مشاور وزیر صنعت ،معدن و تجارت:

افزایش تولید مس محتوای صنایع مس ایران به ۳۰۰ هزار تن

  • شناسه خبر: 142083
افزایش تولید مس محتوای صنایع مس ایران به ۳۰۰ هزار تن

مشاور وزیر صنعت ،معدن و تجارت گفت:امروز بعد از گذشت ۵ سال ۳۶ درصد رشد داشتیم و تولید مس محتوای ما به ۳۰۰ هزار تن رسیده است .

خانه » اقتصادی » افزایش تولید مس محتوای صنایع مس ایران به ۳۰۰ هزار تن

به گزارش خانه خشتی ، احمد مراد علیزاده در جلسه ارائه گزارش سال ۹۶ و چشم‌‌انداز سال ۹۷ و همچنین مراسم معارفه مدیر عامل جدید صنایع مس ایران که روز گذشته با حضور جمعی از مدیران مس و مسئولان رفسنجان، شهربابک و پاریز در شهر سرچشمه رفسنجان برگزار شد ، ضمن تبریک سال نو، همگرایی و همفکری را عامل اصلی موفقیت و توسعه شرکت صنایع مس ایران دانست و اظهار داشت: شرایط نسبتا مطلوبی که شرکت مس بدست اورده است حاصل زحمات شما همکاران ، مدیران اسبق و کارگران می باشد .

وی بیان داشت :امروز بعد از گذشت ۵ سال ۳۶ درصد رشد داشتیم و تولید مس محتوای ما به ۳۰۰ هزار تن رسیده است .

مراد علیزاده تصریح کرد :این رشد و پیشرفت در سالهایی صورت گرفته است که شرایط کشور در حالت تحریم و رکود بوده است اگر در شرایط رونق و تامین منابع بود رشد بیشتری پیدا می کردیم .

وی با بیان اینکه کارخانجات ما بالای ظرفیت اسمی فعالیت می کنند افزود :درست است که  در تولید کاتد هنوز به نقطه هدف نرسیده ایم ولی با زحمت مضاعفی که  کارخانجات کشیدند تا ظرف دو سال اینده به نقطه هدف خواهیم رسید .

مدیر عامل اسبق شرکت ملی مس گفت :امروز در بازار جهانی تولید مس کاتد هدف نیست هدف و ان چیزی که ارزش افزوده ایجاد می کند مس محتواست ، تولید ،نگهداری، بالابردن کیفیت تولید ،کاهش قیمت تمام شده که امروز حاصل ان را می بینید حاصل اثرانگشت شما و همه دوستانی است که درواحدهای مختلف فعالیت می کنند.

مراد علیزاده عنوان داشت :توسعه حاصل مدیریت و یک تیم می باشد اما تولید ، نگهداری و بالابردن کیفیت تولید حاصل تلاش شماهاست که باید اثرات ان  را در راستای توسعه شرکت تقویت کنیم .

وی با اشاره به اینکه قیمت تمام شده کاتد به ۳۹۰۰ دلار رسیده ادامه داد : علی رغم اینکه امسال سال بسیار سختی برای خاتون اباد و سرچشمه بوده است با تغییر ریورب به فلش و با زحمات زیادی که همکاران سرچشمه انجام دادند و حمایت و پشتیبانی اجرایی که همکاران مهندسی انجام دادند واحد ذوب به نقطه نسبتا مطلوب رسیده است.

مراد علیزاده تاکید داشت : با حفظ شرایط خاتون اباد که در رفع الایندگی هدف بود تولید را به ۱۱۰ هزار تن آند رساندیم .

مشاور وزیر صنعت ،معدن و تجارت یاداور شد :ما تقریبا به بلوغ نسبی و کامل رسیده ایم و عامل اصلی این بلوغ همگرایی ،همفکری و کار مشترک می باشد .

وی تاکید داشت : واحدهای ما علاوه بر رقابت سالم ،رابطه  تخصصی هم انجام میدهند و با هم فعالیت دارند همه در جهت شرایط مطلوب تلاش می کنند .

مراد علیزاده با بیان اینکه ما برای رسیدن به شرایط مطلوب فاصله داریم گفت :در دنیا به ازای هر نفر به طور متوسط ۲۵ تن مس محتوا تولید می کنند برخی کارخانجات ۲۷ تا ۴۰ تن تولید می کنند  ولی متوسط ما به ۱۶.۵ تن رسیده است و تا ۲۳ تن که هدف ماست فاصله داریم .

وی افزود :ما هنوز به قیمت جهانی نرسیده ایم هزینه های شارژ در ذوب ۸۳ دلار تا ۹۰ دلار است و هزینه شارژ پالایش ۵۰ دلار می باشد جمع هزینه های پالایش نباید از ۱۵۰ دلار تجاوز کند ولی ما بالای ۸۰۰ دلار هستیم .

مراد علیزاده تاکید داشت :مدیران این شرکت وقتی میتواند اثر مطلوب از خود بر جای بگذارند که به این موضوعات توجه اساسی داشته باشند .

وی اذعان داشت :اراده و همفکری شما مدیران در شرایط تحریم باعث شده قیمت تمام شده مس  به ۳۹۰۰ دلار برسد ،حساس سازی شرایط ،شما را توانمند ساخت .

مشاور وزیر صنعت ،معدن و تجارت گفت :همسان سازی نیروی انسانی و رسیدن به عدالت نسبی و رفع تبعیض و رساندن قراردادهای هشت گانه شرکت به سه قرارداد از جمله فعالیتهایی بوده است که انجام گرفته است .

وی افزود :در بعد فروش و حوزه های اقتصادی کالای ما مانده بود با پذیرفتن مسئولیت های سنگین کالای خود را در دوران تحریم و رکود به فروش رساندیم از زمانیکه برجام به وجود امد توانستیم بخشی از کالا را بفروشیم از اعتبار به وجود امده پی فایناس بگیریم توانستیم بخشی از پول خارجی را با هزینه های بسیار کم با ۲ و ۲دهم درصد جذب کنیم و کل ۳ هزار ۲۰۰ دلار وام را بازپرداخت کنیم بطوریکه شرکت الان شرکت هیچ گونه بدهی ندارد .

مراد علیزاده خاطرنشان کرد : اگر زمینه توسعه در اکتشافات فراهم شود جهش خوبی صورت می گیرد با مطالعاتی  در حوزه توسعه شده بود و بازنگریهایی که اتفاق افتاد جلوی پروژه های غیر اقتصادی گرفته شد و پروژه های اقتصادی فعال شد .

وی افزود :با وجودی که بخش زیادی از پروژه های اقتصادی فعال شده است اما پروژه های اصلاحی ،رفع الایندگی و اتی که بتواند در تولید اثر بگذارد در دستور کار است و برای اجرایی شدن  انها نیازمند ده هزار میلیارد تومان منابع مالی می باشند که تا پایان سال ۹۹ به ۴۰۰ هزار تنی که  از قبل تعهد داریم برسانیم و معادن معدنی پاسخگوی این عدد می باشد

مدیر اسبق مس ادامه داد :هنوز در اکتشافات به دلیل عدم استفاده از روش های نوین و تکنولوژی به هدف نرسیده ایم با همگرایی که به وجود امده امیداریم این شرایط هم فراهم شود .

وی گفت : با ایجاد ۸ پهنه در استانهای کرمان ،سیستان بلوچستان ،خراسان جنوبی ،یزد یک جهش خوبی در صورت حضور ذخایر خوب صورت می گیرد .

مراد علیزاد بیان داشت : در حوزه صندوق و شرکتهای وابسته به صندوق سرمایه گذاری تصمیم گرفتیم صندوق از تصدی گری و بنگاهداری نجات یابد قرار شد سهام بانک ملی و تجارت در شرکت مس را برای صندوق خریداری شود وشرکتهای وابسته به صندوق را تقویت نماییم .

وی افزود :ایجاد اشتغال از طریق توسعه مدل کارافرینی و استفاده از ظرفیتها و پتانسیل های موجود از دیگر برنامه های ماست .

مرادعلیزاده خاطرنشان کرد :متوسط رشد قیمت سهم مس در سال ۹۶، ۲۸درصد بوده ولی در مس به بالاترین رشد یعنی ۷۰ درصد رسیده ایم .

وی ادامه داد :توسعه کارافرینی باعث تقویت بنیه فکری و هنری مناطق اطراف سرچشمه و شهرستان خواهد شد .

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان