واردات نفت ترکیه از ایران به ۱۶۱ هزار بشکه در روز رسید

  • شناسه خبر: 8370
واردات نفت ترکیه از ایران به ۱۶۱ هزار بشکه در روز رسید

خانه خشتی: رویترز اعلام کرد میزان واردات نفت ترکیه از ایران طی ماه می با کاهش ۳۵ درصدی نسبت به ماه قبل از آن به ۱۶۱ هزار بشکه در روز رسید. خانه خشتی به نقل از فارس ، فشار های آمریکا موجب شده است تا میزان واردات نفت ترکیه از ایران طی ماه می نسبت […]

خانه » آخرین اخبار » واردات نفت ترکیه از ایران به ۱۶۱ هزار بشکه در روز رسید

خانه خشتی: رویترز اعلام کرد میزان واردات نفت ترکیه از ایران طی ماه می با کاهش ۳۵ درصدی نسبت به ماه قبل از آن به ۱۶۱ هزار بشکه در روز رسید.

خانه خشتی به نقل از فارس ، فشار های آمریکا موجب شده است تا میزان واردات نفت ترکیه از ایران طی ماه می نسبت به آوریل ۲۰۱۲ میلادی با کاهش ۳۵ درصدی روبرو شود .

بر اساس این گزارش میزان واردات نفت ترکیه از ایران در ماه می به کمتر از ۱۶۱ هزار بشکه در روز رسیده است در حالی که این رقم در ماه آوریل به بیش از ۲۴۹ هزار بشکه و در ماه مارس نیز به ۲۷۰ هزار بشکه در روز رسیده بود .

دولت آنکارا پیش از این اعلام کرده بود قصد دارد در سال مالی جاری میزان واردات نفت از ایران را تا ۲۰ درصد کاهش دهد .

بر اساس ادعای رویترز میزان صادرات نفت ایران طی شش ماه گذشته بیش از ۴۰ درصد کاهش داشته است . اتحادیه اروپا نیز در حالی قصد دارد از ابتدای جولای واردات نفت از ایران را متوقف کند که آمریکا در تازه ترین اقدام خود چین و سنگاپور را نیز به علت کاهش واردات نفت از ایران از اعمال تحریمهای جدید بر ضد تهران معاف کرده است . چین همچنان بزرگترین وارد کننده نفت از ایران به شمار می رود.

این گزارش افزود افزایش واردات نفت ترکیه از روسیه لیبی و عربستان تا حد زیادی کاهش واردات نفت از ایران را جبران کرده است . در پنج ماه نخست ۲۰۱۲ میلادی ایران ۵۷ درصد کل واردات نفت ترکیه را تشکیل داده است .

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان