گفت گوی خانه خشتی با مسن ترین آزاده بخش فردوس رفسنجان:

۳۲ ماه اسارت در بی خبری خانواده ام گذشت

  • شناسه خبر: 72727
۳۲ ماه اسارت در بی خبری خانواده ام گذشت

آزاده سرفراز رفسنجانی گفت: ۳۲ ماه در زندان های بعثی اسیر بودم و خانواده ام از اسارت من خبر نداشتند و نام من جز مفقودین ثبت شده بود.

خانه » آخرین اخبار » ۳۲ ماه اسارت در بی خبری خانواده ام گذشت

به گزارش “خانه خشتی“، حاج حسین جعفری راد پیرمرد ۶۸ ساله ی اهل فردوس رفسنجان که ۲ سال و ۸ ماه از عمرش را در زندان های بعثی گذرانده، امروز زندگی خود و خانواده اش را با شغل کشاورزی می گذراند.

از روز های اول جنگ به جبهه رفته است، آن زمان دو فرزند داشته که به گفته خودش نه تنها خانواده اش با رفتن او به جبهه هیچ مخالفتی نداشتند  بلکه تشویق هم میکردند.

جعفری راد حفظ ارزشهای اسلامی و دفاع از میهن واطاعت از فرمان رهبری را انگیزه ی اصلی اش برای رفتن به جبهه می داند.

در جبهه  مسئولیت هایی چون فرمانده گروه ، فرمانده دسته، راننده کامیون و نفر برسپاه در خط مقدم را بر عهده داشته است.

اودر تاریخ ۴ خردادماه ۱۳۶۴ در عملیات شلمچه  در سن ۴۵ سالگی اسیر شده و در پادگانهای شهرهای بصره،  بغداد و استان تکریت به مدت ۳۲ ماه  دوران اسارت خود را گذرانده است.

 خانواده حاج حسین در این مدت از اسارت او خبر نداشتند و نام او جز مفقودین ثبت شده بود.

IMG_1169

جعفری راد خبرفوت امام خمینی(ره) را بدترین خبر و آزادی اسرای ایرانی را بهترین خبر دوران اسارتش دانست و گفت: در مواقع دلتنگی با دوستان به درد دل می نشستیم و به همدیگر امید میدادیم که یک روز آزاد خواهیم شد، تفریحات ما در زمان اسارت فقط روزی چند ساعت هواخوری و پیاده روی بود.

وی افزود: در زمان اسارت شکنجه های روحی و روانی و جسمی زیاد بود، نمونه اش این بود که از ما می خواستند با صدای بلند به امام(ره) تهمت بزنیم که هیچ کس حاضر به این کار نمیشد و حسابی با شلاق و باتون شکنجه می دادند.

حاج حسین احساسی ترین و خوشحال ترین لحظه در زمان آزادی اش را دیدن خانواده اش دانست.

این آزاده سرافراز در پایان سخنش توصیه ای به جوانان کرد و گفت: مطیع فرمان رهبری و پایبند به ارزش های انقلاب و دین اسلام باشید، متدین باشید و به نماز اهمیت بدهید ، از شبکه های ماهواره ای و تبلیغات غربی دوری کنید و قدر این انقلاب، رهبر و کشور را بدانید چون برای بدست آوردن این انقلاب بهای سنگینی  پرداخت شده است.

حاج حسین جعفری راد از زنان و دختران  خواست تا حجاب و چادر خود را حفظ کنند و گول شعارهای مفت و بی ارزش غربی ها را نخورند که برای  حفظ چادر و حجاب شهدای زیادی در وصیت نامه ها تاکید کردند .

وی از مسئولین خواست تا همانطورکه برای شهدا و تشییع شهدا تلاش میکنید برای ترویج و حفظ خاطرات اسیران، ایثارگران و جانبازان هم برنامه بریزند تا برای فرزندان آینده کشورو شهرمان یادگاری بماند و بدانند چگونه از کشورشان دفاع شد و چه سختی هایی پشت سر گذاشته شده است.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان