وزیر آموزش و پرورش در جمع فرهنگیان رفسنجان:

بخشی از معلمین از جنوب استان به رفسنجان منتقل می شود / فرزندان فرهنگیان در استخدام الویت دارند

  • شناسه خبر: 95779
بخشی از معلمین از جنوب استان به رفسنجان منتقل می شود / فرزندان فرهنگیان در استخدام الویت دارند

وزیر آموزش و پرورش گفت: انتقال نیرو از جنوب کشور به رفسنجان محقق می شود که بخشی از نیروها امکان پذیر است اما به شکل مطلق نمی توان این کار را کرد.

خانه » آخرین اخبار » بخشی از معلمین از جنوب استان به رفسنجان منتقل می شود / فرزندان فرهنگیان در استخدام الویت دارند

به گزارش خانه خشتی، علی اصغر فانی در جمع فرهنگیان رفسنجان که عصر امروز در سالن شهدای دانش آموز اداره آموزش و پرورش برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره ی ۳۶ هزار شهید دانش آموز و قریب به ۵ هزار شهید معلم اظهار داشت: امام خمینی(ره) در زمان طاغوتیان به فکر تحویل گرفتن آموزش و پرورش بودند چون می دانستند اگر این را داشته باشند همه چیز دارند.

وی افزود: امروز به برکت انقلاب و خون شهدا آموزش و پرورش در اختیار ما است که نسل و مدیران آینده را تربیت می کند.

فانی تصریح کرد: ۱۳ میلیون دانش آموز امروز در کشور امور آینده کشور را به دست خواهند گرفت و بزرگترین سرمایه کشور فرزندان آن است.

علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در جمع فرهنگیان رفسنجان

علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در جمع فرهنگیان رفسنجان

وی ادامه داد: انتقال فرهنگ یکی از کارکردهای مهم آموزش و پرورش است و معلم و مدیریت و فضای آموزشی نیز ارکان آموزش و پرورش را تشکیل می دهد.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: اگر در مجموعه ای فضای آموزشی کافی نباشد در نظام تعلیم و تربیت نقص ایجاد می کند اما آن را تعطیل نمی کند اما اگر معلم نباشد آموزش هم تعطیل می شود و به همین دلیل می گوییم آموزش و پرورش مهمترین دستگاه هر کشور است .

وی افزود: همه تلاش وزارت آموزش و پرورش و دولت باید این باشد که حرف معلم را گوش دهند و مشکلات او را حل کنند این یک استدلال است نه یک شعار؛ اگر رضایت معلم حل شود مشکل و انحرافات اخلاقی هم رفع می شود.

فانی تصریح کرد: معلم کردار، رفتار و سکوتش بر یک دانش آموز تأثیر می گذارد و آموزش و پرورش در وجود یک معلم خلاصه می شود معلم به جای اینکه خطابه بگوید با رفتار و وقت شناسی و احترام به دانش اموز و جلب رضایت او بردانش آموز تأثیر می گزارد.

وی ادامه داد: من افتخار می کنم که معلمان ،نسل آینده کشور را می سازند هرچه سطح انگیزش و مهارتهای حرفه ای معلم افزایش یابد سطح علمی در جنبه های مختلف افزایش می یابد.

فانی بیان کرد: تبعیض طولانی بیش از ۶۰ سال بین معلمین و سایر کارکنان وجود داشته و جامعه ی فرهنگیان کشور انتظار ندارند که این دولت ظرف دو سال و ۸ ماه تمام این تفاوتها را حل کند .

وی کمبود نیروی انسانی را مطرح کرد و گفت : انتقال نیرو از جنوب کشور به رفسنجان محقق می شود که بخشی از نیروها امکان پذیر است اما به شکل مطلق نمی توان این کار را کرد.

علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در جمع فرهنگیان رفسنجان

علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در جمع فرهنگیان رفسنجان

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: سیاستی از دو سال پیش مبنی از استخدام از بوم برای بوم در آموزش و پرورش اجرا می شود که یک اقدام استراتژیک در کشور است و ازمونهای دانشگاه فرهنگیان بر اساس این سیاست است.

وی افزود: در زمینه تفاوت حقوق معلمان و آموزش عالی در طرح رتبه بندی بر اساس طرح تحول بنیادین دنبال می شود تا این فاصله ها کمتر شود.

فانی تصریح کرد: استخدام فرزندان فرهنگیان از دو سال پیش اعلام شد که در استخدام  در شرایط مساوی در اولویت قرار دارند.

وی یادآور شد: تدریس مدیر و معاون به دلیل تامین نیروی انسانس در برخی مدارس صورت می گیرد و تا زمان حل مشکل کمبود نیرو از سوی فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان این روند ادامه دارد و به تدریج از تدریس معاف خواهند شد.

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان