قدیری ابیانه مطرح کرد:

تدبیر حزبی و بی تدبیری ملی در انتصاب دولت در وزارت علوم

  • شناسه خبر: 69152
تدبیر حزبی و بی تدبیری ملی در انتصاب دولت در وزارت علوم

قدیری ابیانه گفت: افق امیدوار کننده ای برای تغییر مسیر دولت در دانشگا ه ها نمی بینم بلکه این روش تشدید می شود و این سیاست هر چند تدبیری است جناحی اما ضد تدبیری است ملی.

خانه » آخرین اخبار » تدبیر حزبی و بی تدبیری ملی در انتصاب دولت در وزارت علوم

دکتر محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی و مدیر تأسیس انجمن نخبگان جهان اسلام در گفت و گو با “خانه خشتی“، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع اساتید دانشگاه ها، سیاست زدگی را دلیل افت و کاهش روند پیشرفت علمی کشور دانست و اظهار داشت: نحوه ی انتخاب دولت برای انتصاب وزرای علوم از میان سیاست بازان و فتنه گران نشان دهنده ی قصد کاملا سیاسی در این انتخاب بود.

وی افزود: برخی از این افراد پیشنهادی برای سمت وزارت علوم که حتی حاضر نشدند از کلمه فتنه استفاده کنند و از مجلس نیز رای اعتماد نگرفتند، در راس انتصاب ریاست و معاونین دانشگاهی قرار گرفتند و اینها نشان دهنده این است که وزارت علوم با یک نگاه سیاسی به این موضوع می نگرد نه علمی.

قدیری ابیانه هدف دولت از چنین انتصاباتی را استفاده از ظرفیت دانشگاه ها برای پیروزی در انتخابات دانست و گفت: این سوء استفاده از این انتصاب ها و بهره بردن از اینها در مسائل جناحی است، در این صورت طبیعی است که دانشگاه دچار افت علمی شود و این سایست زدگی روند پیشرفت را کاهش دهد، این کارها زمینه را برای ایجاد فتنه های جدید فراهم می کند .

وی ادامه داد: به طور قطع می گویم که هرچه به انتخابات نزدیک می شویم این حاشیه سازی ها شدیدتر خواهد شد ودولت نهایت تلاش خود را می کند که جو جامعه را دو قطبی کند و از آب گل آلود ماهی بگیرد، افق امیدوار کننده ای برای تغییر مسیر دولت در دانشگا ه ها نمی بینم بلکه این روش تشدید می شود و این سیاست هر چند تدبیری است جناحی اما ضد تدبیری است ملی.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به سیاهنمایی دولت گذشته توسط دولت کنونی در دو سال اخیر بیش از اهتمام به بهبود اوضاع کشور را نامناسب برشمرد و گفت: آنها حتی سعی کرده خوبی های دولت گذشته را نادیده بگیرد هر چند دولت گذشته اشتباهات بزرگی به ویژه در دو سال اخر داشت و به همین دلیل از چشم خیلی از مردم افتاد اما این دلیل نمی شود که خوبی های او را در نظر نگیریم.

وی خاطر نشان کرد: هرچند در دوسال پایانی دولت گذشته تدابیرمناسبی در بسیاری از موارد اتخاذ نشد اما عملکرد دولت فعلی طی دو سال اخیر بدتر از عملکرد منفی دوسال آخر دولت قبلی بود، سیاه نمایی در همه چیز موجب شد تا در مسئله بورسیه ها به اعتبار بسیاری از اساتید لطمه وارد کند.

این استراتژیست مسئله بورسیه ها را یک حاشیه سازی سیاسی دانست و گفت: این کار به حیثیت اساتید لطمه زد در حالیکه که اکثریت قریب به اتفاق آنها بصورت قانونی بورسیه شده اند که برای خدمت به کشور بازگشتند.

وی افزود: آنها می توانستند بدون سر و صدا این مسئله را بررسی کنند و متخلفین را بصورت قانونی بازخواست نمایند، در حالیکه در چهار چوب سیاست زدگی دولت این برخورد صورت گرفت واز سوی رهبری نیز مذمت شد.

قدیری ابیانه ادامه داد: این درحالی است که در دوره اصلاحات نیز بورسیه هایی به افرادی داده شد که مسجل بود که با انتخاب سیاسی و حزبی اعزام می شوند، این عده همان کسانی هستند که به جای خدمت به پیشرفت علمی کشور وقتی برگشتند از آموخته هایشان علیه نظام برای دامن زدن به فتنه استفاده کردند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان