اسد:‌ آمریکا شریک تروریست‌های سوریه است/گفت‌وگو گزینه راهبردی ماست

  • شناسه خبر: 8855
اسد:‌ آمریکا شریک تروریست‌های سوریه است/گفت‌وگو گزینه راهبردی ماست

خانه خشتی: رئیس جمهوری سوریه با تاکید بر اینکه آمریکا از تروریست‌های سوریه حمایت می‌کند، بر گفت‌وگو تاکید کرد و باب آن را باز دانست و افزود که بودن یا نبودن او با مردم کشورش است. خانه خشتی به نقل از فارس، بشار اسد در گفت‌وگو با تلویزیون سراسری آلمان (ای‌آردی) گفت‌وگو را گزینه راهبردی […]

خانه » آخرین اخبار » اسد:‌ آمریکا شریک تروریست‌های سوریه است/گفت‌وگو گزینه راهبردی ماست

خانه خشتی: رئیس جمهوری سوریه با تاکید بر اینکه آمریکا از تروریست‌های سوریه حمایت می‌کند، بر گفت‌وگو تاکید کرد و باب آن را باز دانست و افزود که بودن یا نبودن او با مردم کشورش است.

خانه خشتی به نقل از فارس، بشار اسد در گفت‌وگو با تلویزیون سراسری آلمان (ای‌آردی) گفت‌وگو را گزینه راهبردی خود دانست و با تاکید بر حمایت مردم، بودن یا نبودن خود را بسته به تصمیم مردم دانست و اعلام کرد که دولت آمریکا از مخالفان مسلح در سوریه حمایت می‌کند.

آمریکایی‌ها شریک تروریست‌های سوریه هستند

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: اسد در این گفت‌وگو گفته است که «آنها (آمریکایی‌ها) طرف جانبدار منازعه [در سوریه] هستند. آنها حمایت و پشتیبانی سیاسی برای این گروهک‌ها (مخالفان) برای بی‌ثبات کردن سوریه فراهم می‌کنند.

بشار اسد افزود: تا زمانیکه انسان به تروریست‌ها کمک می‌کند، شریک آنان است. حال چه با ارسال سلاح باشد چه پول چه حمایت سیاسی.

بشار اسد در عین حال، باب گفت‌وگو را با واشنگتن بسته ندانست و ژفت: ما در را روی هیچ کس نمی‌بندیم چه کشوری باشد چه مقام مسئولی که بخواهد به حل مشکلات سوریه کمک کند مشروط بر اینکه جدی و صادقانه باشد.

بودن یا نبودن اسد بستگی به مردم سوریه دارد

اسد در این مصاحبه که پنجم جولای انجام شده و امروز هشتم جولای منتشر شد، در قدرت ماندن خود را بسته به نظر مردم سوریه دانست و گفت: رئیس جمهور نباید از مشکلات فرار کند. ما امروز با یک مشکل ملی روبه‌رو هستیم… ما از طرفی دیگر نمی‌توانیم در قدرت باقی بمانیم تا زمانیکه از حمایت مردمی برخوردار نباشیم.

رئیس جمهوری سوریه همچنین گفت: مردم سوریه با انتخابات حرف خود را می‌زنند.

خبرگزاری فرانسه نوشت: بشار اسد همچنان خود را مورد حمایت مردم می‌داند و گفت: اینکه این حمایت چقدر است و آمار چیست مسئله، الان این نیست. من الان آمار و ارقام ندارم.

باید ببینید در سوریه چه کسانی کشته شدند

اسد در پاسخ به سوالی درباره کشته‌شدن هزاران غیرنظامی گفت: اگر می‌خواهید بدانید که چه کسانی مردم سوریه را کشته‌اند، باید اول بدانید چه کسی کشته شده است. این قربانیانی که از آنان صحبت می‌کنید، بیشترشان از هواداران دولت بودند… [با اشاره به کشتار الحوله] گروه‌هایی که صدها نفرند و از خارج [سوریه] وارد شده‌اند.

اسد در این مصاحبه با اشاره به هویت افراد مسلح، تاکید کرد که آنان «مخلوطی از گروهک القاعده، افراطی‌ها و قانون شکنان و مجرمان فراری هستند. اینها مخلوطی از امور مختلف هستند».

اسد: طرح عنان نباید شکست بخورد

اسد بر ضرورت گفت‌وگو نیز تاکید کرد و آن را «گزینه راهبردی» خود دانست اما گفت: تا زمانیکه تروریسم هست و تا زمانیکه گفت‌وگو به نتیجه نمی‌رسد، باید با تروریسم مبارزه کرد. نمی‌توان در زمانی که مردم و ارتش کشته می‌شوند به گفت‌وگو ادامه داد.

رئیس جمهوری سوریه با اشاره به طرح شش بندی کوفی عنان که امروز وارد سوریه شد تا سومین سفر خود را به سوریه انجام داده باشد (طی مدت زمان آغاز ماموریتش در سوریه)، اعلام کرد که «طرح کوفی عنان نباید شکست بخورد… کوفی عنان کار دشواری دارد اما کار او خوب است… ما می‌دانیم که مجبور شده است با موانع متعددی روبه‌رو شود اما طرح او نباید شکست بخورد. طرح، طرح خوبی است.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان