همزمان با سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س)‌؛

فراخوان سوگواره عکس عاشورایی ده‌زیار کرمان منتشر شد

  • شناسه خبر: 86606
فراخوان سوگواره عکس عاشورایی ده‌زیار کرمان منتشر شد

فراخوان نخستین سوگواره عکس عاشورایی روستای ده زیار کرمان با موضوع تعزیه منتشر شد.

خانه » آخرین اخبار » فراخوان سوگواره عکس عاشورایی ده‌زیار کرمان منتشر شد

به گزارش “خانه خشتی“، ثارالله انکوتی با اشاره به انتشار فراخوان نخستین سوگواره عکس عاشورایی ده‌زیار کرمان اظهار داشت: این سوگواره با موضوع به تصویر کشیدن آیین شبیه‌خوانی ده‌زیار در دو بخش عکس حرفه‌ای و عکس تلفن همراه برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی سوگواره عکس عاشورایی ده‌زیار کرمان با بیان اینکه هدف از برگزاری سوگواره اعتلای فرهنگ غنی عزاداری در فرهنگ ایرانی به شیوه شبیه‌خوانی است، افزود: سوگواره عکس عاشورایی ده‌زیار می‌کوشد تا جلوه‌هایی ناب از عشق و دلدادگی مردم ایران اسلامی در مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را به تصویر بکشد.

انکوتی با اشاره به اینکه عکاسان شرکت کننده فقط باید آثاری که در روستای ده‌زیار کرمان عکاسی شده را به دبیرخانه سوگواره ارسال کنند، خاطر‌نشان کرد: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه سوگواره تا پایان وقت اداری شنبه ۱۰ بهمن ۹۴ است.

وی با بیان اینکه حداکثر تعداد پنج اثر از هر عکاس با در نظر گرفتن سایز و فونت مورد نظر در فراخوان پذیرفته می‌شود، گفت: آثار ارسال شده به دبیرخانه سوگواره پس از انتخاب هیئت داوران چاپ و در ایام فاطمیه سال جاری از ۳ اسفند به مدت ۱۰ روز در موزه آگیرا شهر کرمان واقع در پژوهشکده تعلیم و تربیت به نمایش گذاشته می‌شوند.

دبیر اجرایی نخستین سوگواره عکس عاشورایی ده‌زیار با اشاره به اینکه عکس‌های ارسالی به دبیرخانه سوگواره مسترد نمی‌شود، تصریح کرد: حمید قنبری دبیر تخصصی سوگواره و مهدی جعفری، محمد اسلامی و مجتبی صفرعلیزاده اعضای هیئت داوری هستند.

وی از همکاری بسیار خوب نهادهای فرهنگی و بخش خصوصی استان در برگزاری این سوگواره عکاسی خبر داد و گفت: جوایز ویژه‌ای برای برگزیدگان سوگواره در هر دو بخش حرفه‌ای و تلفن همراه در نظر گرفته شده است.

انکوتی خاطر‌نشان کرد: مراسم اختتامیه و تجلیل از نفرات برتر چهارشنبه ۱۲ اسفند ماه از ساعت ۱۸ در محل سالن اجتماعات مرکز پژوهش‌های علمی و آموزشی کرمان پژوهشکده تعلیم و تربیت برگزار می‌شود.

وی افزود: برای ارسال آثار باید به دبیرخانه سوگواره عکس عاشورایی ده زیار واقع در حوزه هنری استان کرمان به آدرس خیابان امام خمینی (ره) کوچه شماره ۸ مراجعه و یا از طریق پست الکترونیک به آدرس‌ akstazieh.dehziyar@gmail.com ‌ارسال کنند.

انکوتی گفت: همچنین شماره تلفن‌های ۳۲۲۶۶۳۱۰ و ۰۹۱۳۱۹۵۳۶۴۶ برای دریافت اطلاعات بیشتراز نحوه برگزاری سوگواره در نظر گرفته شده است.

ده‌زیار به عنوان کانون برگزاری آیین تعزیه‌خوانی استان کرمان همه ساله در ایام محرم و صفر به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی میزبان تعداد زیادی از عکاسان برای خلق آثار عاشورایی است.

منبع: فارس

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان