالار، وظیفه قانون‌گذاری و نظارت بر امور اجرایی را بر عهده دارد و نقش بسیار مهمی در پیشرفت و توسعه کشور دارد و در این زمینه دارای اختیارات و تکالیف متعددی است.
شفافیت عملکرد نمایندگان مجلس به معنای انتشار اطلاعات عملکردی در زمان و قالب مناسب، به شکلی که قابل دسترس برای عموم مردم باشد، از مواردی است که امکان نظارت مردمی بر نمایندگان مجلس را فراهم می‌کند و بدون تردید منجر به بهبود عملکرد نمایندگان و کاهش انحرافات و فساد در مجلس شورای اسلامی خواهد شد. در کنار این مسائل، شفافیت منجر به افزایش سرمایه‌ی اجتماعی این نهاد می‌شود که نیاز بی‌بدیل قوه‌ی مقننه در پیشبرد وظایف خود است. هم‌چنین با در دسترس قرار گرفتن اطلاعات عملکردی نمایندگان در شاخص‌های مناسب، امکان انتخاب آگاهانه در دوران انتخابات مجلس، به جای تصمیم‌گیری بر اساس فضاسازی‌های تبلیغاتی، فراهم خواهد شد و مردم ضمن مشارکت بیشتر، افراد شایسته‌تری را برای حضور در مجلس برخواهند گزید.
با توجه به مطالب بیان شده و توجه به این موضوع که در حال‌حاضر هیچ‌ اجبار قانونی در حوزه‌ی انتشار اطلاعات مذکور برای عموم مردم وجود ندارد، ضروری است نامزد‌های انتخابات مجلس‌ شورای‌ اسلامی در آغاز این حرکت، از طریق انجام اقداماتی داوطلبانه از سوی خود، فرآیندهای شفافیت را ارتقا بخشیده و اطلاعات را به صورت مستمر و با رعایت موازین شفافیت در معرض دید و ارزیابی عموم مردم قرار دهند.
در همین راستا جمعی از دانشجویان دغدغه مند دانشگاه ولیعصر(عج) از شما به عنوان کاندید نمایندگی مجلس شورای اسلامی خواستاریم که موارد پیوست نامه را به منظور احراز سلامت اقتصادی و کارامدی خود را جهت انتخابی عقلانی و منطقی در معرض دید مردم قرار دهید.
پیشاپیش از حسن توجه شما کمال تشکر را داریم.

گفتنی است سه تشکل بسیج دانشجویی ، جامعه اسلامی دانشجویان و جنبش عدالتخواه دانشجویی مهرکننده این نامه هستند.

 

برچسب ها:
انتخابات مجلس یازدهم شفاف شفافیت شفافیت اموال نمایندگان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • میثم

    خون قاسم سلیمانی به گردن شما رسانه هاست اگه مردم را آگاه نکنید از نماینده ای حمایت کنند که اموال و هزینه های انتخاباتیشان را شفاف کرده باشد

    میثم

    کسی که از اعلام دارائی اش بترسد قطعا دردفاع از مردم نیز هراس دارد
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان