محصول جلسات شورای شهر رفسنجان بدون حضور خبرنگار!

پروژه شهیدزدایی در رفسنجان کلید خورد/ حذف نام شهید از میدان سردار شهید امینی + عکس

  • شناسه خبر: 166850
پروژه شهیدزدایی در رفسنجان کلید خورد/ حذف نام شهید از میدان سردار شهید امینی + عکس

به دنبال آغاز پروژه ی شهید زدایی و حذف نام شهدا در تابلو های معابر و خیابان ها توسط شورای شهر و شهرداری در شهرهای مختلف کشور، این بار شاهد حذف نام شهید از میدان سردار شهید امینی رفسنجان هستیم.

خانه » فرهنگی مذهبی » پروژه شهیدزدایی در رفسنجان کلید خورد/ حذف نام شهید از میدان سردار شهید امینی + عکس

به گزارش خانه خشتی، رفسنجان زادگاه ۹۴۰ شهید سرافراز دفاع مقدس، شهر فاتحان اروند و شهری که با نام اولین شهدای مدافع حرم مزین شده است، این روزها دست خوش کج سلیقگی افرادی شده که سعی در حذف نام و عنوان شهید از معابر و میادین این شهر را دارند.

پس از حذف عنوان شهید از تابلوی خیابان شهید حسینی رفسنجان که چندی پیش صورت گرفت و با تذکر بنیاد شهید و امور ایثارگران و با دستور شهردار مجدد نام شهید به تابلوی این خیابان بازگشت، این بار شاهد حذف عنوان شهید از تابلوی میدان سردار شهید امینی رفسنجان هستیم.

هرچند این میدان به نام سردار شهید حاج احمد امینی شناخته می شود و چند سالی نام سرداران شهید امینی بر آن نهاده شده اما در این اقدام دور از انتظار و قابل تامل ، تابلوی میدان با نام سرداران امینی بدون عنوان شهید، به تازگی نصب شده و این اقدام در حالی صورت گرفته که بنیاد شهید و امور ایثارگران رفسنجان نیز نسبت به آن ابراز بی اطلاعی کرده است.

حتی در نقشه گوگل نیز با وجود اینکه تمامی میادین شهر با نام خود مشخص می شوند اما برای این میدان با وجود قدمتی زیادی که دارد، هیچ نامی نمایش داده نمی شود.

رئیس شورای شهر رفسنجان آنجا که مدعی می شود کنسرت های فصلی شورای شهر با نام شهدا و پخش کلیپی از شهدا آغاز می شود، بایستی پاسخگوی چنین اقداماتی از سوی شورای شهر و شهرداری نیز باشد.

و این نکته نیز قابل تامل است برای آقایانی که تمایل به پیاده کردن فرهنگ غرب در این کوچه و بازار را دارند و متذکر می شویم که احترام به فداییان وطن حتی در غربی ترین فرهنگ ها هم رایج است و سعی بر حذف این فداییان زیبنده مسئولین این سرزمین نیست.

پروژه ی شکست خورده ی حذف نام شهدا از این کوی و برزن راه به جایی نخواهد برد، چرا که شهادت با گوشت و پوست مردم این سرزمین عجین شده است و نسل به نسل منتقل می شود و این اقدامات سخیف هرچند بطور نامحسوس و تدریجی سعی بر حذف آرمان های شهدا دارد، راه به جایی نخواهد برد.

راه شهدا تمام شدنی نیست و هر روز که میگذرد بیش از پیش به ارزش و اهمیت آنها پی می بریم و بر این باوریم در شهری که نامی از شهدا و فدائیان خاکش نباشد نسل های آینده با مفهوم شهادت نامانوس بوده و همین است هدف دشمن در میدان جنگ فرهنگی.

فرمایش رهبر فرزانه انقلاب خطاب به مسئولین دستگاههای متولی فرهنگ ایثار و شهادت نیز پایان بخش این مطلب است که فرمودند: ” انگیزه هایی وجود دارد برای این اینکه یاد شهدا به فراموشی سپرده شود، انگیزه های بسیار شدیدی وجود دارد تا جلوه های کاذب و عظمت های دروغین را مطرح کنند تا عظمت های واقعی از بین برود؛ نگذارید غبارهای فراموشی که گاهی می خواهند بر روی خاطره های گرامی بپیاشند، این خاطره های گرامی را زنده نگه دارید”.

پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی بدینوسیله برای درج پاسخ مسئولین امر در این زمینه، آمادگی خود را اعلام می نماید.

 

 

برچسب ها:
بنیاد شهید و امور ایثارگران سردار شهید حاج احمد امینی شورای شهر رفسنجان میدان شهید امینی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • حسینی

    سلام اگر خائنین این وطن سعی در حذف نام شهدا دارند ، خوب است ما در یک حرکت آتش به اختیار با نصب تصاویر شهدا روی درب منازل و مغازه ها ،و شعار نویسی در مورد شهدا روی شیشه ماشین، یاد این قهرمانان را زنده کنیم

    الهه

    اقایون اگه راست میگن یبار اشتباهی ، اسم هاشمی رفسنجانی رو اشتباه بنویسن...

    ثریا پورعبدالهی

    ما تا آخرایستاده ایم درود برشهیدان

    یا مهدی

    با سلام خدمت سردبیر محترم و انقلابی شما رو قسم به شهدا پیگری کنید و فقط د حد همین خبر نباشین از نهادهای مسئول جواب بگیرین تازمانی که تابلو عوض نشده کوتاه نیاین. دهه نودی ها که تازه خوندن رو یاد گرفتن دیگه با واژه شهید غریبه میشن
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان