در شورای فرهنگ عمومی مطرح شد؛

رونمایی از تذکره الشهدای رفسنجان در یادواره ۹۴۰ شهید سرفراز این شهرستان

  • شناسه خبر: 156185
رونمایی از تذکره الشهدای رفسنجان در یادواره ۹۴۰ شهید سرفراز این شهرستان

در یادواره ۹۴۰ شهید سرفراز شهرستان رفسنجان که بهمن ماه برگزار می شود از بخشی از چندین جلد کتاب تذکره الشهدای شهرستان رونمایی می شود.

خانه » فرهنگی مذهبی » رونمایی از تذکره الشهدای رفسنجان در یادواره ۹۴۰ شهید سرفراز این شهرستان

به گزارش خانه خشتی ، جلسه روز گذشته شورای فرهنگ عمومی شهرستان رفسنجان با موضوع برگزاری یادواره ۹۴۰ شهید سرافراز شهرستان در محل دفتر امام جمعه برگزار شد.

علیار اسکندری نسب فرماندار رفسنجان و مسئول ستاد برگزاری یادواره شهدای شهرستان از راه اندازی دبیرخانه ستاد برگزاری یادواره شهدا در فرمانداری خبر داد و گفت:  پنچ گروه مستند ساز جهت جمع اوری آثار شهدای شهرستان و ساخت مستند تشکیل شده اند و سه گروه در شهر رفسنجان و دو گروه بخش های کشکوئیه و نوق مستقر می شوند.

اسکندری خاطر نشان کرد: می توان از مجموعه هایی که در گذشته برای شهدای شهرستان جمع آوری شده است نیز بهره گرفت تا موجب تسریع کار شود.

علی اکبر شاهرخی فرمانده سپاه و دبیر برگزاری یادواره شهدای شهرستان رفسنجان نیز گفت: در یادواره ۹۴۰ شهید سرفراز شهرستان رفسنجان که بهمن ماه برگزار می شود از بخشی از چندین جلد کتاب تذکره الشهدای شهرستان رونمایی می شود.

وی افزود: مطالب این کتب شامل کودکی و نوجوانی و عمدتا در ایام جنگ و زمان شهادت شهداست که آثار هر ۱۵۱ شهید در یک کتاب جمع آوری می گردد و آثار ۹۴۰ شهید شهرستان در قالب ۶ کتاب ارائه می گردد.

شاهرخی تصریح کرد: از این پیچ تاریخی در بحث شهدا باید عبور کنیم ، تذکره الشهدا در این راستا تدوین می شود که برای آیندگان بماند و اگر این اقدام انجام نشود ظلمی خواهد بود در حق شهدا.

عبداللهی مسئول کانون شهید عبداللهی رفسنجان نیز در این جلسه از جمع آوری مستندات و ثبت آثار ۶۵۰ شهید شهرستان طی ۲۳ سال خبر داد و گفت: در همین راستا دو جلد کتاب تا سال آینده به نام شهیدنامه منتشر خواهد شد که برای هر شهید ۴۰ منبع در نظر گرفته شده است.

وی افزود: مستند ۹۰ شهید در کانال ۱۷۵ منتشر شده است و هم اکنون قابل دسترسی است.

حجت الاسلام پور محمدی رئیس دادگستری رفسنجان نیز در این جلسه خاطر نشان کرد: کار با نیت خالص برای شهدا مورد پذیرش واقع می شود هرچه برای شهدا تلاش شود باز هم کم است.

وی افزود: هرچه اخلاص بیشتر شود برد و رصد بالاتر خواهد بود تحمل سختی ها در راه شهدا شیرینی کار را بیشتر می کند.

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان