امام جمعه موقت شهر صفائیه :

نماز جمعه قرارگاه فرهنگی و نمایش قدرت و اقتدار مسلمانان است

  • شناسه خبر: 103845
نماز جمعه قرارگاه فرهنگی و نمایش قدرت و اقتدار مسلمانان است

امام جمعه موقت شهر صفائیه گفت : «نماز جمعه» جایگاه بالایی دارد و نه تنها یک عبادت، بلکه مظهر وحدت مسلمین و شکوه و عظمت اسلام است.

خانه » اخبار ویژه » نماز جمعه قرارگاه فرهنگی و نمایش قدرت و اقتدار مسلمانان است

به گزارش خانه خشتی به نقل از پایگاه دارالصادقیون، امام جمعه موقت شهر صفائیه در خطبه نماز جمعه این هفته به نامه ۳۱ نهج البلاغه حضرت امیرالمومنین به فرزندشان امام حسن مجتبی (ع)  اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت می فرماید در طلب مال و دنیا مدارا کن  چون چه بسیار اوقاتی که طلب زیادی باعث میشود همان مالی را که داری از دست بدهی یعنی حرص به دنیا علاوه براین که انسان را از آخرت باز می دارد ممکن است به قیمت از دست دادن دنیای انسان هم تمام شود.

وی رمضانی نیا بعد از توصیه به تقوی الهی اشاره به جنگ احزاب (خندق) و شجاعتهای امیرالمومنین ومبارزه با عمر بن عبدود کرد و گفت: رهبر انقلاب شرایط امروز ما را با جنگ احزاب مقایسه کردند یعنی همانطوری که آنروز تمام کفر به جنگ اسلام آمده بودند امروز هم تمام دنیای کفر به دشمنی با ایران بر خاسته اند.
خطیب جمعه موقت شهر صفائیه  در رابطه با مناسبت  روز  فرهنگ پهلوانی و ورزش  زور خانه ای  بیان داشت: در اسلام به ورزش توصیه شده و بعضی از ورزشها مخصوصا مورد تاکید قرار گرفته است .

رمضانی نیا به مناستهای دیگر هفته  از جمله ۵مرداد ماه ۱۳۶۷ سالروز عملیات مرصاد و ۵مردادماه ۱۳۵۸ اولین نمازجمعه  تهران بعد از انقلاب  اشاره کرد  و گفت: به همین خاطر رهبر انقلاب دراین موضوع مهم می فرمایند : در خطبه ها اولا محتوا را باید در نظر داشت … محتوای خطبه ها چیزی باشد که هرکس پای آن نشست ، وقتی بلند شد احساس کند چیزی نصیبش شده یا یک مطلب علمی ، یا یک مطلب اعتقادی ، یا یک فهم سیاسی … یا توجه و ذکر خدا .
وی افزود: از نظر مقام رهبری هنر بزرگ خطیب جمعه در این است که نیازهای فکری و روحی مردم را بشناسد وبا پرسش های ذهنی و فکری آن ها آشنا باشد و در خطبه های نماز به همان ها بپردازد.
رمضانی نیا بیان داشت: همچنین آگاه کردن شرکت کنندگان در نمازجمعه نسبت به مسایل روز و آنچه پیرامون آنها می گذرد از محورهای اصلی خطبه های جمعه می باشد.
وی با بیان این که دشمن از برگزاری آیین های نماز جمعه در کشور واهمه دارد گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی و با تدبیر حضرت امام (ره) نماز جمعه که یکی از دستاوردهای مهم انقلاب و پشتوانه نظام است به یک سنت پایدار در کشور تبدیل شده است.
در پایان رمضانی نیا تاکید کردند که باید به راههای جذب بیشتر مردم به نماز جمعه توجه شود مثلا ایجاد مهد کودک برای روزهای  جمعه و امکانات رفاهی دیگر اهمیت داده  شود.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • دوست

    ای کاش تصاویر نمازگزاران را هم میگذاشتید تا هموطنمان نوقی را زیارت میکردیم.
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان